ICT

DRULĂ:"Metrorex va ajunge în insolvenţă, dacă sindicatul nu acceptă fie renegocierea creşterilor salariale, fie disponibilizări"

J.P.
Miscellanea / 31 martie

"Metrorex va ajunge în insolvenţă, dacă sindicatul nu acceptă fie renegocierea creşterilor salariale, fie disponibilizări"

Metrorex va ajunge în insolvenţă, dacă sindicatele nu acceptă fie o renegociere a creşterilor salariale, fie disponibilizări, întrucât veniturile companiei nu acoperă aceste cheltuieli, a declarat, miercuri, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, într-un briefing susţinut la Palatul Victoria, după şedinţa de Guvern, conform Agerpres.

"Au apărut nişte poveşti în spaţiul public în ultimele 24 de ore care sunt cam ca la Radio Erevan. Circulă un fake news de la sindicat că s-a pus batista pe ţambal, că nimeni nu păţeşte nimic, salariile rămân la fel, personalul rămâne la fel, ceea ce este departe de adevăr, este complet fals", a spus Drulă.

El a arătat că este matematic imposibil ca salariile şi numărul de angajaţi să rămână la fel, întrucât veniturile nu acoperă costurile salariale.

"Legat de salarizare şi de personal, s-a bătut cu cărămida în piept domnul Rădoi că nu se schimbă nimic, rămâne la fel personalul, rămân la fel salariile. Asta este matematic imposibil. Contabil imposibil. Pentru că în bugetul prevăzut, veniturile Metrorex nu acoperă plata salariilor la nivelul actual pentru angajaţii actuali. Aşa că există doar variante matematice simple: ori se acceptă de către angajaţi o renegociere şi eventual acea creştere de 18% să nu mai aibă loc sau să aibă loc în viitor, eşalonat, ori se ajunge la disponibilizări, ori mai există şi varianta a treia care este din punctul meu de vedere, cel mai puţin fericită, dar dacă nu există înţelegere, se va ajunge acolo, şi anume insolvenţa. Iar o companie care intră în insolvenţă are libertăţi mari de a face şi concedieri, şi tăieri de salarii. Nu este un scop în sine, aceste concedieri sau tăieri de salarii, ci este vorba de sănătatea economică a unei companii, căreia îi lipsesc veniturile pentru a acoperi acele salarii", a precizat ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, acţiunile penale depuse la DNA şi DIICOT continuă şi ele.

"Nu negociem legea. Poliţia a identificat 350 de participanţi care au participat la blocarea metroului, iar organele de anchetă vor stabili paşii următori în ceea ce îi priveşte. În ceea ce priveşte ministerul şi Metrorex, nu există nicio intenţie de a da un pas înapoi, nimeni nu scapă de răspundere, legea nu este negociabilă şi toate demersurile merg înainte. Metrorex a înaintat astăzi două plângeri la Tribunalul Bucureşti pentru despăgubirea Metrorex de către sindicat pentru pagubele de peste 2,8 milioane de lei cauzate în acea zi", a continuat Drulă.

Acţiunea de despăgubire este îndreptată împotriva sindicatului USLM.

"Pe româneşte, cerem bani de la Rădoi şi de la sindicatul pe care îl conduce. Chiar ei au semnat procesul verbal că acţiunea de vineri a fost o oprire voluntară, am cerut tribunalului să constate că aceasta este o formă de grevă nelegală. Toate celelalte căi merg înainte", a susţinut oficialul guvernamental.

Opinia Cititorului ( 10 )

  1. draguta invata sa judeci si vorbesti fara sa ia un bat in fund!

    1. Bine că știe rozeta Rădoi cum e cu vânturile și vântul sau invers. Că nu am priceput.

      Domnule Drula,ai o gandire atat de dezvoltata,incat Romanii se pot mandri cu un asemenea ministru "dotat" cu o minte sclipitoare.Ai merita sa fii PRESEDINTELE ROMANIEI,ca si administrator al PARCULUI COTROCENI.!

    Trebuie vandut si Metrorex

    1. Mai mare prostie ca asta debitată de tine nu am auzit. Dar ce să faci? Logica pesedistă e exact ca cea fesenistă. Orice faci ca să schimbi o stare de lucruri rea înseamnă pentru voi vânzare. Dacă atât vă duce capul, nu am ce să vă mai zic. Nu stau acum să vă învăț economie, pentru că oricum nu înțelegeți. Voi sunteți adepții economiei socialiste, bazată pe principiile marxism-leninismului.

    USR va fi istorie. La urmatoarele alegeri USR nu va mai intra in parlament.

    In Paris, exista de cel putin 10 ani linii de metrou fara conductori, automatizate. Alstom le-a facut. Daca imi aduc aminte bine, s-a mentionat ca trenurile noi de metrou pe care Metrorex le are au aceasta capabilitate, singurul impediment fiind sistemul de semnalizare.

    Cum subventia anuala este cam 670 milioane de lei, asta inseamna cam 150 milioane euro. Cred ca ar fi suficient pentru automatizarea catorva segmente de metrou. 

    1. Gogule.Am vazut ca si caruta cu care muncesti tu,intra tot pe Pilot automat,cand tu te imbeti .Calu,te duce acasa in timp ce tu dormi si cred ca Pilotul tau automat i-a inspirat si pe inventatorii Francezi ai Trenului lor ,tras de cai.!

      Caruta mea este cel putin ecologica :=). Nu comentez raspunsuri de genul asta.

      Verifica tu daca am sau nu dreptate. Extract de pe WIKI, asa, la nivelul tau. 

      2010 and beyond: automation 

      Pointe du Lac station, opened in 2011 

      In work started in 2007 and completed in November 2011, Line 1 was con verted to driverless operation. The line was operated with a combination of driver-operated trains and driver-less trains until the delivery of the last of its driver-less MP 05 trains in February 2013. The same conversion is on-going for Line 4, with an expected completion date in 2022. 

      GOGULE. EXTRACTU asta de pe WIKI,este cumva un nou "parfum" frantuzesc.? Vad ca esti nu numai " FUTURIST",dar esti si analfabet. Daca ziceai sa citesc EXTRASUL(postarea) de pe WIKI,te credeam,asa insa,cred ca ereai beat cand te-ai dat jos din caruta.!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Boromir

Curs valutar BNR

07 Mai. 2021
Euro (EUR)Euro4.9262
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0800
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4941
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6770
Gram de aur (XAU)Gram de aur238.7720

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Tohani
Cotaţii Emitenţi BVB
Concurs de idei de afaceri inovative ”Money is Funny” – ÎNSCRIERI
Cotaţii fonduri mutuale
Energy CEO forum awards
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro