Domeniile Davidescu, cramă de familie cu tradiţie de patru generaţii, a înregistrat o creştere de 24% a vânzărilor în primul semestru din 2025, în ciuda provocărilor climatice şi a creşterii costurilor la energie, potrivit unui comunicat transmis de companie.
Rezultatele pozitive au fost susţinute de extinderea prezenţei în retail, inclusiv listări noi în reţeaua Penny, dar şi de campaniile digitale şi parteneriatele cu marketplace-uri internaţionale. Totodată, segmentul HoReCa a contribuit semnificativ la creştere, prin consolidarea distribuţiei în oraşe-cheie precum Cluj şi Braşov.
Pe lângă dinamica vânzărilor, portofoliul diversificat a jucat un rol important. Vinurile albe şi rose au avut o evoluţie pozitivă, confirmând preferinţa consumatorilor pentru vinuri fresh, în timp ce vinurile roşii şi-au menţinut stabilitatea. Divinul, vinarsul lansat în 2025, a devenit un produs strategic la nivel naţional, iar spumantele şi frizzantele au atras o nouă categorie de public.
Printre cele mai căutate vinuri s-au numărat Rară Neagră & Saperavi, spumantul de Rară Neagră şi Viorica & Pinot Grigio, etichete premiate internaţional şi cu cerere ridicată în retail şi HoReCa.
„Am reuşit să creştem vânzările cu 24% în primul semestru din 2025. Aceasta arată că strategia noastră de dezvoltare - orientarea spre pieţe premium, investiţiile constante în calitate şi poziţionarea vinurilor ca produse de valoare - s-a dovedit câştigătoare”, a declarat Andrian Davidescu, CEO Domeniile Davidescu.
Deşi anul agricol 2025 a fost marcat de lipsa precipitaţiilor, compania estimează o recoltă cu 10% mai mare decât în 2024, datorită adaptării proceselor viticole. În ultima parte a anului, Domeniile Davidescu mizează pe menţinerea ritmului de creştere şi lansarea unor produse premium, inclusiv un spumant fermentat clasic şi un divin cu vechime de 7, 10 şi 20 de ani.
Compania va participa la festivaluri de vin din România şi Republica Moldova, urmărind consolidarea prezenţei internaţionale - vinurile sale fiind deja disponibile în peste 7 ţări.
Performanţa din 2025 continuă succesul anului anterior, când Domeniile Davidescu a primit statutul de Furnizor al Casei Regale a României, confirmând excelenţa şi prestigiul brandului.
Opinia Cititorului