În T3 2020, XTB a generat un profit net consolidat de 15.4 milioane de euro, comparativ cu un profit de 3.6 milioane de euro în 2019. Veniturile consolidate au crescut la 31.4 milioane de euro (T3 2019: 14.1 milioane de euro), în timp ce cheltuielile operaţionale s-au ridicat la 13.5 milioane de euro (T3 2019: 10,10 milioane de euro). Grupul XTB a atras peste 21 de mii de clienţi noi, comparativ cu 10 mii anul trecut (creştere anuală de 110,9%), potrivit unui comunicat remis redacţiei.
În cel de-al treilea trimestru al anului 2020, Grupul XTB a continuat implementarea strategiei sale de vânzări şi marketing optimizate, incluzând o penetrare mai mare a pieţelor existente, introducerea graduală a noilor produse în oferta sa şi o extindere pe noi pieţe geografice. Aceste activităţi s-au tradus într-o creştere a veniturilor cu 129,1% y/y (31.4 milioane EUR comparativ cu 14.1 milioane EUR) şi a profitului net cu 341,1% y/y (15,4 milioane EUR faţă de 3.6 milioane EUR). În T3 2020, Grupul a înregistrat o creştere trimestrială a clienţilor noi cu 21.911, comparativ cu 10.424 în T3 2019, ceea ce înseamnă o creştere de 110,9%. Numărul mediu de clienţi activi a fost cel mai mare din istoria grupului şi s-a ridicat la 55 760; mai mare cu 98,2% faţă de perioada corespunzătoare din 2019.
"Al treilea trimestru al anului 2020 a fost caracterizat de o volatilitate mai scăzută decât prima jumătate a anului. Mai mult, a inclus perioada de vacanţă, perioadă în care de regulă pieţele financiare sunt mai calme şi în privinţa activităţii clienţilor noştri. În ciuda acestui fapt, am obţinut rezultate foarte bune - atât în ceea ce priveşte profitul, cât şi clienţii noi", a declarat preşedintele consiliului de administraţie al XTB, Omar Arnaout.
"Suntem deosebit de mândri de indicatorii legaţi de numărul de clienţi noi şi de numărul mediu de clienţi activi. O bază stabilă de clienţi în creştere trimestrială ne va permite nu numai să ne consolidăm poziţia pe piaţa globală, ci să constituim şi dezvoltarea ulterioară a companiei. Obiectivul nostru este să dobândim în medie 30.000 de clienţi noi în fiecare trimestru anul viitor", a explicat acesta.