Dinescu, UNTRR: "Protestele transportatorilor, generate de indiferenţa guvernelor"

T.B.
Miscellanea / 16 ianuarie

Dinescu, UNTRR: "Protestele transportatorilor, generate de indiferenţa guvernelor"

Protestele transportatorilor şi ale fermierilor care s-au extins în 24 de judeţe ale ţării sunt consecinţa lipsei de dialog dintre Guvern şi reprezentanţii industriei transporturilor din ultimii ani, se arată într-un comunicat al UNTRR, remis redacţiei.

Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) transmite, potrivit sursei citate: "Asistăm la o situaţie fără precedent la care în mod sigur nu s-ar fi ajuns dacă implicarea Guvernului în problemele transportatorilor ar fi fost de-a lungul timpului una reală şi susţinută. Ceea ce ne lipseşte de multă vreme în relaţia dintre autorităţi şi organizaţii reprezentative ale transportatorilor este tocmai acest dialog, care ar fi trebuit să găsească o rezolvare până acum la problemele cu care se confruntă industria.

Considerăm că revendicările protestatarilor sunt reale, chiar dacă modul de a le exprima este atipic. Revendicările lor se suprapun cu probleme mai vechi din domeniul transporturilor pe care noi le-am semnalat autorităţilor de-a lungul anilor. Indiferenţa cu care guvernanţii au tratat aceste probleme a amânat rezolvarea lor până acum, când şoferii au reacţionat. Ceea ce vedem astăzi în stradă este oglinda întârzierilor în reglementare, a unei pieţe a asigurărilor dezechilibrate şi a lipsei de viziune pe termen lung. Să nu uităm că transporturile rutiere sunt vitale pentru economie, ele fiind cel mai mare exportator de servicii al României."

Potrivit comunicatului, Dinescu adaugă 'Menţionăm că o parte dintre revendicările protestatarilor au fost de mai mult timp semnalate autorităţilor de către UNTRR. Unele au fost rezolvate, iar la alte probleme soluţiile întârzie."

Problemele transportatorilor români semnalate de UNTRR, informează sursa menţionată, sunt:

"- Intrarea în spaţiul Schengen: Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri solicită Guvernului stabilirea unei date ferme pentru intrarea României în Schengen cu frontierele terestre în anul 2024. Aceasta reprezintă o urgenţă pentru transportatorii de mărfuri, în condiţiile în care eficienţa lor este sever afectată în prezent de timpii de aşteptare extrem de mari;

- Acciza la carburant pentru transportul de marfă. În urma majorării accizei la motorină, am solicitat reluarea schemei de restituire parţială a accizei pentru operatorii de transport rutier, care au de suferit în competiţia cu cei străini;

- Timpi de aşteptare la frontierele UE. Am solicitat reducerea timpilor prin suplimentarea personalului vamal şi prin crearea unor culoare dedicate ieşirii/ intrării în ţară;

- e-CMR (scrisoare electronică de însoţire, document de control, care atestă că marfa a fost livrată în stare bună şi care standardizează transportul internaţional). UNTRR a solicitat folosirea e-CMR pe scară largă, în urma Convenţiei la care România a aderat încă din 2019. Printre beneficiile e-CMR: eficientizarea timpilor de lucru şi stocarea documentelor în cloud (la care au acces toate părţile interesate/implicate);

- Indemnizaţie de hrană pentru şoferi. Am reuşit iniţierea unui proiect de lege în Parlament pentru modificarea Codului Fiscal, care prevede instituirea indemnizaţiei de hrană pentru lucrătorii mobili, cuantum al indemnizaţiei de 50 euro/zi şi majorarea plafonului neimpozabil de la 3, la 4 salarii de bază.

- Poliţa RCA. O asigurare obligatorie fără fluctuaţii mari de preţ este în atribuţia reglementatorului acestei pieţe. Companiile de asigurări trebuie să ofere un RCA ieftin de bază cu opţiuni separate pentru decontare directă sau compensări pentru lipsa de utilizare a vehiculelor comerciale. Una dintre posibilităţile prin care preţul unei poliţe RCA rămâne sub control este ca valoarea acesteia să fie direct proporţională cu beneficiile oferite;

- Transport agabaritic. Reducerea tarifelor la autorizaţiile speciale de transport agabaritic, în contextul în care România are cele mai mari tarife faţă de statele vecine. Am solicitat folosirea generalizată a acestor autorizaţii în regim electronic;

- Criza şoferilor. Este o problemă constantă a pieţei transporturilor din România care nu a primit până acum atenţia autorităţilor. UNTRR a obţinut reducerea vârstei minime a şoferilor profesionişti, de 21 la 18 ani. Pentru rezolvarea crizei şoferilor, măsura este necesară, nu şi suficientă;

- Accesul şoferilor non-rezidenţi în România. Am sprijinit deschiderea pieţei muncii pentru aceştia, astfel încât să primească acces la şcolarizare şi la cursuri de specialitate înainte de a obţine documentele solicitate de MAI (exemplu: permisul de şedere);

- Costul de referinţă. Am cerut aplicarea costului de referinţă în transporturile rutiere naţionale ca model de calcul, după cum procedează şi transportatorii francezi, cu succes. Adoptarea unui cost de referinţă presupune introducerea unui model de calcul al costului operaţional, peste care transportatorii pot aplica marja de profit;

- Siguranţa rutieră. Anul trecut UNTRR a devenit membru fondator al Coaliţiei pentru Siguranţă Rutieră. Am solicitat sprijin guvernamental pentru creşterea siguranţei rutiere, astfel încât România să scape de tristul record de a fi prima în Europa la numărul de accidente rutiere;

- Responsabilizarea şi sancţionarea expeditorilor de mărfuri, astfel încât aceştia să nu mai ajungă să îi pună pe transportatori în situaţia de a încălca legislaţia privind depăşirea greutăţilor maxime admise, a dimensiunilor legale şi a timpului de conducere şi odihnă a şoferului;

- Măsuri pentru stimularea achiziţiei de autovehicule comerciale verzi.", conform UNTRR.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
APA NOVA
digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Iun. 2024
Euro (EUR)Euro4.9771
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6535
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2157
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8883
Gram de aur (XAU)Gram de aur353.6146

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapebytourdefrance.com
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb