Fundaţia9, iniţiativă culturală a BRD Groupe Societe Generale, a lansat Caravana9 - un turneu naţional prin care proiecţiile de film, expoziţiile, atelierele şi dezbaterile transformă oraşele în spaţii culturale vii, conform unui comunicat emis redacţiei. Proiectul marchează aniversarea a nouă ani de activitate a fundaţiei şi include opriri în Timişoara, Suceava, Eforie Sud, Călăraşi, Reşiţa, Drobeta Turnu-Severin, Victoria, Siret şi Braşov.
Potrivit unui comunicat transmis joi, Caravana9 îşi propune să creeze o reţea de mici centre culturale mobile, în colaborare cu organizaţii şi comunităţi locale. Prima oprire a avut loc pe 9 iulie, la Timişoara, unde a fost redeschis House of European Institutes (HEI) într-o locaţie nouă - Vila Mal -, cu o expoziţie colectivă despre greşeală intitulată „Atâta s-a putut”.
În paralel, la Suceava, se deschide expoziţia „Front”, o incursiune vizuală în realităţile războiului şi etica fotografiei, cu lucrări semnate de fotojurnaliştii Larisa Kalik şi Vadim Ghirda. Caravana mai include proiecţii ale filmului restaurat „Balanţa” de Lucian Pintilie, tururi ghidate de artă contemporană, dezbateri despre cultură şi educaţie, cine comunitare şi o bibliotecă mobilă cu publicaţii independente.
Programul este realizat cu sprijinul BRD Groupe Societe Generale şi al Ayvens, în calitate de partener de mobilitate, şi face parte din angajamentul Fundaţiei9 pentru promovarea culturii, educaţiei şi jurnalismului independent în România.
„Fundaţia9 este promisiunea noastră de susţinere a noilor generaţii din cultură, jurnalism şi educaţie, oferindu-le spaţii şi platforme de afirmare. Ne bucurăm să pornim această caravană care îşi propune să creeze contexte vii, în care vocile noi să fie auzite şi dialogul să fie cultivat”, a declarat Flavia Popa, Secretar General BRD şi membră în Consiliul Director al Fundaţiei9.