ICT

GEFCO România vrea să se extindă

C.I.
Ziarul BURSA #Companii / 01 octombrie 2014

De la stânga, la dreapta: Tolga Oran, Christophe de Korver, Pierre-Jean Lorrain şi Jerome Chevrolet.

De la stânga, la dreapta: Tolga Oran, Christophe de Korver, Pierre-Jean Lorrain şi Jerome Chevrolet.

Compania vizează afaceri de peste 50 milioane euro

Compania de transport şi logistică GEFCO România, controlată de RZD, transportatorul feroviar de stat al Rusiei, are ca obiectiv afaceri de peste 50 milioane euro în acest an, faţă de 47,6 milioane euro în 2013, şi intenţionează să se extindă prin achiziţii.

Directorul general al GEFCO România, Christophe de Korver, a declarat: "Obiectivul nostru este să atingem un nivel de peste 50 milioane euro în 2014. La nouă luni am înregistrat o creştere de aproximativ 5% faţă de perioada similară a anului trecut. Pentru 2015, bugetul nu este deocamdată finalizat".

Principalii clienţi ai GEFCO pe piaţa românească sunt constructorii auto Dacia şi Ford.

De Korver a mai spus că actuala situaţie politică din regiune nu afectează activitatea companiei. El a arătat că actualul context poate reprezenta oportunităţi pentru România în dezvoltarea spre Europa de Vest şi a precizat că pentru transporturile pe piaţa rusească sunt analizate în prezent unele rute alternative din cauza conflictului din Ucraina.

Starea precară a infrastructurii este principala problemă cu care se confruntă firmele de profil în România, a spus de Korver, adăugând: "Pentru 500 de kilometri este nevoie să mergi o zi întreagă".

Reprezentantul GEFCO estimează că până la finalul acestui an mai multe companii mici din sectorul de transport şi logistică s-ar putea confrunta cu perspectiva falimentului din cauza contextului economic dificil. "Am avut aşteptări pozitive la începutul anului, văzând că economia internă e în creştere, dar din păcate acum sunt mai puţine investiţii străine, iar această vară a fost una foarte slabă", a spus de Korver, citat de Mediafax.

Pierre-Jean Lorrain, Directorul Executiv al regiunii Europa Centrală, Balcani şi Orientul Mijlociu, a declarat: "Creşterea cifrei de afaceri cu 11,8% între 2011 şi 2013, cât şi planurile de expansiune în regiune, sunt câteva din punctele forte ale Grupului GEFCO. Ţinta este să atingem o cifră de afaceri de 8 miliarde de euro până în 2020. Regiunea Europa Centrală, Balcani şi Orientul Mijlociu va contribui la atingerea acestui obiectiv, având în vedere potenţialul de creştere pe care îl are. În acest sens, GEFCO are în vedere o expansiune geografică rapidă în această zonă, cu 2-3 noi subsidiare deschise în fiecare an".

Regiunea Europa Centrală, Balcani şi Orientul Mijlociu, care se întinde din Germania până în Emiratele Arabe Unite şi cuprinde 13 ţări, a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 692 milioane de euro. Subsidiarele din regiune deservesc peste 17.000 de clienţi din diferite sectoare. Numărul de angajaţi în birourile GEFCO din regiune depăşeşte, în prezent, 2.000.

În subzona Balcanilor, GEFCO este prezentă în patru ţări: România, Bulgaria, Slovenia şi, din 2013, şi în Croaţia. Potenţialul Balcanilor este unul ridicat şi datorită infrastructurii, care, cu investiţii solide, va ajuta regiunea să devină principalul coridor de traversare între Europa şi Asia, susţin oficialii GEFCO. Unul dintre proiectele principale pentru dezvoltarea zonei Balcanilor este formarea unor "Coridoare rutiere" între Europa de Vest, CIS şi Orientul Mijlociu, care să traverseze Balcanii, profitând de faptul că şase coridoare Pan-Europene traversează aceasta zonă.

Un alt proiect priveşte dezvoltarea activităţii de transport maritim prin crearea unui circuit între porturi sub exclusivitatea GEFCO (short sea), folosind capacitatea porturilor Koper, Constanţa, Varna, Rijeka sau Bar. O a treia axă de dezvoltare în regiunea Balcanilor priveşte dezvoltarea activităţii de logistică a vehiculelor finite.

Aproximativ 350 de proiecte noi sunt procesate lunar de către echipele comerciale ale GEFCO din regiune. Portofoliul de clienţi din regiune este compus, în proporţie de 59% de companii din industria auto, dar include şi companii din alte industrii, precum Electronice si Electrocasnice, FMCG, Vehicule pe 2 roţi, Heavy Industry. Unul dintre exemplele de proiecte complexe regionale este soluţia de transport de componente pentru vehicule utilitare din Austria către Uzbekistan, prin Germania şi ţările Baltice, soluţie dezvoltată şi operată de GEFCO.

Planurile de dezvoltare continuă ale GEFCO includ atât extinderea geografică, cât şi dezvoltarea unor activităţi cheie în regiunile cu cerere mare. Inaugurarea recentă a unui nou depozit în Turcia este un exemplu al acestei abordări. Depozitul are o suprafaţă de 10.000 mp şi este specializat în logistica vehiculelor pe 2 roţi şi logistica electrocasnicelor, având şi funcţia de antrepozitare vamală.

Obiectivele pentru anul următor în ceea ce priveşte activitatea de depozitare şi servicii cu valoare adăugată sunt deschiderea a 1-2 noi platforme logistice în regiune şi creşterea volumului de activitate cu 15%.

Grupul GEFCO operează în 150 de ţări şi a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de patru miliarde euro. Compania a fost preluată anul trecut de RZD de la grupul francez Peugeot.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Boromir

Curs valutar BNR

07 Mai. 2021
Euro (EUR)Euro4.9262
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0800
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4941
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6770
Gram de aur (XAU)Gram de aur238.7720

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Tohani
Cotaţii Emitenţi BVB
Concurs de idei de afaceri inovative ”Money is Funny” – ÎNSCRIERI
Cotaţii fonduri mutuale
Energy CEO forum awards
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro