Retailerul online de optică Eyerim raportează o creştere de 83% în ţara noastră în primul trimestru din 2025, ajungând la vânzări de 4,3 milioane de euro pe segmentul de optică şi lentile, potrivit unui comunicat remis redacţiei. Ţara noastră devine astfel principala piaţă de creştere pentru companie, urmată de Slovacia şi Cehia.
Pentru întregul an, Eyerim estimează venituri de 21 milioane de euro la noi în ţară, susţinute de performanţele solide din primele luni.
Fondată în 2015, Eyerim a vândut până în prezent aproape 130.000 de perechi de ochelari de vedere şi a atras peste 1 milion de clienţi în 14 pieţe europene. Compania şi-a schimbat focusul dinspre nordul Europei spre regiunea CEE, unde România joacă un rol central în strategia de expansiune.
Modelul de business include o tranziţie de la vânzări pur online la unul omnichannel. În perioada post-pandemie, Eyerim a deschis două showroom-uri (Praga şi Bratislava), a lansat un laborator optic propriu şi a investit în dezvoltare tehnologică internă.
La nivel de portofoliu, colecţiile private label - OiO şi Kohe - reprezintă o pondere tot mai mare din vânzări, contribuind la controlul marjelor şi diferenţierea faţă de competiţie. Compania pregăteşte noi lansări de produse sub brand propriu în 2025.
Pe partea de finanţare, Eyerim a atras investiţii totale de 5,8 milioane euro din 2015 până în prezent. Pentru 2025, compania pregăteşte o nouă rundă de investiţii, care va include şi o ieşire parţială a unor acţionari existenţi.
În 2023 şi 2024, Eyerim a înregistrat creşteri de 24,3%, respectiv 31,4%, fiind primii ani de profitabilitate susţinută fără capital extern. Echipa numără în prezent aproape 60 de angajaţi, cu un procent majoritar de femei în roluri de conducere.