Grupul german Schwarz, care deţine lanţurile Lidl şi Kaufland, intenţionează să achiziţioneze pachetul majoritar de acţiuni al retailerului român La Cocoş, transmite economedia.ro, care afirmă cele ce urmează. Tranzacţia este supusă aprobărilor obişnuite din partea autorităţilor, inclusiv avizului Consiliului Concurenţei din România.
„Compania La Cocoş a dezvoltat un model de afaceri impresionant şi are un potenţial de creştere semnificativ. Prin schimbul de cunoştinţe şi experienţă, dorim să învăţăm unii de la alţii şi să ducem împreună mai departe povestea de succes a companiei”, a declarat Christian Groh, preşedintele consiliului de administraţie al Schwarz Corporate Solutions.
Potrivit grupului Schwarz, intenţia este de a extinde modelul La Cocoş în colaborare cu actuala echipă de conducere. Toţi angajaţii vor fi păstraţi în companie şi după finalizarea preluării.
La rândul său, Iulian Nica, fondatorul şi directorul general La Cocoş, a salutat parteneriatul: „Avem şansa de a beneficia de expertiza unui grup comercial de succes la nivel internaţional. Ne bucurăm de o colaborare strânsă pentru dezvoltarea conceptului nostru şi menţinerea unei oferte atractive pentru clienţi.”
Fondat în 2014 la Ploieşti, La Cocoş s-a remarcat prin politica preţurilor mici şi introducerea sistemului cu trei niveluri de preţ, în funcţie de cantitatea achiziţionată. Până în decembrie 2024, compania a funcţionat ca o afacere de familie. Ulterior, a atras în acţionariat un consorţiu format din BERD, Morphosis Capital şi CEECAT Capital, care a preluat 56% din acţiuni, lăsând antreprenorului Iulian Nica 44% şi controlul operaţional al companiei, potrivit sursei citate.
Infuzia de capital a vizat extinderea reţelei cu 12 noi magazine şi atingerea pragului de 1 miliard de euro în vânzări în următorii cinci ani. La finalul lui 2024, La Cocoş a devenit primul retailer român care a depăşit pragul de un miliard de lei cifră de afaceri, ajungând la 1,18 miliarde lei, cu 20,7% mai mult faţă de anul anterior.
În prezent, reţeaua include patru magazine - două în Ploieşti, unul în Bucureşti şi unul în Braşov. Recent, compania a anunţat deschiderea unui nou magazin în centrul comercial Supernova Piteşti, în locul lăsat liber de Carrefour, cu lansarea oficială programată cel târziu până pe 15 septembrie 2025.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.06.2025, 14:18)
Da bullshit, isi distrug concurenta. "avem ce invata de la el" lol