Crypto

ÎN ANUL 2020Orange a înregistrat o cifră de afaceri totală de 1,076 miliarde de euro

Companii / 18 februarie

Orange a înregistrat o cifră de afaceri totală de 1,076 miliarde de euro

În intervalul octombrie-decembrie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 304 milioane de euro, în creştere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Această evoluţie este determinată de o creştere a vânzărilor de echipamente, înregistrată în contextul în care multe dintre activităţile economice s-au mutat în mediul digital. Cifra de afaceri totală pentru 2020 este de 1,076 miliarde de euro, conform unui comunicat remis redacţiei.

La 31 decembrie 2020, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.727.000 de clienţi, în creştere cu 1% comparativ cu finalul T4 2019.

Serviciile fixe în bandă largă aveau 403.000 de clienţi, în creştere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

În 2020, Orange a continuat dezvoltarea reţelei, iar la 31 decembrie 2020 asigura acoperire 4G pentru 99,2% din populaţie şi 4G+ pentru peste 65% dintre români faţă de 53% la final de 2019. La finalul anului, 230.000 de locuitori din 503 de localităţi nou-acoperite au primit acces la conectivitate 4G.

Dacă în 2019, reţeaua Orange 5G era prezentă în 4 oraşe, 2020 a adus conectivitatea 5G în 15 oraşe din România, iar capitala este 100% acoperită. Dincolo de viteze comparabile cu cele de fibră optică, cu maxime de 1,2 Gbps - de până la 10 ori mai mari decât 4G, reţeaua Orange 5G permite inovaţii tehnologice ce aduc îmbunătăţiri semnificative viitoarelor proiecte de oraşe inteligente, mobilitate, media etc.

Dezvoltările la nivel de infrastructură au fost făcute în condiţiile îmbunătăţirii eficienţei energetice, prin ajustarea consumului echipamentelor în funcţie de trafic şi prin folosirea unor soluţii ce reduc cantitatea de curent electric necesar în centrele de date şi în incintele de telecomunicaţii. Aceste acţiuni reprezintă o parte dintre eforturile Orange pentru reducerea impactului asupra mediului înconjurător.

În 2020, Orange a fost partener de digitalizare pentru clienţii din sectorul public şi privat, iar pentru adaptarea activităţii la noile condiţii cele mai cerute soluţii tehnologice au fost de lucru colaborativ, call center şi securitate cibernetică. În acelaşi timp, Orange a răspuns rapid, într-o situaţie de criză, la nevoile spitalelor ori ale şcolilor.

Ca parte a implicării sale în procesul de digitalizare a educaţiei în România, Orange a livrat peste 180.000 de tablete, pe parcursul anului, pentru ca elevii să poată continua învăţarea online. Acest demers este completat de cel al Fundaţiei Orange, care a investit peste 550.000 euro în educaţie digitală în 2020 şi a adaptat platforma de învăţare Digitaliada la noile condiţii de învăţare pentru mai mult de 35.000 de elevi, profesori şi părinţi.

În 2020, veniturile din servicii IT&C, destinate companiilor, au cunoscut o evoluţie constantă cu o creştere de 20% faţă de 2019.

Serviciile financiare Orange Money sunt utilizate de peste 260.000 de clienţi, în creştere cu 50% faţă de finalul lui 2019. De asemenea, baza de carduri emise s-a dublat în 2020 ducând şi la o dublare a numărului de plăţi efectuate cu cardurile de debit Orange Money în T4 2020 comparativ T4 2019. Din noiembrie 2020, clienţii Orange pot crea mult mai uşor un cont în aplicaţia Orange Money, datorită fluxului de înrolare 100% online. Ca urmare a simplificării procesului, a crescut de trei ori numărul utilizatorilor care aleg un mod digital de înregistrare în aplicaţie, comparativ cu T4 2019.

În perioada octombrie-decembrie 2020 mult mai mulţi consumatori au optat pentru servicii şi achiziţii online, generând o triplare a comenzilor e-commerce faţă de T4 2019. Nevoii de servicii digitale a răspuns şi Yoxo, primul abonament 100% digital din România, ce a cunoscut o creştere constantă pe parcursul ultimelor luni.

Continuând tendinţa de la începutul anului, clienţii au fost mult mai interesaţi să verifice prin platforme digitale informaţii despre serviciile proprii Orange, să ceară sfaturi şi să facă plăţi ori reîncărcări PrePay. Astfel, numărul utilizatorilor activi My Orange a crescut cu 35% în 2020 faţă de finalul anului trecut, în timp ce numărul de conversaţii cu chatbot-ul Djingo a crescut cu 80% faţă de anul anterior.

"Anul 2020 a dovedit valoarea infrastructurii telecom şi rolul său în susţinerea economiei digitale în România. La Orange, am demonstrat încă o dată robusteţea şi capacitatea de inovare a reţelei, chiar şi în cele mai solicitante condiţii. În acelaşi timp, atingerea unui nivel de acoperire 4G a 99,2% din populaţie ne aduce mai aproape de scopul nostru social de reducere a decalajului digital, prin acces la o reţea de calitate, care conectează români din toate zonele.

Viziunea noastră strategică, axată pe digitalizarea serviciilor, s-a observat şi în nivelul de performanţă financiară şi comercială. Am susţinut procesul de transformare digitală a companiilor, în vederea asigurării continuităţii business-ului. De asemenea, numărul clienţilor care s-au îndreptat spre soluţii digitale de self-care a crescut semnificativ, iar modelul de business axat pe simplitate şi transparenţă în zona de servicii financiare mobile a atras un număr dublu de clienţi spre Orange Money," a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

Crypto

Supliment dedicat pieţei monedelor digitale
Dezbaterea online “Exporturile, în primul rând!”
BTPay
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
BITCOIN ROMANIA

Curs valutar BNR

02 Mar. 2021
Euro (EUR)Euro4.8747
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0535
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.4161
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6329
Gram de aur (XAU)Gram de aur225.4539

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Hidroelectrica
Concurs de idei de afaceri inovative ”Money is Funny” – ÎNSCRIERI
www.hipo.ro
HackITall2
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro