Europenii cu maşini pe motorină se îndreaptă spre noi majorări de preţuri din cauza Rusiei

G.D.
Miscellanea / 25 iulie

Europenii cu maşini pe motorină se îndreaptă spre noi majorări de preţuri din cauza Rusiei

Automobiliştii europeni care folosesc vehicule pe motorină, care se luptă deja cu preţuri record, se îndreaptă spre noi majorări de preţuri la pompă comparativ cu cei care au automobile pe benzină, arată o analiză realizată de Reuters, notează Agerpres.

Restricţiile cu privire la importurile de motorină din Rusia, impuse după invazia din Ucraina, au subminat statutul motorinei de alternativă ieftină la benzină în Europa, agravând o criză a costului vieţii în regiune.

"În mod fundamental, Europa nu poate supravieţui fără motorina rusească", susţine Kevin Wright, analist la firma de consultanţă Kpler.

Pe lângă impactul direct asupra celor aproximativ 140 de milioane de automobilişti europeni care folosesc motorină, preţurile mari la acest combustibil afectează întreaga economie şi inflaţia deoarece este carburantul preferat de către industria şi fermierii europeni.

Datele analizate de Energy Aspects şi Wood Mackenzie arată că diferenţa de preţ dintre motorină şi benzină va ajunge la aproximativ 25 de dolari per baril în trimestrul patru, de la aproximativ 13 dolari per barul în trimestrul al doilea.

"Dacă foloseşti un automobil pe motorină este probabil că vei fi afectat puţin mai mult decât unul pe benzină", spune Eugene Lindell, analist la FGE.

Aceasta problemă este una care afectează în mod deosebit Europa. Cota autoturismelor diesel pe piaţa europeană este de peste 40%, comparativ cu 4,5% în SUA.

Analiştii avertizează că impactul deplin al invaziei ruseşti asupra pieţei energetice abia urmează să fie resimţit. La finele lunii mai liderii UE au convenit să reducă importurile de petrol din Rusia cu 90% până la finele anului. Aceste sancţiuni introduse treptat înseamnă că toate livrările de ţiţei rusesc prin intermediul navelor vor fi interzise de la începutul lunii decembrie şi toate produsele rafinate ruseşti două luni mai târziu.

Multe companii fie au încetat să cumpere combustibili ruseşti sau au început să caute alternative la ţiţeiul rusesc Urals, care sunt mai potrivite pentru producţia de benzină decât de motorină. În consecinţă, analiştii se aşteaptă ca preţurile la benzină se se mai reducă în trimestrul patru, pe măsură ce cererea sezonieră se va diminua, în timp ce motorina este posibil să rămână scumpă.

Însă creşterea preţului motorinei este posibil să accelereze o tranziţie dinspre vehiculele diesel, chiar dacă pe termen lung, în condiţiile în care Europa încearcă să pună capăt vânzărilor de vehicule noi cu motoare pe combustie din 2035.

Tranziţia de la automobilele pe motorină spre cele pe benzină a devenit evidentă în ultimii ani, susţine Rimoon Agaiby, responsabil pentru Germania la firma de consultanţă auto Ricardo. "Orice majorare a diferenţei de preţ între motorină şi benzină nu va face decât să sprijine această tendinţă", a adăugat Agaiby.

Datele de pe piaţa automobilelor second-hand arată că oamenii încearcă să vândă mai mult vehicule diesel comparativ cu cele benzină. Portalul Motorway a calculat că vânzările de automobile second-hand pe motorină au crescut cu 21% începând din luna mai şi până în luna iunie, comparativ cu o creştere de 13% în cazul automobilelor pe benzină.

Deşi automobilele electrice ar putea oferi o soluţie, pe termen mediu, problemele pentru consumatorii europeni ar putea să se agraveze având în vedere că pentru flota de vehicule comerciale din Europa nu există o alternativă eficientă la motorină.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Importuri de motorina din Rusia nu se fac din cauza embargoului impus de UE, pretul creste din cauza restrictiilor impuse de UE nu din cauza rusiei. Tendinta de a trece la benzina pentru transportul mic de persoane este cu mult inainte de ce se intampla in Ucraina. O tema tendentioasa resapata de industria auto care sub preteztul razboiului din Ucraina incearca sa ascunda rezultatele propriei lacomii in spatele rusiei. Din nefericire autoturismele down-sized pe benzina sunt ineficiente, scumpe in mod nejustificat, mari consumatoare de carburant si nefiabile. Exact cum plac producatorilor auto.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “România - Strategia dezvoltarii”
BTPay
csalb.ro
Electromagnetica
marmomac.com
arsc.ro

Curs valutar BNR

23 Sep. 2022
Euro (EUR)Euro4.9437
Dolar SUA (USD)Dolar SUA5.0679
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1569
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6284
Gram de aur (XAU)Gram de aur269.8092

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro