Elevii au mari probleme cu limba maternă

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 27 iunie

Elevii au mari probleme cu limba maternă

Evaluarea naţională, unde potrivit statisticilor rezultatele au fost mai "călduţe" decât în alţi ani, scoate la iveală o situaţie neplăcută legată de stăpânirea Limbii Române. Elevii au mari probleme cu ea înainte de intrarea la liceu, unde problemele se acutizează. Pare ciudat având în vedere dorinţa de a cunoaşte, dar pe măsură ce interesul pentru limbile străine a crescut, cel pentru limba maternă a scăzut. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat că doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect un exerciţiu care viza scrierea corectă, la proba de Limba şi Literatura Română de la Evaluarea Naţională, adică, doar 6% au putut să scrie "perfect româneşte", iar la Matematică 10 plus 10 împărţit la 10 a creat probleme pentru 15% dintre elevi: "Dacă vorbim de detalierea itemilor la Limba şi Literatura Română, aş vrea să vă spun că itemii care au cel mai mare procent de rezolvare sunt: itemul 3 de la Subiectul I-B, care vizează identificarea sensului unui grup de cuvinte raportat la un context dat. 94% dintre elevi au reuşit să răspundă corect la acest item. Itemii 1, 2, 3, 4 şi 5 de la Subiectul I-A vizează identificarea informaţiilor din text. Între 87 şi 95% au reuşit să facă acest lucru. Aceştia au fost itemii care au generat rezultate bune în rândul elevilor". Ministrul a arătat că au fost şi itemi cu un procent mic de rezolvare: "Spre exemplu, itemul 8 de la Subiectul I-B. Doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect acest exerciţiu, care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect româneşte. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a şti ce avem de făcut. Mai exact, verbele «a vrea'», «a fi» sau substantivul «stradă», adjectivul «mândru» sau acordul pronumelui cu substantivul: 14% nu ştiu să scrie corect niciunul dintre cuvintele date la forma cerută. Itemul 5 de la Subiectul I-B, doar 43% dintre elevi ştiu să identifice verbele, 21% nu au identificat nici măcar un verb. Itemul 5 de la Subiectul I-B, doar 37% dintre ei ştiu să identifice corect o propoziţie principală şi una atributivă. Aceasta este competenţa aferentă clasei a VIII-a". Alte observaţii semnalate de ministru au fost că 8% dintre elevi nu pot identifica o informaţie prezentată explicit în primul enunţ al unui text dat, iar 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie şi de punctuaţie. O altă observaţie a ministrului relevă faptul că mulţi elevi nu au primit puncte pentru redactare. Din păcate s-a observat că aceste lacune nu mai pot fi remediate în ultimii ani de şcoală.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

csalb.ro
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

10 Aug. 2022
Euro (EUR)Euro4.9132
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8027
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0576
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8083
Gram de aur (XAU)Gram de aur277.1595

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro