Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) anunţă că a supus astăzi consultării publice un proiect de decizie care solicită tuturor furnizorilor de servicii poştale să transmită anumite informaţii către ANCOM exclusiv prin mijloace electronice, prin intermediul unei aplicaţii informatice, utilizând semnătură electronică certificată.
Începând cu anul 2013 furnizorii de reţele publice sau de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului transmit în aceleaşi condiţii informaţii către ANCOM.
Printre informaţiile care urmează să fie transmise exclusiv prin mijloace electronice se numără datele statistice pe care furnizorii de servicii poştale au obligaţia să le raporteze periodic către ANCOM. Aceste noi reguli ar urma să se aplice începând cu următoarea rundă de raportare, cea a datelor statistice aferente anului 2015, care trebuie raportate până cel târziu la data de 15 martie 2016.
De asemenea, proiectul de decizie propune ca, începând cu 1 ianuarie 2016, documentaţia necesară în vederea eliberării pentru un furnizor a avizului ANCOM necesar obţinerii autorizaţiei de construire a pilonilor şi clădirilor, acolo unde dispoziţiile legale impun această condiţie, să se transmită prin mijloace electronice. "S-au identificat soluţii pentru ca documentaţia să fie transmisă prin mijloace electronice inclusiv de către constructorii sau subcontractorii ce efectuează lucrări pentru un furnizor notificat la ANCOM", precizează Autoritatea.
Aplicaţia informatică de transmitere a informaţiilor este disponibilă pe pagina de internet a ANCOM, iar pentru raportarea datelor pot fi utilizate semnăturile electronice emise de orice furnizor de servicii de certificare din ţara noastră, şi, în anumite condiţii, din alt stat.