Directimo îşi propune atragerea unei investiţii seed de 2 milioane de euro

V.G.
Companii / 3 noiembrie 2022

Directimo îşi propune atragerea unei investiţii seed de 2 milioane de euro

Ca parte a strategiei de creştere, Directimo îşi propune expansiunea accelerată în 25 de destinaţii până la finalul anului 2023 şi atragerea unei investiţii seed de 2 milioane de euro (40% de la investitori business angels şi 60% de la fonduri de venture capital), arată un comunicat de presă remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, Directimo oferă date reale despre subpieţe, preţuri, venituri din chirii şi alte informaţii importante pentru achiziţie, colectate din teritoriu în urma unui proces riguros. Pe lângă informaţii, cumpărătorii au acces la o selecţie de proprietăţi recomandate din fiecare destinaţie acoperită. Clienţii pot compara, evalua şi cumpăra proprietăţile şi, în acelaşi timp, beneficiază de suport complet, inclusiv legal şi administrativ, totul printr-o singură interfaţă uşor de folosit.

"Există un mare potenţial să ajutăm piaţa cumpărătorilor internaţionali care au nevoie de informaţii structurate şi comparabile - de la diferenţe între zone şi beneficii sau constrângeri pentru a înţelege ce li se potriveşte în raport cu stilul de viaţă al fiecăruia. Pentru locuinţele de vacanţă sunt importante, de asemenea, şi criteriile legate de taxe, structura de property management, flexibilitate şi costuri pentru închiriere şi mai multe aspecte ascunse - de la taxe şi impozite, până la particularităţi locale", a declarat Matei Maloş, CEO şi co-fondator al platformei proptech Directimo.

Conform sursei, piaţa imobiliară este caracterizată printr-o lipsă a transparenţei şi de încredere la nivel internaţional, cu excepţia Statelor Unite ale Americii. Spre exemplu, site-urile cu anunţuri imobiliare din Europa sunt exclusiv locale şi nu au parametri specifici de căutare pentru locuinţe de vacanţă (de exemplu: distanţa până la plajă, distanţa faţă de magazine, costuri de întreţinere, variante de închiriere, taxe şi comisioane). Reţelele de agenţii nu au produse dedicate acestui segment şi, în plus, investitorii sunt limitaţi la o singură piaţă, când de fapt şi-ar dori să compare între mai multe variante similare din Spania, Portugalia, Grecia, Italia sau Franţa.

Noul model de business al Directimo este un model apropiat de colaborarea buyer agent - seller agent. În cazul modelului propus de Directimo, seller agent este agentul local, care cunoaşte cel mai bine zona şi proprietăţile. În SUA, în peste 60% dintre tranzacţii, este implicat şi un buyer agent, pe baza datelor National Association of REALTORS (NAR), ceea ce arată importanţa unui consultant dedicat în calitate de cumpărător şi a unei opinii secundare (second opinion) în cazul unei tranzacţii cu valoare ridicată. Astfel, comisionul se împarte între cei doi agenţi la fel ca pe piaţa din SUA, se arată în comunicat.

"Diferenţa principală este că modelul nostru de buyer agent se bazează pe aplicaţia digitală, unde cumpărătorul primeşte datele obţinute din analiza rapoartelor de piaţă şi din interviuri cu cele mai mari agenţii prezente în acel segment de piaţă şi interviuri cu minim trei agenţi locali, în fiecare dintre cele mai calitative subpieţe, plus interviuri cu property managers, avocaţi şi consultanţi locali specializaţi în fiscalitate. Pe fiecare destinaţie şi submarket curatoriem o listă scurtă cu cele mai bune oferte pe segmentele de piaţă upper-middle, premium şi luxury", explică Matei Maloş, CEO Directimo.

Investiţiile în tehnologie vor fi alocate dezvoltării aplicaţiei Directimo şi dezvoltării platformei pentru actualizarea preţurilor în timp real şi o platformă de analiză predictivă.

Locuinţele secundare au devenit la fel de utilizate precum cele principale în perioada post-Covid-19, iar majoritatea investitorilor s-au obişnuit să-şi deruleze activităţile de la distanţă şi pot fi convinşi greu să revină într-un oraş aglomerat.

La nivel global, se estimează o creştere de 33% a gradului de ocupare pentru închirieri pe termen scurt în anul 2023, potrivit datelor Airbnb. În criza din 2008, deşi turismul de business a scăzut considerabil, turismul recreativ nu a fost afectat. Datorită veniturilor din chirii care pot depăşi dobânda bancară şi a cererii ridicate, locuinţele de vacanţă reprezintă unul dintre cele mai căutate refugii antiinflaţioniste pentru protejarea capitalului, potrivit Directimo.

Cererea ridicată este generată şi de contextul geopolitic cu multiple puncte de tensiune, dar şi de criza energetică. Posibile convulsii sociale, generate de impactul inflaţionist, pot accentua migraţia temporară din marile oraşe către zone sigure şi cu infrastructură adecvată.

Aproximativ 70% din investitorii particulari sunt atraşi de caracterul versatil al acestui tip de proprietate: utilizare personală limitată, în vacanţe cu familia, sau închiriere către prieteni, dar şi ca posibilă locuinţă pentru pensionare.

Directimo a înregistrat peste 2,7 milioane de euro în comisioane generate în ultimele 24 de luni, 800 de tranzacţii, dintre care 36% cu clienţi repetitivi. De asemenea, este lider de piaţă, cu o cotă de peste 20%, pe segmentul de locuinţe de vacanţă în România. Echipa de 21 de persoane, cu rezultate şi experienţă internaţională în real estate, proptech, ecommerce, tech marketing şi operaţiuni, mai arată sursa citată.

Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

27 Ian. 2023
Euro (EUR)Euro4.8922
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4928
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.8793
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.5612
Gram de aur (XAU)Gram de aur278.5647

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro