GPEC:Comerţul online românesc creşte cu 15% faţă de 2020

G.B
Miscellanea / 19 octombrie 2021

Andrei Radu

Andrei Radu

Potrivit estimărilor GPeC împreună cu principalii jucători, comerţul online românesc va creşte anul acesta cu aproximativ 15% comparativ cu 2020, întregul sector ajungând astfel la aprox. 6,5 miliarde de euro generate de vânzările online, comparativ cu 5,6 miliarde de euro cât s-au înregistrat la finalul anului trecut, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, cifra face referire doar la produsele fizice comercializate prin internet, la care dacă s-ar adăuga şi serviciile digitale sau plata facturilor la utilităţi, aceasta ar ajunge la aproximativ 8 miliarde de euro, conform estimărilor PayU.

Sectorul de e-commerce a înregistrat un avans de 2-3 ani în contextul pandemiei, iar această evoluţie a adus un număr foarte mare de români care a comandat online pentru prima oară.

Un studiu realizat de Nielsen Norman Group la începutul anului arăta că 20% dintre români au comandat pentru prima dată online după debutul pandemiei, iar 85% dintre cei care cumpără online au extins gama de produse cumpărate prin internet cu cel puţin o categorie nouă.

Potrivit studiului "International eComm Pulse 2021" realizat de iSense Solutions pentru GPeC, încrederea românilor în magazinele online a crescut semnificativ de la 32% în 2020 la 41% anul acesta, semn că shopping-ul online devine o metodă uzuală de a face cumpărături.

Gradul de încredere al românilor în magazinele online este mult mai mare decât în ţări vecine precum Bulgaria (24%), Serbia (23%) sau Croaţia (23%), fapt care determină tot mai multe business-uri să migreze către online şi poziţionează România drept ţară de interes pentru companiile internaţionale care îşi extind prezenţa online în regiune.

Cifrele detaliate la zi despre starea sectorului e-commerce românesc, comportamentul de consum online al românilor, factorii care influenţează decizia de cumpărare, categoriile de produse trending, importanţa livrării rapide şi a multiplelor opţiuni de livrare etc. vor fi prezentate, în premieră, la GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie, cel mai important eveniment de E-Commerce şi Digital Marketing din regiune.

"Sectorul de e-commerce din România continuă să crească, tot mai mulţi consumatori alegând convenienţa asigurată de cumpărăturile online. Nu suntem încă o piaţă matură ţinând cont că ponderea cumpărăturilor online din total retail se situează în jurul a 10 procente, dar potenţialul de creştere este uriaş. Mă bucur să dezbatem toate aceste cifre şi oportunităţi în cadrul GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie alături de invitaţi precum Iulian Stanciu (eMAG) sau Andrei Cânda (iSense Solutions)", spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC. "Peste 30 de speakeri internaţionali şi români vor fi prezenţi la GPeC SUMMIT 1-2 noiembrie abordând cele mai importante subiecte în E-Commerce şi Marketing Online pentru a avea un magazin online de succes", adaugă Andrei Radu.

Potrivit cercetării iSense, produsele de bricolaj reprezintă categoria de produse cu cea mai mare creştere în comerţul online din acest an, cu 20% peste anul trecut.

În ceea ce priveşte metoda de plată pentru cumpărăturile online, plata ramburs (cash la livrare) rămâne, în continuare, metoda de plată preferată a românilor, dar trend-ul este în scădere comparativ cu anii trecuţi, doar 56% din cumpărătorii online alegând această metodă de plată comparativ cu peste 80% cât se înregistra în 2018.

GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie: Tot ce e esenţial în E-Commerce şi Digital Marketing

Pe lângă radiografia actuală a pieţei româneşti de comerţ electronic, în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie vor fi dezbătute cele mai importante subiecte dedicate celor care activează în E-Commerce şi Marketing Online.

Evenimentul debutează cu 5 cursuri intensive care se vor desfăşura exclusiv online, pe 1 Noiembrie:

Strategia de Marketing în Social Media

Google Analytics

Marketing Online: Google + Facebook + Instagram + YouTube Ads

Sfaturi practice de User Experience şi Optimizarea Conversiilor despre cum să ai un magazin online de succes

SEO - ghid practic pentru E-Commerce

Conferinţa GPeC SUMMIT din 2 Noiembrie aduce 5 speakeri internaţionali de top:

Joe Pulizzi (Autor şi Expert în Content Marketing)

Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist)

Karl Gilis (Expert în Optimizarea Ratei de Conversie)

Rebecca Hugo (Senior UX Auditor)

Ton Wesseling (Expert în A/B Testing şi Optimizarea Conversiilor)

Acestora li se vor alătura unii dintre cei mai cunoscuţi experţi din Digital-ul autohton într-un eveniment-maraton de două zile dedicat industriei E-Commerce şi Digital Marketing, se arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
csalb.ro
BTPay
Electromagnetica
Stiri Locale

Curs valutar BNR

01 Iul. 2022
Euro (EUR)Euro4.9461
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7286
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9311
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7088
Gram de aur (XAU)Gram de aur273.0029

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro