Rezolvarea haosului de pe piaţa de energie presupune rezolvarea problemelor de sistem şi rezolvarea problemelor punctuale ale consumatorilor, susţine Dumitru Chisăliţă, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă, într-un material publicat pe site-ul asociaţiei.
"Vremea teoriilor a trecut, trebuie să ne coborâm şi să vedem ce se întâmplă în jurul nostru, inclusiv să recunoaştem că suferinţa consumatorilor are la bază greşelile trecute şi prezente făcute în piaţa de energie" scrie acesta în materialul menţionat.
"În ultima perioadă foarte mulţi consumatori au reclamat probleme în raporturile comerciale cu furnizorii lor. Această situaţie, iminentă într-o piaţă, a atras 10.000 de reclamaţii la nivelul ANRE în primele 6 luni ale anului 2021. Ceea ce trebuie să înţeleagă consumatorii este că aceste reclamaţii nu determină rezolvarea a problemelor consumatorilor, acestea trebuie să fie rezolvate tot între consummator şi furnizorul său (cel cu care nu se înţelege). Astfel, în conformitate cu legislaţia în vigoare ANRE are rolul dor de a verifica respectarea legislaţiei de către un furnizor şi nu emite soluţii în conflictele comerciale dintre un consumator şi furnizorul său. Tocmai din această cauză majoritatea reclamaţiilor făcute la ANRE, nu duc la rezolvarea situaţiei ridicate de consumator, acesta urmând să-şi rezolve mai departe singuri problemele, sau de cele mai multe ori să plece capul şi să accepte situaţi impusă de furnizor" scrie Chisăliţă în materialul citat.