Grupul eMAG continuă să investească masiv în dezvoltarea economiei digitale şi a infrastructurii de e-commerce. În cadrul unei conferinţe de presă, reprezentanţii companiei au prezentat rezultatele financiare din anul trecut şi planurile pentru perioada următoare.
• Investiţii şi performanţe operaţionale
Tudor Manea, CEO al Grupului eMAG, a anunţat cifre-record pentru anul precedent, subliniind impactul investiţiilor în infrastructură şi logistică: „Compania noastră de curierat a livrat anul trecut 123 de milioane de colete şi prin investiţiile pe care le-am făcut anul trecut am ajuns la o capacitate de procesare de peste 500.000 de unităţi pe zi”.
Grupul eMAG a înregistrat, în 2024, o cifră de afaceri totală de 11,2 miliarde de lei, în creştere cu 12%. Au fost procesate 62 de milioane de comenzi, iar contribuţia fiscală la bugetul de stat a fost semnificativă, cu 900 de milioane de lei plătiţi sub formă de taxe. Tot în 2024, investiţiile totale s-au ridicat la 900 de milioane de lei.
Pentru anul fiscal în curs, compania îşi propune să accelereze ritmul: „La nivel de grup, plănuim să continuăm investiţiile pentru că a mers bine anul trecut şi vedem multe oportunităţi. În anul fiscal ce tocmai a început pentru noi, plănuim să investim în jur de 1,2 miliarde de lei, iar aceste investiţii vor merge cel mai mult către zona de dezvoltare de infrastructură de ecommerce, după care vom investi în extinderea companiilor din grup, după care zona de AI (în jur de 40 milioane dolari). Vom investi în continuare în extinderea camerelor de produse, atât pe eMAG Marketplace, dar şi pentru celelalte business-uri, şi nu în ultimul rând investiţii în zona de credit”, a adăugat Tudor Manea.
• Rezultate regionale solide
Irina Pencea, General Manager pentru eMAG România, Ungaria şi Bulgaria, a evidenţiat dinamica pozitivă atât la nivel local, cât şi internaţional: „Cifra de afaceri pe care eMag România a avut-o în anul fiscal FY25, care începe în aprilie 2024 şi se termină în martie 2025, a fost de 7,3 miliarde de lei, care înseamnă o creştere de 17%. Dante International SA, compania care include eMAG România, Fashion Days România, vânzările eMAG Bulgaria şi o parte din vânzările eMAG Ungaria, a realizat o cifră de afaceri de 9 miliarde de lei, în creştere cu 16% faţă de 2023”.
Un alt indicator al dezvoltării platformei este creşterea numărului de selleri activi, care a depăşit 64.000, contribuind la un total de peste 28 milioane de oferte disponibile în România, 15 milioane în Bulgaria şi 17 milioane în Ungaria.
• Creştere accelerată pentru Flip şi Freshful
Tudor Mihăilescu, COO şi General Manager Freshful, a prezentat performanţele companiilor din grup orientate către produse electronice şi FMCG:
„Flip a avut în noiembrie, de Black Friday, prima lună cu peste 10 milioane de euro vânzări, iar acum două luni am aniversat 500.000 de device-uri vândute. Cifra de afaceri - 408 de milioane de lei anul trecut. Anul acesta vrem să continuăm această creştere”.
Despre Freshful, Mihăilescu a subliniat maturizarea modelului de business şi performanţele logistice: „Freshful este un hipermarket online. Anul 2024 a fost un an de maturizare. Am crescut capacitatea depozitului şi implicit flota logistică cu circa 50%. Calitatea livrării a crescut şi ea, 96,5% dintre comenzi ajung în intervalul de două ore pe care şi-l programează clientul. Anul trecut am depăşit un milion de comenzi, cu o cifră de afaceri de 357 de milioane, în creştere cu aproape 30%”. Mai mult, în noiembrie 2024, a fost lansat programul Verde cu Freshful prin care, până în prezent, s-au colectat opt milioane de ambalaje SGR direct de la uşa clienţilor.