Profitul net al IKEA Group a fost de 3,5 miliarde de euro în anul financiar 2015. Vânzările totale au crescut cu 11,2% faţă de anul financiar precedent, ajungând la 31,9 miliarde de euro, informează un comunicat al companiei.
Alături de veniturile obţinute din chiriile percepute pe spaţiile din centrele comerciale deţinute de IKEA Group, venitul total a atins suma de 32,7 miliarde de euro (+11,5%). Investiţii majore au fost făcute pentru a combate schimbările climatice, cum ar fi transformarea gamei de iluminat IKEA în 100% LED-uri eficiente energetic.
"A fost un an foarte bun în care am investit considerabil în sustenabilitate, în crearea unei oferte IKEA mai bune şi mai accesibile", spune Preşedintele şi CEO-ul IKEA Group, Peter Agnefjäll, cu ocazia lansării Raportului Anual şi a Raportului de Sustenabilitate al IKEA Group pentru anul financiar 2015.
Mare parte din creştere este generată de magazinele existente, dar şi magazinele noi împreună cu expansiunea online au contribuit substanţial la atingerea acestor rezultate. În timp ce creşterea este distribuită egal în majoritatea pieţelor, Germania a arătat o creştere record, iar Europa de Sud arată o dezvoltare promiţătoare. America de Nord continuă să se dezvolte, iar cea mai nouă piaţă pentru IKEA, Coreea de Sud, are performanţe peste aşteptări.
"Creşterea ajută IKEA Group să continue să-şi întărească activităţile principale: în magazinele IKEA deja existente, dar şi în identificarea de noi modalităţi de a veni în întâmpinarea clienţilor online, prin noi formate de magazine, cât şi în puncte de livrare şi comandă. Vor continua investiţiile în surse regenerabile de energie şi în produse pentru o viaţă mai sustenabilă acasă", arată comunicatul.

















































