Dezbatere pe tema implementării tehnologiei 5G în România

D.B.
Miscellanea / 21 noiembrie 2019

Dezbatere pe tema implementării tehnologiei 5G în România

Reprezentanţii autorităţilor şi cei ai operatorilor şi furnizorilor de servicii IT&C participă, la Palatul Parlamentului, la o dezbatere ce are ca temă implementarea tehnologiei 5G.

Evenimentul, organizat de Centrul de Excelenţă, Cercetare, Inovare şi Dezvoltare în Afaceri, va beneficia de prezenţa reprezentanţilor Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), InfoCons, Vodafone, Orange, Telekom şi Huawei, dar şi de cea a unor membri ai Parlamentului.

ANCOM a anunţat, la finele lunii octombrie, că licitaţia pentru acordarea licenţelor 5G va fi organizată în prima jumătate a anului viitor, dacă se vor respecta unele condiţii, transpunerea setului de măsuri pe securitatea reţelelor de la Comisia Europeană, transpunerea Memorandumului cu SUA în legislaţia primară şi adoptarea Hotărârii de Guvern pentru preţurile de pornire şi calendarul de achitare a taxelor.

Guvernele SUA şi României, prin ambasadorii Hans Klemm şi George Maior, au semnat, în data de 20 august 2019, la Washington, un Memorandum de înţelegere cu privire la dezvoltarea tehnologiei 5G, document care a fost clasificat, după momentul semnării.

Memorandumul a fost desecretizat la începutul lunii noiembrie şi, conform acestuia, furnizorii de reţele 5G trebuie să fie supuşi unei evaluări riguroase, iar protejarea reţelelor de comunicaţii de generaţie viitoare împotriva perturbării sau manipulării şi asigurarea vieţii private a libertăţilor individuale ale cetăţenilor sunt vitale. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică)

Opinia Cititorului ( 7 )

  1. n drept, invocăm CONSTITUȚIA ROMÂNIEI și LEGILE SUBSECVENTE

    Adresăm cererea urmărind prevederile OUG 22/2009 care specifică clar rolul și responsabilitatea ANCOM de reglementator, monitor și protector al resurselor limitate de spectru radio în domeniul telecomunicațiilor și radiațiilor câmpurilor electromagnetice și OUG 111/2011 privind comunicațiile electronice care precizează regimul spectrului de frecvențe. 

    În conformitate cu prevederile art.14, alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.22/2009 privind înființarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), aprobată prin Legea nr.113/2010, Comisia pentru tehnologia informației şi comunicaţiilor a Camerei Deputaţilor, respectiv Comisia economică, industrii şi servicii a Senatului să se sesizez din oficiu și să efectueze controlul parlamentar al ANCOM pentru a opri demersurile abuzive cu privire la implementarea cu celeritate a tehnologiilor 5G, atât prin intermediul vânzării de spectru suplimentar pe frecvențe noi cât si prin intermediul facilitării legislative a implementării infrastructurii necesare tehnologiilor 5G. 

    Prin demersurile directe ale ANCOM și tacit sprijinite de alte instituții importante ale României, prin lipsa dezbaterilor și consultărilor inter- și multi-disciplinare, de promovare a tehnologiei 5G sunt aduse prejudicii la adresa suveranității României și drepturilor fundamentale precizate în Constituție (dreptul la sănătate, dreptul la viață, la proprietate, la viață privată, etc.) 

    ANCOM în mod discriminatoriu și vădit părtinitor organizațiilor care reprezintă industria din comunicații promovează tehnologiile 5G (vânzarea de spectru suplimentar și sprijinirea implementării infrastructurii necesare operabilității) în dezavantajul organizațiilor care susțin drepturile constituționale ale cetățenilor. In opinia noastră acesta este un abuz! 

    Prin testarea și sprijinirea implementării infrastructurii tehnologiei 5G, prin facilitatarea măsurii de licitare și vânzare a unei cantități suplimentare de spectru radio pe frecvențe din banda sub-6 GHz (de exemplu în benzile 700 MHz, 800 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz și 3400-3800 MHz) ni se încalcă dreptul la viață și integritate fizică, și implicit la sănătate, garantat de art. 2 din Convenția Drepturilor Omului ratificată de România prin Legea nr. 30 din 18.05.1994 (publicată in M. Of. nr. 135/31.05.1994) și consacrat de art. 22, art. 34 și art. 35 din Constituția României care susțin eliminarea din mediul biologic al individului/omului a oricărui risc potențial pentru sănătatea și bunăstarea sa. 

     

    Acceptarea și sprijinirea introducerii tehnologiei 5G, pe lângă potențialele beneficii nesolicitate comercial de consumatori și nedovedite încă în practică, cu siguranță va aduce și introduce majore riscuri pentru sănătatea și bunăstarea individului/omului prin introducerea și densificarea în mediul biologic a unor elemente radiative (EMF) direct proporționale cu cantitatea suplimentară de spectru radio alocat operatorilor comerciali ai acestei tehnologii, plus intenția densificării acestei tehnologii pentru o acoperire cu țintă la 100%, ceea ce este o încălcare flagrantă a Convenția Drepturilor Omului. 

     

    De asemenea, implementarea tehnologiei 5G, se încalcă și următoarele alte articole din Constituția României: 

    ARTICOLUL 22 

    (1) Dreptul la viaţă, precum şi dreptul la integritate fizică şi psihică ale persoanei sunt garantate. 

    ARTICOLUL 26 

    (1) Autorităţile publice respectă şi ocrotesc viaţa intimă, familială şi privată. 

    ARTICOLUL 31 

    (1) Dreptul persoanei de a avea acces la orice informaţie de interes public nu poate fi îngrădit. 

    (2) Autorităţile publice, potrivit competenţelor ce le revin, sunt obligate să asigure informarea corectă a cetăţenilor asupra treburilor publice şi asupra problemelor de interes personal. 

    ARTICOLUL 34 

    (1) Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat. 

    (2) Statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice. 

    (3) Organizarea asistenţei medicale şi a sistemului de asigurări sociale pentru boală, accidente, maternitate şi recuperare, controlul exercitării profesiilor medicale şi a activităţilor paramedicale, precum şi alte măsuri de protecţie a sănătăţii fizice şi mentale a persoanei se stabilesc potrivit legii. 

    ARTICOLUL 35– Dreptul la mediu sănătos 

    (1) Statul recunoaşte dreptul oricărei persoane la un mediu înconjurător sănătos şi echilibrat ecologic. 

    (2) Statul asigura cadrul legislativ pentru exercitarea acestui drept. 

    (3) Persoanele fizice şi juridice au îndatorirea de a proteja şi a ameliora mediul înconjurător. 

    ARTICOLUL 44 – Dreptul de proprietate privata 

    (5) Pentru lucrări de interes general, autoritatea publica poate folosi SUBSOLUL oricărei proprietăţi imobiliare, cu obligaţia de a despăgubi proprietarul pentru daunele aduse solului, plantaţiilor sau construcţiilor, precum şi pentru alte daune imputabile autorităţii. 

    ARTICOLUL 52 

    (1) Persoana vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri, este îndreptăţită să obţină recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului şi repararea pagubei. 

    (2) Condiţiile şi limitele exercitării acestui drept se stabilesc prin lege organică. 

    (3) Statul răspunde patrimonial pentru prejudiciile cauzate prin erorile judiciare. Răspunderea statului este stabilită în condiţiile legii şi nu înlătură răspunderea magistraţilor care şi-au exercitat funcţia cu rea-credinţă sau gravă neglijenţă. 

    ARTICOLUL 135 Economia 

    (2) Statul trebuie să asigure: 

    b) protejarea intereselor naţionale în activitatea economică, financiară şi valutară; 

    d) exploatarea resurselor naturale, în concordanţă cu interesul naţional; 

    e) refacerea şi ocrotirea mediului înconjurător, precum şi menţinerea echilibrului ecologic; 

    f) crearea condiţiilor necesare pentru creşterea calităţii vieţii; 

    Încălcarea legislației internaționale prin introducerea tehnologiei 5G 

     

    Prin implementarea tehnologiei nocive 5G ni se încalcă dreptul la viață, prin afectarea sănătății, garantat de art. 2 din Convenția Drepturilor Omului, ratificată de România prin Legea nr. 30 din 18.05.1994 și consacrat de art. 22, art. 34 si art. 35 din Constituția României, care implică și eliminarea din mediul biologic al individului a oricărui risc potențial pentru sănătatea și bunăstarea sa. 

    1. care sunt riscurile dovedite pentru sanatatea, integritatea si bunastarea cetatenilor? Poate ai niste linkuri cu STUDII STINTIFICE publicate in reviste de specialitate.

    Ce fel de dezbatere este aceasta in care partile care sunt ingrijorate si care au motive clare in acest sens, NU SUNT INVITATE? Asta e o dezbatere tip iohannis? Personal nu sunt de acord cu implementarea unei astfel de tehnologii DOVEDIT NOCIVE in tara mea. Nu suntem cobaii nimanui! Tarile vestice deja comenteaza si s-au opus implementarii 5G dar aici, in Romania, cu ajutorul unor tradatori de tara si de neam, mizeria asta e posibil sa fie implementata. Cu costul sanatatii si al vietii romanilor!

    Eu va acuz de tradare de tara, de subminarea economiei nationale! Rusine sa va fie!

    1. Unde sunt dovezile?

      Văd că sunteți unii care aberația la maxim cu nu știu ce pericol! Există pericolul la 5g implementat în benzile discutate ( de maxim 3400-3800 Mhz), tot atâta cât există și acum la rețelele 3g/4g. Restul sunt povești care opresc progresul!

      Cred ca trebuie mai multa informare, pericol nu prezinta frecventele de 3400 si 3800 da in schimb 70.000 prezinta! Si 5G o cuprinde ... Practic stand intr-o camera cu frecventa asta intrand pe geam esti pe aproape ca intr'un cuptor de microunde de putere foarte mica dar pe timp indelungat (permanent). Varstnicii sunt cei mai afectati , dar poate tu nu mai ai persoane dragi mai in varsta ...

      Este unul JIJI tot cere probe ca 5g face rau sănătății.......face ba idiotule , sunt studii si hotărâri judecătorești ca 3 g, 4g, au făcut rau sănătății oamenilor, undele radio si wi-fi fac rau.....CLAR PT UN IDIOT CA TINE CA 5G CE ARE O FRECVENTA MULT MAI NARE FACE SI MAI MULT RAU. Si DOBITOCULE în orice domeniu mai ales sănătatea cei care vor sa implementeze ceva trebuie să dovedească ca, nu face rau.....asa ca: ia mai intrebare odată de studii idiotule

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

31 Ian. 2023
Euro (EUR)Euro4.9221
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5466
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.8998
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6028
Gram de aur (XAU)Gram de aur278.5779

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro