Polish Enterprise Fund VII, un fond de private equity administrat de Enterprise Investors, a anunţat astăzi vânzarea a 100% din acţiunile PAN-PEK, un important producător şi distribuitor croat de produse de panificaţie, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Compania a fost achiziţionată de Inter Europol, cel mai mare jucător de pe piaţa de panificaţie din Polonia. Valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită.
Fondat în 1992, PAN-PEK a devenit unul din cei mai importanţi producători de produse de panificaţie congelate din regiunea Adriaticii. Compania asigură aprovizionarea marilor lanţuri de retail modern, precum Lidl, Kaufland, Konzum şi Spar şi operează o reţea proprie de retail cu peste 70 de locaţii. PAN-PEK are aproape 800 de angajaţi şi în 2024 a generat venituri de peste 50 de milioane EUR. Deţine două unităţi de producţie, în Zagreb şi Ðakovo, oferind o gamă largă de produse: pâine, produse de patiserie, gustări, sandvişuri şi specialităţi regionale, care se adresează atât consumatorilor finali cât şi sectorului HoReCa.
Potrivit sursei, Enterprise Investors a devenit acţionarul majoritar al PAN-PEK în 2018 şi a preluat integral compania în 2020. Sub administrarea sa, compania şi-a extins semnificativ capacitatea de producţie şi a iniţiat exporturi către Italia şi Statele Unite.
Inter Europol SA este o afacere de familie poloneză, fondată în 1989. Iniţial o brutărie locală din Varşovia, compania a devenit liderul pieţei de panificaţie din Polonia cu peste 1.500 de angajaţi. Produsele sale proaspete şi congelate sunt distribuite atât în Uniunea Europeană, precum şi în Asia şi Orientul Mijlociu. Majoritatea produselor poartă „clean label”/”etichetă curată”, ceea ce înseamnă că sunt realizate exclusiv din ingrediente naturale şi cu maia proprie, fără emulgatori sau stabilizatori. Inter Europol continuă o dezvoltare dinamică, urmărind o strategie de creştere prin achiziţii. În ultimii ani, compania a preluat producătorii de alimente sănătoase Bezgluten şi Primavika, precum şi o brutărie, Trimar, consolidându-şi poziţia în segmentele de produse naturale şi de retail.
Opinia Cititorului