Google, divizie a grupului Alphabet, va adopta noi politici în UE pentru a oferi mai multă transparenţă în legătură cu publicitatea politică, înainte de alegerile europene care vor avea loc în primăvara anului 2019, potrivit unei informaţii Bloomberg, citată de Reuters.
Google a anunţat printr-o postare pe blog că va cere advertiserilor să facă o cerere şi să accepte să fie verificaţi, înainte de a plăti pentru publicitatea politică.
Reprezentanţii Google nu au răspuns imediat solicitărilor pentru comentarii.
Comisia Europeană a anunţat în septembrie că Facebook, Google şi alte companii au acceptat un cod de conduită pentru a combate mai eficient ştirile false, din cauza îngrijorărilor că acestea pot influenţa alegerile.
Google a mai anunţat că va publica un raport de transparenţă în UE, împreună cu o bibliotecă a reclamelor care poate fi consultată, pentru a oferi mai mult informaţii despre cei care cumpără publicitate electorală, pentru ce sume şi cui se adresează aceasta, a relatat Bloomberg.