dEpurtat.ro, magazin online dedicat exclusiv încăltămintei de damă, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 4,2 milioane de euro, înregistrând creşteri de 15% în veniturile provenite din vânzările online, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
Pentru 2021, compania vizează extinderea pe două noi pieţe internaţionale.
Dacă la începutului anului trecut cele două magazine din offline se aflau în plină ascensiune, generând 20% din veniturile companiei, la finalul lui 2020, ponderea acestora s-a redus la 5%, pe fondul schimbărilor din contextul pandemic. Deşi segmentul fashion a avut de suferit în prima jumătate a anului, dEpurtat.ro a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri egală cu cea a anului precedent.
Închiderea magazinelor fizice pentru o perioadă îndelungată, măsurile de distanţare şi precauţia clienţilor în achiziţii au reprezentant câţiva dintre factorii care ne-au frânat creşterea în 2020. Orientarea publicului către achiziţiile online s-a reflectat însă în numărul de clienţi şi în veniturile înregistrate pe dEpurtat.ro, unde am avut o creştere de peste 15% faţă de 2019, a declarat Nicolae Slav, fondator şi manager general dEpurtat.ro.
Astfel, dacă în luna martie 2020, vânzarile au scăzut cu 80% faţă de perioada similară a anului 2019, odată cu încheierea lockdown-ului numărul comenzilor a reînceput să crească, scăderile fiind recuperate în a doua parte a anului.
dEpurtat.ro înregistează o medie de peste 800 de comenzi în fiecare zi. Valoarea medie a coşului de cumpărături a scăzut de la 140 de lei în 2019 la 120 de lei în 2020, pe fondul unui comportament de consum marcat de prudenţă, remarcat la nivelul intregii pieţe de fashion. Numărul clienţilor care au plasat comenzi de încălţăminte pentru femei prin magazinul online dEpurtat.ro a crescut însă în 2020 cu peste 25% faţă de 2019.
Cele mai multe achiziţii au fost pentru colecţiile sport şi casual, iar cele mai dinamice oraşe din punct de vedere al comenzilor au fost Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa şi Iaşi.