GRIGORE FILIP, AEROSTAR: "Finanţarea prin Bursă nu este de interes pentru noi"

REDACŢIA
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 27 august 2015

"Finanţarea prin Bursă nu este de interes pentru noi"

Domnia sa consideră că adoptarea procedurii de bail-in este o greşeală care va duce la scăderea performanţelor instituţiilor bancare şi la scăderea apetitului de plată a creditelor angajate

Profit net de peste patru ori mai mare în primul semestru

Interviu cu domnul Grigore Filip, preşedinte-director general al Aerostar Bacău

"Aerostar" Bacău fabrică produse de aviaţie, repară şi modernizează avioane, produce şi realizează integrări de sisteme aero şi terestre cu aplicaţii civile sau în domeniul apărării şi securităţii.

În luna iunie 2015, Aerostar s-a situat în top 15 companii listate pe piaţa bursieră, cu o creştere de 9,30% a preţului de referinţă (de la 2,15 la începutul lunii iunie 2015, la 2,35 la finele lunii iunie 2015, potrivit raportului companiei.

Din anul 2000, Aerostar este societate cu capital integral privat, având acţiunile tranzacţionate la Bursă de Valori Bucureşti încă din anul 1998.

Reporter: Care este opinia dvs. cu privire la finanţarea prin bursă?

Grigore Filip: Nu este de interes pentru noi. Apreciez că reglementările de pe această piaţă urmăresc doar susţinerea intereselor pe termen scurt ale investitorilor şi nu interesele pentru dezvoltarea societăţii, care, de regulă, sunt pe termen lung.

Reporter: Începând cu anul 2016 va fi aplicată procedura de bail-in, care presupune confiscarea banilor din depozite (depozite negarantate, mai mari de 100.000 de euro), dacă o bancă va avea probleme. Este compania Aerostar pregătită să facă faţă unei astfel de situaţii?

Grigore Filip: Cred că adoptarea acestei proceduri este o greşeală, care, pe termen lung va duce la scăderea performanţelor instituţiilor bancare şi la scăderea apetitului de plată a creditelor angajate. Victimele pot fi bunii gospodari - cei care-şi gestionează bine resursele, iar noi, cei de la Aerostar căutăm să ne protejăm de acest pericol.

Reporter: Cum apreciaţi activitatea Aerostar în acest an?

Grigore Filip: În anul 2015 AEROSTAR a avut o activitate bună, previziunile din bugetul de venituri şi cheltuieli sunt confirmate de rezultatele pentru primul semestru (n.r. cifrele sunt prezentate alăturat, în casetă) .

Reporter: Care a fost valoarea investiţiilor realizate de Aerostar în ultimii doi ani? Care a fost sursa de finanţare a investiţiilor?

Grigore Filip: În perioada 2013 - 2014, investiţiile au totalizat 31 milioane lei, finanţate în cea mai mare parte din surse proprii: 18,5 milioane lei, dar şi din surse atrase: 12,5 milioane lei, prin mai multe programe cu finanţare europeană. Continuăm investiţiile pentru tehnologii avansate, creşterea competitivităţii, procese moderne şi competitive.

Reporter: Ce produse noi aţi lansat în ultimii doi ani?

Grigore Filip: În producţia de aviaţie, produse noi înseamnă intrarea în programe noi şi câştigarea de clienţi noi.

Oferta de capabilităţi dezvoltată în mod continuu de AEROSTAR în domeniul fabricaţiei de aerosconstrucţii şi sisteme hidraulice de aviaţie, atât ca gamă de componente şi ansambluri, cât şi dimensional, înseamnă linii tehnologice modernizate din sectoarele de prelucrări mecanice şi vopsitorie, tratamente termice ş.a.

Reporter: Care sunt principalele pieţe de export ale Aerostar Bacău?

Grigore Filip: Exporturile Aerostar se fac pe un mare areal geografic, din care ponderea cea mai mare o au vânzările pe continentul european, aproape 56% din total în primul semestru 2015, în Africa 21%, în Asia 14,4%.

Reporter: Cum apreciaţi piaţa pe care activaţi?

Grigore Filip: AEROSTAR activează în domeniul industriei de aviaţie şi al apărării, pe o piaţă foarte competitivă şi selectivă.

În prezent avem un efectiv total de 1970 salariaţi.

Reporter: Conflictele din zonă (Ucraina, primăvara arabă, apariţia ISIS) ajută, în general, industria de apărare. A fost influenţată activitatea Aerostar de aceste conflicte? În ce fel?

Grigore Filip: Aceste conflicte nu au avut o influenţă pozitivă având în vedere că exporturile Aerostar pentru sisteme de apărare se fac doar pe bază de licenţe de export şi în zone fără restricţii internaţionale şi fără conflict. În domeniul exporturilor pentru aviaţia comercială nu s-au simţit schimbări.

Reporter: Care sunt problemele pe care le întâmpinaţi în activitate?

Grigore Filip: Suntem organizaţi pentru a prevedea şi preîntâmpina apariţia problemelor, iar atunci când acestea sunt în afara controlului nostru ne ocupăm să le rezolvăm. Problemele sunt la originea îmbunătăţirii continue.

Reporter: Ce măsuri aţi luat pentru contracararea efectelor crizei economice?

Grigore Filip: Măsurile au ţintit îmbunătăţirea gestionării resurselor.

Reporter: Vă mulţumesc!

5,5 milioane de lei, cheltuieli pentru investiţii

Cheltuielile pentru investiţiile efectuate în primul semestru din anul 2015 au inregistrat un total de 5.530 mii lei. Astfel, 4.757 mii lei au fost cheltuiţi pentru achiziţii şi modernizări echipamente tehnologice, echipamente de măsură, control şi monitorizare etc., 120 mii lei pentru achiziţia unor echipamente tehnologice pentru proiectul "Măsuri active de ocupare în sectorul aeronautic prin formare profesională inovativă", proiect finanţat de Organismul de intermediere regional în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Nord-Est (OIR POSDRU); 534 mii lei s-au cheltuit pentru achiziţia de licenţe sofware în cadrul proiectului "Consolidarea şi dezvoltarea durabilă a sectoarelor de prelucrări mecanice şi vopsitorie prin investiţii performante", cofinanţat de Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), iar 65 mii lei s-au cheltuit pentru dezvoltarea sistemului informatic de gestionare a producţiei.

Proiectul "Consolidarea şi dezvoltarea durabilă a sectoarelor de prelucrări mecanice şi vopsitorie prin investiţii performante" este în derulare şi are termenul de finalizare decembrie 2015.

Pentru acest proiect, până la data de 30 iunie 2015, Aerostar a încasat suma de 2.351 mii lei, reprezentând subvenţia pentru achiziţia de echipamente şi utilaje prevăzute în contractul încheiat cu Ministerul Fondurilor Europene, şi a plătit avansuri în sumă de 4.741 mii lei către furnizorii de imobilizări.

Aerostar Bacău a fost înfiinţată în 1953, sub denumirea Uzina de Reparaţii Avioane (UM03767), precursoarea SC AEROSTAR SA Bacău de astăzi. A avut denumirile succesive URA, IRAv (Întreprinderea Reparaţii Avioane)- 1970, IAv (Întreprinderea de Avioane)- 1978, iar din 1991 a fost înregistrată că societate pe acţiuni cu capital integral de stat, cu denumirea actuală SC AEROSTAR SA.

Domeniul principal de activitate este producţia. Conform clasificării activităţilor din economia naţională, obiectul principal de activitate este fabricarea de aeronave şi nave spaţiale- cod CAEN 3030.

Principalele linii de afaceri dezvoltate de AEROSTAR sunt: fabricarea de produse aeronautice; mentenanţă de avioane comerciale; sisteme aero şi terestre pentru apărare, producţie şi integrări.

Principalele linii de afaceri, toate din domeniul aeronautică şi apărare vizează menţinerea statutului de furnizor în domeniul sistemelor de aviaţie şi a sistemelor defensive terestre pentru Ministerul Apărării Naţionale al României şi pentru alţi beneficiari, având o poziţie semnificativă de "'Casă de integrare, fabricaţie, modernizare şi mentenanţă".

Aerostar - 91,4% din total vânzari au mers la export

Aerostar Bacău a înregistrat în primul semestru 2015 un profit net de 33,09 milioane de lei, faţă de 7,6 milioane de lei în primele şase luni din 2014. Veniturile totale realizate de Aerostar, în primul semestru din 2015, au fost de 164,18 milioane de lei, faţă de 116,03 milioane de lei, în aceeaşi perioadă din 2014. Cheltuielile cu care au fost realizate aceste venituri în primele şase luni din 2015 au fost de 124,8 milioane de lei, faţă de 106,5 milioane de lei în primul semestru 2014.

Volumul de vânzari realizat de societate în semestrul unu al acestui an a fost de 146.628 mii lei. Din cifra de afaceri realizată, societatea a vândut produse şi servicii pe piaţa internă de 12.625 mii lei, iar la export echivalentul a 134.003 mii lei, reprezentând 91,4% din total vânzari.

AEROSTAR nu este dependentă major de un singur client sau grup de clienţi, a căror pierdere ar avea un impact negativ asupra veniturilor societăţii.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Draga domnule Director. Superfirma, superraportare financiara. Corect Bursa mu Este pentru Termen scurt , ci investitie de portofoliu so mai Ales probitate profesionala care de transfera in incredere financiara pentru a putea investi in cercetare, prototip so productie de masa. Nu ratati cooperare cu ARCA si dezvoltare maintenance avioane civila. Introdus ISO 31000. Daca va arat ce scriu profesionistii despre IAK 52 veti intelege ce colecriv minunat conduceti. Felicitari si succes in continuare.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

09 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9763
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5377
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2959
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9394
Gram de aur (XAU)Gram de aur381.7979

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb