Executivul a aprobat în şedinţa de astăzi normele metodologice de aplicare a legii privind acordarea pensiei de serviciu diplomaţilor, transmite un comunicat al Guvernului trimis redacţiei.
Sursa citată precizează că normele conţin clarificări privind modalitatea de calcul a pensiei de serviciu şi procedura constituirii dosarului de pensie, pe baza cererii de pensionare, a adeverinţei-tip de la angajator şi a altor documente necesare stabilirii şi plăţii pensiei de serviciu.
"Cererea de pensionare şi documentaţia se depun la casa teritorială de pensii în a cărei rază îşi are domiciliul/ reşedinţa persoana îndreptăţită sau, după caz, la casa de pensii sectorială competentă. Beneficiarii pensiei de serviciu sunt (...) membrii Corpului diplomatic şi consular al României, personalul încadrat în funcţii de execuţie specifice din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, precum şi membrii Corpului diplomatic şi consular al României din Departamentul de Comerţ Exterior, inclusiv persoanele care au aparţinut acestor categorii de personal şi care s-au pensionat anterior datei intrării în vigoare a Legii nr. 216/2015", anunţă Guvernul.
Potrivit comunicatului, aceste persoane pot beneficia de pensia de serviciu dacă au împlinit vârsta de 60 de ani şi au o vechime de cel puţin 15 ani în Ministerul Afacerilor Externe, respectiv în Departamentul de Comerţ Exterior, din care, în cazul acestei ultime categorii, cel puţin 4 ani în misiuni permanente cu grade diplomatice sau consulare, la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale României din străinătate.













































