Groupama, liderul pieţei de asigurări din ţara noastră

A.B.
Miscellanea / 7 mai

Groupama, liderul pieţei de asigurări din ţara noastră

Valoarea totală a primelor brute subscrise de Groupama în 2024 s-a apropiat de 4,4 miliarde lei, în creştere cu 7% faţă de anul anterior, conform unui comunicat emis redacţiei. În afara RCA, Groupama a înregistrat o valoare a primelor brute subscrise de aproape 2 miliarde lei, în creştere cu 21% faţă de 2023. Compania a avut un profit net de 285 milioane lei şi un nivel al solvabilităţii foarte bun, de 140% (SCR) şi 274% (MCR).

"2024 a fost un an cu rezultate foarte bune pentru Groupama, în special din două perspective: calitatea serviciilor noastre şi dezvoltarea liniilor facultative. Ele sunt legate, pentru că dezvoltarea are o legatură directă cu valoarea pe care o livrăm clienţilor, partenerilor şi echipei noastre, iar strategia noastră este construită având la bază acest principiu. Cred în cercul virtuos în care echipa şi partenerii fericiţi generează clienţi mulţumiţi, iar rezultatele financiare sunt consecinţa. Această credinţă indică foarte clar şi care sunt priorităţile noastre strategice.

În plus, suntem norocoşi să fim parte dintr-un Grup atât de diferit, un Grup mutualist de asigurări, în care clientul este şi acţionarul. Asta explică preocuparea noastră pentru calitate, pentru parteneriate şi pentru bunăstarea comunităţilor din care facem parte, alături de indicatorii financiari care ne asigură puterea de investiţie, dezvoltarea şi sustenabilitatea. Suntem deci mândri şi foarte motivaţi pentru viitor, care pare că va veni cu provocări noi. Mândri fără a uita că suntem pe un drum lung - să câştigăm şi să merităm preferinţa românilor este o misiune care nu se termină niciodată, iar a rămâne bine ancoraţi cu picioarele pe pământ este foarte important pentru mine. De aici vine adeseori un pericol subestimat, deopotrivă pentru oameni şi companii.

O Românie asigurată este o Românie mai puternică, iar noi, la Groupama, rămânem o companie care are ca prioritate să demonstreze, prin calitate, respect, investiţii, capacitatea de inovare şi implicarea în comunitate, că merită încrederea şi preferinţa românilor. De aceea suntem aici - pentru a ajuta cât mai mulţi români să-şi trăiască viaţa cu încredere şi optimism, ştiind că au alături un partener pe care se pot baza, în măsură să le asigure continuitatea atunci când apare neprevăzutul", a declarat Călin Matei, CEO Groupama.

Groupama este liderul pieţei de asigurări şi al doilea jucător de pe piaţă, fără RCA. În 2024, compania a înregistrat prime brute subscrise de 2,4 miliarde lei pe linia RCA, în timp ce în afara RCA primele brute

subscrise în 2024 arată o creştere semnificativă, atingând valoarea de 1,99 miliarde lei, cu 344,4 milioane lei în plus faţă de anul anterior (reprezentând o evoluţie de 21%), cea mai mare creştere din piaţă.

Asigurările generale au înregistrat în 2024 un total al primelor brute subscrise de peste 4 miliarde lei, în timp ce asigurările de persoane au atins valoarea de 315 milioane lei.

Linia CASCO rămâne una dintre cele mai performante linii de business pentru Groupama, cu o creştere de 17%, până la aproximativ 1 miliard lei. Rezultate foarte bune au fost înregistrate şi pe linia Clădiri şi bunuri, care a atins 337 milioane lei, în creştere cu 14% comparativ cu 2023.

În ceea ce priveşte linia asigurărilor de persoane, rezultatele confirmă interesul în creştere al românilor pentru asigurările facultative, Groupama înregistrând rezultate foarte bune pe liniile de asigurări de viaţă, sănătate sau călătorii.

