IKEA România a anunţat rezultatele vânzărilor pentru anul fiscal 2025 (1 septembrie 2024 - 31 august 2025), raportând o evoluţie pozitivă, atât online, cât şi offline. Compania a înregistrat o creştere de 8,6% a vânzărilor totale, în timp ce comerţul online a crescut cu 2% comparativ cu anul precedent. În anul fiscal 2025, IKEA România a vândut peste 43,9 milioane de produse, contribuind la o cifră de afaceri de peste 1,5 miliarde de lei, conform unui comunicat transmis redacţiei.
„Într-un an marcat de creşterea costului vieţii şi de incertitudini economice la nivel global, IKEA România s-a concentrat pe menţinerea preţurilor accesibile pentru clienţi şi pe îmbunătăţirea experienţei pe care o oferă, atât în magazine, cât şi în mediul digital. Am continuat să reducem preţurile produselor din gama noastră, fără a compromite calitatea, forma, funcţionalitatea sau durabilitatea lor. Am investit, de asemenea, în punctele noastre de întâlnire cu clienţii şi în îmbunătăţirea soluţiilor şi serviciilor digitale pentru a oferi o experienţă de cumpărături cât mai bună. Aceste rezultate reflectă pasiunea şi efortul echipelor noastre din toate magazinele”, a precizat Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE (România, Croaţia, Serbia, Slovenia, Ucraina).
IKEA România a atras 6,2 milioane de vizitatori în magazinele sale în anul financiar 2025, confirmând accesibilitatea brandului şi interesul constant al clienţilor din întreaga ţară pentru soluţiile IKEA, dar şi preferinţa acestora pentru experienţele de cumpărături în locaţiile fizice.
Şi platforma online IKEA a înregistrat rezultate solide, cu peste 37 de milioane de vizite şi mai mult de 414.000 de comenzi online. Totodată, numărul membrilor IKEA Family a înregistrat o creştere notabilă, astfel încât, în prezent, 1.152.000 de clienţi beneficiază de programul de fidelizare şi de ofertele speciale ale companiei.
Articolele de mobilier au înregistrat cel mai mare volum al vânzărilor - 66%, în timp ce accesoriile pentru casă au reprezentat 34% din vânzări, gama de soluţii pentru amenajarea dormitorului având o contribuţie semnificativă în această evoluţie.
Cele mai populare game de mobilier în anul financiar 2025 au fost PAX, KOMPLEMENT, HEMNES şi BRIMNES, reflectând interesul constant al clienţilor pentru soluţii de depozitare funcţionale şi personalizabile pentru dormitor. În categoria accesoriilor, textilele au înregistrat cea mai mare cerere, cu game precum DVALA şi NATTJASMIN în topul vânzărilor. Cu peste 1 milion de unităţi vândute în anul fiscal 2025, farfuria albă OFTAST 25 s-a menţinut printre cele mai îndrăgite produse IKEA, demonstrând preferinţa clienţilor pentru articolele practice şi accesibile.
Opinia Cititorului