Vânzările grupului Volkswagen pe plan global au scăzut cu 2,2% în noiembrie, majorarea livrărilor în Europa şi China nereuşind să compenseze declinul din SUA şi alte regiuni, transmit agenţiile AP, Deutsche Welle şi Reuters.
Cererea pentru principalele branduri ale grupului german - Volkswagen, Audi, Porsche şi Seat - a fost afectată de scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria companiei, care a izbucnit în 18 septembrie în SUA şi apoi s-a extins în întreaga lume.
Luna trecută, grupul VW a livrat pe plan global 833.700 vehicule, în scădere cu 2,2% faţă de cele 852.900 unităţi vândute în noiembrie 2014.
În timp ce pe piaţa din SUA s-a înregistrat un declin de 15,3% al vânzărilor VW, la 45.300 unităţi, problemele economice cu care se confruntă Brazilia şi Rusia au provocat, de asemenea, scăderea livrărilor, de 51,4% şi, respectiv, 31,8%. În schimb, grupul german a raportat majorarea vânzărilor cu 2,6% în Europa Occidentală (270.400 vehicule) şi cu 5,5% în China (329.000 unităţi).
În primele 11 luni din acest an, livrările VW pe plan global au scăzut cu 1,7%, la aproape 9,1 milioane de vehicule, faţă de 9,2 milioane de unităţi livrate în perioada similară din 2014.
Directorul general al VW, Matthias Mueller, a recunoscut că "grupul Volkswagen şi brandurile sale se confruntă acum cu o perioadă dificilă", dar a apreciat loialitatea clienţilor companiei.
Vânzările de autovehicule de pasageri Volkswagen au scăzut cu 2,4% în noiembrie, la 496.100 unităţi, în timp ce în primele 11 luni din acest an livrările au înregistrat un declin de 4,5%, la aproximativ 5,34 milioane. Anul trecut brandul VW a livrat pe plan global 6,12 milioane de vehicule.