DANA DIMA DEMETRIAN, BCR:"La nivel de grup avem cea mai scăzută rată de default din piaţă"

Mihai Gongoroi
Ziarul BURSA #Macroeconomie /

"La nivel de grup avem cea mai scăzută rată de default din piaţă"

Grupul Banca Comercială Română (BCR) are cea mai scăzută rată de întârziere la plată a ratelor din piaţa bancară românească, a declarat, ieri, într-o videoconferinţă de presă, Dana Dima Demetrian, vicepreşedinte retail & private banking la BCR. În cazul BCR, doar 11% din creditele acordate persoanelor fizice au fost amânate la plată, iar 65% din cereri au vizat amânări pe doar trei luni de zile.

Aceasta a precizat, întrebată fiind de cum se pregăteşte banca de o posibilă accentuare a crizei economice în perioada sezonului rece: "BCR este alături de clienţi, nu neapărat doar în această perioadă, ci de ceva timp. Cum privim perioada următoare şi cât de... n-aş folosi cuvântul criză, pentru mine înseamnă mult mai mult decât ceea ce cred că va fi în perioada următoare... Suntem o bancă care lucrăm de câţiva ani buni deja într-o structură de gestionare a riscului în favoarea clientului. Adică toate aceste măsuri pe care noi le-am introdus, anume ratele fixe, dobânda fixă, posibilitatea de restructurare a creditelor în favoarea clienţilor, toate aceste măsuri au fost şi confirmă, dacă este posibil, şi în această perioadă, faptul că tot ceea ce înseamnă evoluţia ratei de default, de întârziere la plată a ratelor, este susţinută de un procent foarte scăzut. La nivel de grup suntem plasaţi pe primul loc (din piaţă) din această perspectivă. Adică riscul şi modelul de risc pe care noi l-am aplicat în ultimii ani, poate neînţeles la început de către clienţi dar apreciat în aceste momente, ne conduce la ideea că acest procent de rată de default, de întârziere a creditelor, este foarte mic. Ducându-ne şi la modelul de amânare a ratelor, bineînţeles că toată lumea a avut perspectiva unei avalanşe de amânări la rată. În cazul BCR doar 11% din creditele persoane fizice au fost amânate la plată pentru această perioadă şi 65% dintre aceştia au aplicat doar pentru o amânare de 3 luni. De ce? Pentru că modelul în care noi am aprobat creditele la momentul aplicării pentru credit este un model care a permis clientului să gestioneze corect datoria sau expunerea financiară pe care o are faţă de bancă".

BCR le pune la dispoziţie clienţilor posibilitatea de amânare a ratelor direct din aplicaţia George, a mai precizat oficialul BCR, care a adăugat că în perioada următoare banca va fi aproape de clienţi. Asta în contextul în care Guvernul discută cu sistemul bancar despre posibilitatea prelungirii amânării la plată a ratelor după 1 ianuarie 2021.

"Dacă este să privim perioada următoare, o să vă spunem clar că vom fi aproape de clienţi şi că vom gestiona cu maximă responsabilitate solicitările lor. Aşa cum am spus de fiecare dată, consider că fiecare client are problemele lui individuale, problemele de familie pe care trebuie să le înţelegem concret. Bineînţeles, un model de amânare a ratelor sau de restructurare a creditelor în general trebuie să ţină cont de aceste nevoi individuale. Suntem pregătiţi din perspectiva proceselor: în George avem proces de refinanţare, proces de amânare a ratelor deja dezvoltat digital pentru această perioadă în care clienţii au putut opta pentru amânarea ratelor şi suntem pregătiţi pentru orice pas, dacă va fi nevoie, pentru a gestiona cât mai repede şi eficient solicitările clienţilor noştri", a spus Dima Demetrian.

Reprezentantul BCR a mai adăugat că banca are un bilanţ puternic, lucru care se va vedea la următoarea raportare financiară a băncii.

"Din perspectiva stabilităţii băncii cred că cifrele (...) pe care le veţi avea în noiembrie o să confirme faptul că balance sheet-ul băncii (bilanţul - n.r.) este un balance sheet stabil şi că tot ceea ce am făcut în aceşti ani ne conferă această stabilitate şi această poziţie corectă din perspectiva riscului pentru clienţii care se expun în zona de creditare. Dacă mă întrebaţi cum vom gestiona criza din perspectiva costului (...) pot să spun că programul de eficienţă şi de reducere a costurilor este un program pe care banca îl aplică de câţiva ani şi pe care am construit nu numai o eficientizare a costurilor, dar şi o digitalizare a proceselor. Aşa cum am spus, avem deja foarte multe produse, aş putea spune că am acoperit chiar 50% din solicitările clienţilor uzuale de persoane fizice în proces digital, cu semnătură electronică, fără hârtii, şi după cum am spus pentru că setăm un trend în piaţă, suntem singura bancă din România care aplicăm acest proces digital inclusiv în unităţile BCR. Practic, un client poate veni şi-şi poate deschide un cont, un card, un credfit, să-şi refinanţeze un credit sau pur şi simplu să îşi asocieze o asigurare la un credit, direct în unitate, chiar şi un overdraft - primul produs de overdraft deschis online. Deci suntem pregătiţi, profilul de risc pe care l-am aplicat în zona de aprobare a creditelor ne conferă şansa să avem o rată de default foarte mică. Vom gestiona în continuare cu maximă responsabilitate şi vom ajuta punctual şi individual pe fiecare client în parte, în funcţie de problemele pe care le întâmpină", a notat Dana Dima Demetrian.

BCR a organizat ieri o conferinţă de presă cu ocazia implementării unei măsuri noi în sistemul bancar din România: accesul în sucursale este permis exclusiv în baza unei programări telefonice. Măsura a intrat în vigoare începând din această săptămână în întreaga ţară, iar în cazul clienţilor care nu şi-au făcut programare prealabilă - se poate face şi prin aplicaţia George - şi se prezintă la sucursală, aceştia vor fi preluaţi de către un reprezentant bancar.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
BTPay
elco

Curs valutar BNR

27 Noi. 2020
Euro (EUR)Euro4.8735
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0875
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5081
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4471
Gram de aur (XAU)Gram de aur237.6576

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cramele Cotnari
Aratoys
hygienium.com
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale

ENGLISH SECTION

more articles

Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie