Aproape două treimi dintre români (63%) fac achiziţii online, cu 7% mai mulţi faţă de anul trecut, potrivit unui comunicat al agenţiei Ecommerce Today. Deşi cererea pentru comerţul electronic este în creştere, numeroase magazine online din ţara noastră funcţionează încă pe platforme învechite, care le limitează competitivitatea în raport cu jucătorii internaţionali.
„Magazinele blocate în trecut, care folosesc platforme învechite, nu doar că pierd cotă de piaţă, dar riscă să dispară. În timp ce unele companii lansează deja integrări cu OpenAI şi îşi pregătesc asistenţi virtuali de vânzare, altele încă se luptă cu probleme elementare, precum emailuri care nu se trimit corect, butoane care nu funcţionează sau site-uri mobile neoptimizate. Pe o piaţă atât de dinamică, adaptarea constantă este vitală pentru a supravieţui”, a explicat Ştefan Chiriacescu, CEO al agenţiei Ecommerce Today.
Specialistul recomandă migrarea magazinelor online pe Shopify, cea mai utilizată platformă SaaS de e-commerce din lume, folosită de peste 4,5 milioane de comercianţi. Printre avantajele sale se numără viteza de implementare a noilor funcţionalităţi, costurile reduse de mentenanţă, performanţa crescută a site-urilor şi un nivel superior de securitate cibernetică.
Platforma asigură actualizări automate, design responsive şi optimizări frecvente care îmbunătăţesc rata de conversie. În plus, Shopify oferă protecţie proactivă împotriva riscurilor de securitate şi o infrastructură scalabilă, adaptată nevoilor oricărui tip de magazin online.
„De ce aleg tot mai multe magazine să migreze pe Shopify? Pentru că este o platformă sigură, îmbunătăţită permanent şi care oferă comercianţilor scalabilitate şi acces la un ecosistem modern şi integrat, fără grija infrastructurii tehnice. În comerţul online modern, diferenţa între succes şi eşec o fac viteza, funcţionalităţile variate şi calitatea serviciilor livrate”, a adăugat Ştefan Chiriacescu.
Pentru o tranziţie rapidă şi eficientă, specialiştii Ecommerce Today recomandă un proces etapizat, care include audit tehnic, prioritizare, mapare SEO şi integrare operaţională. Agenţia, care reuneşte peste 30 de specialişti cu expertiză multi-platformă, este considerată cea mai experimentată agenţie Shopify din România.
Opinia Cititorului