Erste Grup recomandă "Păstrare" pentru acţiunile Transport Trade Services, cu o ţintă de preţ de 4,46 lei, în apropierea cotaţiei de închidere din prima sesiune de tranzacţionare a acestei săptămâni, după cum reiese din ultimul raport de analiză semnat de Caius Râpanu, publicat pe portalul BVB Research Hub.”Menţinem recomandarea de «Păstrare» , dar modificăm preţul-ţintă la 4,46 lei/acţiune (n.r. de la 4,73 lei pe titlu) ca urmare a modificărilor în estimările privind volumele şi tarifele pentru acest an, bazate pe performanţa de până acum. Cererea pentru produse agricole a continuat să scadă, ceea ce a avut un impact negativ asupra activităţii din porturi, însă, comparativ cu trimestrul al patrulea din 2024, volumele arată în general tendinţe pozitive. Tarifele prezintă, de asemenea, o anumită rezilienţă de la un trimestru la altul”, se menţionează în raport.
Profitabilitatea TTS s-a deteriorat, deoarece - în ciuda eforturilor remarcabile ale managementului - unele costuri rămân rigide. Totuşi, aceste costuri semi-variabile reprezintă preţul menţinerii activelor în stare de funcţionare, permiţând TTS să câştige cotă de piaţă de la jucătorii mai mici, aflaţi în dificultate, în timp ce investiţiile (CAPEX) se concentrează exclusiv pe proiectele esenţiale, potrivit documentului.
Pe viitor, dimensiunea companiei, soliditatea poziţiei financiare şi un management prudent ar trebui să permită depăşirea condiţiilor actuale şi tranziţia către o piaţă normalizată. Nu anticipăm o creştere suplimentară a volumelor faţă de nivelurile deja atinse, iar perspectivele privind evoluţia tarifelor indică o dinamică mai redusă decât inflaţia, se mai arată în raport.
Analistul Erste anticipează o redresare a companiei, cu un potenţial semnificativ de creştere, în principal prin câştigarea de cotă de piaţă de la competitori mai slabi. ”În cazul în care vor avea loc evoluţii favorabile - precum revenirea la un ciclu agricol normal sau chiar o uşoară relansare a producţiei de metale - potenţialul de creştere ar putea fi considerabil. Valoarea actuală estimată ar trebui să reprezinte cel puţin un nivel minim pentru evaluarea TTS, având în vedere că scenariul luat în calcul este, deocamdată, foarte rezervat”, a scris Caius Râpanu.
Pentru primele trei luni ale acestui an, Grupul TTS, ce include companii care se ocupă cu transportul mărfurilor pe Dunăre şi operare portuară, a raportat venituri de 160,5 milioane lei, cu 33% sub cele din primele trei luni ale anului trecut, în vreme ce rezultatul net a fost o pierdere de 14,9 milioane lei, faţă de un profit de 32,1 milioane lei în intervalul ianuarie-martie 2024.
În vara anului trecut, fondatorul şi preşedintele Consiliului de Administraţiei al TTS, Mihăilescu Alexandru Mircea, avea un pachet de 25,3% din capitalul social al companiei, a cărei evaluare bursieră curentă se ridică la circa 810 milioane lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2025, 00:19)
Astia de la Erste se pricep la transporturi ca Grindeanu la reparat Loganul. Pai anul asta este record de cereale cum nu a mai fost de 20 de ani dupa spusele asociatiilor. Graul ala o sa ia calea Africii, Asiei si la alti fomisti. O sa mai vina destul de mult si de la ucraineni plus ca Putin (nu i-ar mai muri multi inainte) e pus pe luat zona Odessa si ii tot toaca pe nefericitii de acolo. Probabil in decembrie o sa fie TTS pe la un 5.8 - 6. Daca se face pace cine stie cum (cad aia sau ailalti, moare Putin , mai cade ceva ca in Tunguska) atunci chiar ca se duce altundeva
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2025, 00:32)
Da interesanta analiza financiara.
Totusi... fara Viijeu El Condor, nici un investitor major nu poate lua decizii.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2025, 04:43)
La de 3 ori valoarea contabila o companie pe pierdere. Absurd
1.3. TTS ,pași spre redresare (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de MARICEL în data de 02.07.2025, 08:20)
SIDEX —Liberti ,cel mai mare beneficiar istoric se îndreaptă spre faliment ,cerealele ukrainiene au găsit alte culoare comerciale ,agregate pt construcții (ciment ,pietriș etc)se vor subția din motive bugetare (30-40%din investiții guvernamentale se vor sista )
Prea frumoasa flota va avea un grad de ocupare de max35-40%,domnul de la Erste constatați realitățile nu mai legănați un copil aproape mort !
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2025, 09:39)
dunarea e la minim istoric, cum transporti cerealele alea pe apa, ca se impotmoleste barja...
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2025, 10:29)
cu drone!