Posibilitatea unor licee de a organiza examene proprii de admitere, separate de examenul de evaluare naţională, conform proiectului România educată, a "stârnit un val de îngrijorare în rândul majorităţii părinţilor", afirmă într-un comunicat Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi, potrivit G4meda.
Aceasta spune că susţine proiectul "România educată", dar se opune propunerii ca liceele să poată organiza astfel de examene.
Printre motivele invocate:
- Sunt reduse opţiunile elevilor bine pregătiţi la una singură
- Va fi nevoie de o pregătire diferenţiată a liceelor
- Examenele diferenţiate, în funcţie de ceea ce consideră fiecare şcoală că e necesar, vor duce la lipsă de transparenţă, echitate şi egalitate de şanse
- Sistemul de admitere bazat pe subiecte concepute de profesori nu oferă garanţia integrităţii
- Admiterea diferenţiată va genera lipsă de coerenţă a valorilor şi va adânci segregarea şi inechităţile
- Se va produce o ierarhie nefirească între licee
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.07.2021, 16:03)
Preg pt CERINTE GENER pe de o parte si pt o multitud deALTE cerinte, unele mai grele, altele ,,floare la ureche"ALE MAI MULTOR LICEE, pe de alta? Si egalitatea de sanse?...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.07.2021, 16:20)
sa nu fie stresati bietii copilasi! ce atata examene.....