La evenimentul Capital Markets Day 2025, organizat la Londra, managementul Grupului PPC a prezentat investitorilor viziunea, strategia şi obiectivele grupului, conturând un plan ambiţios conceput pentru a poziţiona organizaţia în fruntea tranziţiei energetice din Europa de Sud-Est, într-o perioadă în care energia şi tehnologia devin din ce în ce mai interconectate, conform unui comunicat de presă emis redacţiei, din care relatăm.
Planul pentru următorii trei ani se bazează pe modelul de afaceri integrat de succes al Grupului şi prevede investiţii în valoare de aproximativ 10,1 miliarde de euro în energie regenerabilă, producţie în regim flexibil, extinderea şi modernizarea reţelelor, precum şi servicii centrate pe client în zona Europei de Sud-Est. Toate activităţile principale de business sunt întărite de Inteligenţa Artificială şi de transformările aduse de aceasta. Această traiectorie de creştere este aşteptată să conducă EBITDA la un nivel de peste 2,9 miliarde de euro până în 2028.
„În 2019, am luat o decizie clară: să devenim o companie modernă, verde, sustenabilă şi digitală. După aproape şase ani de transformare profundă - şi în timpul unor schimbări geopolitice şi tehnologice majore - rezultatele vorbesc de la sine. Ne-am atins obiectivele financiare şi strategice, tranziţia către un mix energetic fără cărbune este aproape finalizată, iar randamentele obţinute de acţionari au crescut, depăşind media industriei europene. Dar nu suntem mulţumiţi doar cu atât. Viitorul aparţine celor care şi-l imaginează, care planifică şi îndrăznesc. De aceea, în următorii trei ani, vom continua să investim decisiv. Cu investiţii de peste 10 miliarde de euro între 2026 şi 2028 în infrastructura energetică şi tehnologică, şi cu clientul în centrul strategiei noastre, ne consolidăm şi mai mult poziţia ca grup Powertech. Viziunea noastră este să oferim constant servicii mai bune şi produse competitive tuturor clienţilor noştri, în fiecare ţară. Planul Strategic pentru următorii trei ani pune un accent puternic pe creştere, aproximativ 93% din cheltuielile de capital fiind direcţionate către proiecte noi. Grupul se extinde rapid, continuând în acelaşi timp să creeze valoare pentru acţionari, societate şi mediu”, a transmis Georgeos Stassis, preşedinte şi CEO al Grupului PPC, înaintea evenimentului.
După ce a atins deja obiectivele financiare şi strategice stabilite până acum şi bazându-se pe transformarea accelerată din ultimii şase ani, Grupul PPC ţinteşte acum şi mai sus pentru următorii trei ani. Cu modelul său de afaceri complet integrat şi impulsionat de extinderea continuă a surselor regenerabile, reţelelor şi producţiei flexibile, împreună cu eliminarea completă a cărbunelui, Grupul are în vedere următoarele pentru perioada 2026-2028:
*Dezvoltarea a 6,3 GW de noi proiecte RES în Grecia şi Europa de Sud-Est, cu obiectivul de a atinge 12,7 GW în capacităţi instalate RES până în 2028, reprezentând 77% din capacitatea totală instalată a Grupului.
*Dezvoltarea a 1,5 GW de active energetice flexibile, în principal baterii, unităţi pe gaz şi proiecte hidroenergetice, care echilibrează mixul RES, generează valoare mai mare şi contribuie semnificativ la stabilitatea sistemului.
*Eliminarea completă a cărbunelui în 2026 şi o reducere substanţială a generării pe bază de petrol datorită interconexiunilor cu zonele insulare, având ca scop o reducere de 85% a emisiilor de gaze cu efect de seră între 2019 şi 2028.
*Creşterea capacităţii totale instalate la 16,6 GW până în 2028, faţă de 12,4 GW în 2025, în ciuda eliminării complete a cărbunelui.
*Creştere constantă a reţelelor în Grecia şi România, unde baza de active reglementate este aşteptată să crească cu aproximativ 5% în medie anual (CAGR) pe parcursul celor trei ani, ajungând la 6,5 miliarde de euro în 2028.
*Consolidarea modelului integrat în România, susţinută de o dezvoltare robustă a energiei RES pentru a satisface nevoile energetice pentru baza numeroasă de clienţi din România.
*Extinderea prezenţei Grupului pe pieţe interconectate atractive din Europa de Sud-Est.
*Introducerea unor soluţii noi cu valoare adăugată pentru clienţi, cum ar fi sinergii cu Kotsovolos, servicii de suport pentru pompe de căldură şi instalaţii fotovoltaice pentru locuinţe, oferte Fiber-to-the-Home şi soluţii personalizate de gestionare a energiei.
*Transformarea Grupului prin valorificarea capabilităţilor AI în întreaga organizaţie, inclusiv resurse umane, operaţiuni, dezvoltare de afaceri noi şi servicii pentru clienţi.
*Creşterea poziţiei Grupului în telecomunicaţii prin dezvoltarea şi operarea reţelei naţionale Fiber-to-the-Home.
Ţintele financiare ale PPC Group pentru perioada 2026-2028 demonstrează o creştere economică sănătoasă şi valoarea pe care o creează pentru acţionari, angajaţi şi societate în ansamblu:
*Investiţii orientate spre creştere, în valoare totală de 10,1 miliarde de euro, cu 93% din cheltuielile de capital alocate dezvoltării, în principal în RES, generare flexibilă, stocare şi reţele.
*Se estimează că EBITDA la nivel de Grup va ajunge la 2,9 miliarde de euro în 2028, faţă de 1,3 miliarde de euro în 2023, reprezentând o creştere anuală medie (CAGR) de 18%, determinată de investiţii. De asemenea, producţia de energie pe bază de cărbune este planificată să fie eliminată până la sfârşitul anului 2026.
*Creşterea dividendelor cu 37% pe an în medie (CAGR), cea mai mare din sectorul energetic european, având ca ţintă creşterea la 1,2 de euro pe acţiune în 2028, de la 0,25 de euro pe acţiune pentru anul fiscal 2023.
*În ciuda creşterii investiţiilor, raportul Net Debt/EBITDA al Grupului va rămâne sub pragul autoimpus de 3,5x, deoarece Grupul va finanţa aproximativ 70% din investiţii prin fluxuri de numerar mai mari (FFO)



















































Opinia Cititorului