În 2024, asigurările de sănătate au depăşit 241 de milioane lei, cu 79% mai mult decât în 2023, iar asigurările de viaţă au înregistrat la rândul lor o creştere de 15%, până la 72 milioane lei.

Succesul Groupama în România se măsoară şi prin calitatea interacţiunilor cu fiecare client, prin parteneriatele solide, prin bunăstarea şi performanţa echipei, prin impactul pe care compania îl are în comunitate şi, nu în ultimul rând, printr-un brand care inspiră încredere şi optimism pentru viitor.

Brandul Groupama se află în topul brandurilor recunoscute şi preferate de clienţi, conform celor mai recente studii de piaţă, compania fiind singurul asigurător care a obţinut la începutul anului 2025 marca Superbrand, program care identifică şi recunoaşte brandurile care excelează prin calitate, inovaţie şi reputaţie, în urma unui proces de selecţie riguros şi obiectiv.

Groupama a obţinut totodată şi certificarea TOP Employer, pentru al optulea an consecutiv.

Toţi indicatorii de calitate monitorizaţi de companie au înregistrat creşteri raportat la anul anterior, în linie cu promisiunea de a oferi servicii de calitate la preţul corect şi de a depăşi aşteptările clienţilor în fiecare interacţiune. Astfel, în fiecare lună din 2024 peste 15.000 de clienţi au fost ajutaţi să depăşească momentele neprevăzute. În 2024 rata de satisfacţie a fost de 97%, iar 92% dintre clienţi au apreciat uşurinţa colaborării cu Groupama.

Performanţa reprezintă pentru Groupama mai mult decât indicatorii financiari, motiv pentru care compania a continuat să integreze principii de sustenabilitate în activităţile de business, inclusiv măsurarea şi reducerea amprentei de carbon, acţiuni care vin în completarea unei strategii de CSR care pune în centrul său oamenii şi impactul lor în comunităţi. În 2024, Groupama a investit în proiecte adresate comunităţilor, care au în centrul lor prevenţia şi care răspund unor nevoi reale şi urgente, dar şi în dezvoltarea cinematografiei în România, 2024 fiind anul redeschiderii Cinematografului Studio din Timişoara, a cărui renovare a fost susţinută financiar de Groupama, cu aproximativ 150.000 Euro. Programul Salvatorii de vieţi, un program naţional de instruire gratuită în acordarea primului ajutor derulat în parteneriat cu Fundaţia pentru SMURD, a continuat şi în 2024, în total de la lansare peste 10.000 de persoane parcurgând cele peste 370 de ateliere derulate în aproape 70 de oraşe din ţară.

Groupama a redirecţionat 20% din impozitul pe profit aferent anului 2024 către o serie de cauze emblematice din domeniul sănătăţii, 1 milion de Euro mergând, spre exemplu, către renovarea integrală a Blocului operator pentru intervenţii de urgenţă şi endoscopie din incinta Spitalului clinic de urgenţă pentru copii Marie Curie.

În 2024, Groupama a continuat să prioritizeze inovaţia şi, totodată, şi-a concentrat atenţia pe inteligenţa artificială şi integrarea ei cu sens, pentru a simplifica viaţa echipei sau a creşte calitatea serviciilor. Printre primele proiecte lansate se află, de exemplu, o soluţie care simplifică şi optimizează interacţiunea telefonică a clienţilor cu Groupama. În prezent, după multe proiecte ce folosesc machine learning, compania a început un program amplu ce vizează utilizarea generative AI, alături de Google.

La nivel de Grup, Groupama a înregistrat în 2024 o valoare totală a primelor brute subscrise de 18,5 miliarde Euro şi un profit net de 961 milioane Euro.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

07 Mai. 2025
Euro (EUR)Euro5.0991
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4898
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4466
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9866
Gram de aur (XAU)Gram de aur487.1276

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
targulnationalimobiliar.ro
tibco.ro
energyexpo.ro
ccib.ro
antiquemarket.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb