DIGI Comunications

Google începe să plătească pentru ştiri în Australia

A.T.
Ziarul BURSA #Media-Advertising / 18 februarie

Google începe să plătească pentru ştiri în Australia

La doar câteva săptămâni după ce compania americană Google a ameninţat că va părăsi Australia în cazul în care guvernul va forţa platformele tehnologice să plătească pentru ştiri, gigantul motor de căutare a început brusc să încheie parteneriate cu agenţiile de ştiri, conform New York Times.

Având în vedere că legislaţia inovatoare va fi adoptată săptămâna aceasta sau următoarea, Google a încercat să reducă impactul prin încheierea unor acorduri proprii cu companii media, două doar în ultimele zile în valoare de zeci de milioane de dolari pe an. Un altul, alături de Rupert Murdoch's News Corp., a fost anunţat ieri într-un acord de trei ani pentru a afişa conţinutul companiei la nivel mondial şi care include conţinut din The Wall Street Journal, Barron's, MarketWatch şi The New York Post.

Robert Thomson, directorul executiv al News Corp a precizat că acordul încheiat cu Google va avea "un impact pozitiv asupra jurnalismului din întreaga lume, deoarece am stabilit cu fermitate că ar trebui să existe o primă pentru jurnalismul premium".

Domnia sa a precizat, potrivit site-ului australian news.com.au: "Aceasta a fost o cauză pentru compania noastră de peste un deceniu şi sunt mulţumit că aceste condiţii comerciale se schimbă, nu doar pentru News Corp, ci pentru fiecare instituţie media".

Acordul a urmat anunţurilor locale similare din această săptămână ale companiilor media australiene Nine Entertainment, care ar fi plătite cu 30 de milioane de dolari pe an, Seven West Media şi Junkee media.

Alte acorduri între Google şi mass-media, inclusiv Guardian Australia şi ABC, sunt aşteptate iminent.

Anunţul global al News Corp a venit în timp ce Australia se pregătea să adopte noi legi privind mass-media.

Companiile media s-au plâns de ani de zile că nu sunt compensate în mod echitabil pentru articolele şi alte tipuri de conţinut care generează venituri publicitare pentru platforme precum Google şi Facebook, plângeri pe care companiile tehnologice le-au ignorat în mare măsură.

Graba Google de a plăti în Australia arată cum reglementarea într-o ţară - sau doar ameninţarea cu aceasta - poate modifica dramatic comportamentul unui monstru tehnologic global, precizează New York Times.

Întrebarea este cât de departe vor merge alte guverne cu solicitarea către platformele tehnologice să plătească pentru ştiri. Câţiva oficiali din Canada şi Europa şi-au exprimat un anumit sprijin pentru o astfel de abordare şi câteva ţări au anunţat chiar că vor lua măsuri pe cont propriu, conform publicaţiei citate.

"Experimentul de reglementare australian este extrem de interesant", a declarat, citat de New York Time, Daniel Gervais, fost ofiţer juridic la Organizaţia Mondială a Comerţului, care acum predă la Vanderbilt Law School din Tennessee. Acesta a adăugat: "Dacă va reuşi, cred că va fi urmat de alte câteva ţări, dar mă îndoiesc că SUA vor fi în fruntea listei respective".

Legislaţia luată în considerare în Australia include un cod de conduită care ar permite companiilor media să negocieze individual sau colectiv cu platformele digitale asupra valorii conţinutului lor de ştiri. Codul este destinat să abordeze "dezechilibrele puterii de negociere" între cele două părţi, parţial prin forţarea litigiilor într-un proces final de arbitraj. S-ar aplica la început numai pentru Facebook şi Google, deşi ar putea fi adăugate alte platforme digitale, conform informţiilor din presă.

Conform New York Times, în interiorul birourilor Google din Australia, legea inspiră consternare; procesul a fost adesea descris ca un zguduire condus de oameni din interior puternici, ca şi cum Google ar fi un start-up vulnerabil. Frustrarea merge în ambele sensuri, unii politicieni australieni numind ameninţarea Google de a părăsi ţara puţin mai mult decât şantaj.

Dar Paul Fletcher, ministrul comunicaţiilor, a declarat că procesul a început în urmă cu mai bine de trei ani. Codul propus, care a fost iniţial conceput pentru a fi voluntar, a evoluat şi a devenit obligatoriu şi mai dur, a spus el, deoarece acesta este un lucru necesar pentru ca platformele gigant să acorde o atenţie mai mare valorii informaţiilor credibile din puncte de vedere stabilite.

Codul s-ar aplica numai companiilor media care se înregistrează şi sunt aprobate ca legitime, făcând guvernul un organizator de tranzacţii comerciale - un rol pe care îl joacă deja cu piaţa electricităţii şi cu alte industrii care necesită stimulente pentru cooperare.

Reacţia furioasă a Google împotriva legii din Australia a inclus nu doar ameninţări de a părăsi Australia, ci şi utilizarea extinsă a propriei platforme. În multe zile din ultimele luni, principalele site-uri de ştiri australiene au fost îngropate în rezultatele căutării Google, ceea ce compania a numit "experiment", potrivit informaţiilor din presă.

Proiectul de lege a fost adoptat miercuri seara de Camera Reprezentanţilor, iar Fletcher a declarat că guvernul crede că are voturile de care are nevoie în Senat.

Odată cu apariţia informaţiei, Google a devenit dintr-o dată mai predispus la compromisuri. Înţelegerile cu companiile media australiene, deşi nu sunt pe deplin publice, par să aibă dimensiuni similare cu cele pe care Google le-a făcut luna trecută în Franţa, unde o lege europeană a drepturilor de autor a fost folosită.

Acordurile încheiate de Google ar putea câştiga timp companiei sau chiar o amânare. Dacă se vor face suficiente oferte, a spus domnul Frydenberg, el ar putea exclude Google din cod cel puţin pentru moment, permiţându-i să-şi atingă prioritatea principală: păstrarea puterii de a decide cât de multă informaţie merită.

Peter Lewis, directorul Centrului pentru Tehnologie Responsabilă de la Institutul Australia, un grup de cercetare independent, a declarat: "Este o injecţie semnificativă de bani într-un sector care a pierdut 5.000 de locuri de muncă într-un deceniu şi se întâmplă doar din cauza ameninţării acestei legislaţii".

Poate fi şi începutul unei calcule mai largi, după cum arată New York Times. Facebook ar fi încă supus codului, ar putea fi desemnate şi alte companii, iar raportul guvernamental îndelungat care a condus la legislaţie a inclus şi recomandări pentru legi care oferă oamenilor mai mult control asupra datelor lor personale şi fac mai mult pentru a forţa platformele să gestioneze dezinformarea.

"Există o bază solidă de politici şi analize de concurenţă care stau la baza a ceea ce facem aici", a spus domnul Fletcher, adăugând: "Există o serie de domenii în care Australia a căutat să pună în aplicare cadre de reglementare în legătură cu internetul, care sunt probabil diferite de ceea ce se face în alte ţări şi în anumite moduri în viitor".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale

Curs valutar BNR

13 Apr. 2021
Euro (EUR)Euro4.9225
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1367
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4720
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6963
Gram de aur (XAU)Gram de aur229.6754

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

FINANCIAL FORUM 2021
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro