ÎN PRIMELE NOUĂ LUNI ALE ANULUI:Creşterea veniturilor Purcari accelerează cu 27%

V.G.
Piaţa de Capital / 15 noiembrie 2022

Creşterea veniturilor Purcari accelerează cu 27%

Purcari Wineries PLC ("Grupul", "Compania") a anunţat astăzi publicarea rezultatelor pentru primele 9 luni din 2022, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.

Potrivit sursei citate, veniturile au crescut cu 20% faţă de anul precedent, ajungând la 199,8 milioane RON, în al treilea trimestru creşterea accelerând la 27%. Grupul a înregistrat o performanţă puternică, demonstrând rezilienţă la presiunile inflaţioniste, marjele EBITDA şi a Venitului net din T3 2022 ajungând la 29% şi respectiv 19%. Creşterea EBITDA normalizată, excluzând încasările suplimentare din tranzacţia GCC înregistrată în T3 2021 fiind de +26%1.

Oferta de valoare a Grupului, în formula de "lux accesibil", a demonstrat rezilienţă faţă de presiunile inflaţioniste, economice şi geopolitice, brandurile Purcari, marca de întâietate a Companiei, şi Bardar, marca de brandy Premium, crescând la rate de două cifre.

În octombrie, Grupul a făcut încă un pas spre consolidarea poziţiei sale de lider al vinificaţiei din Europa Centrală şi de Est, prin achiziţia unui pachet majoritar de 76% din Angel's Estate, o cramă cu ciclu complet din Bulgaria, cu 100 ha de vii proprii şi o capacitate anuală de producţie de peste un milion de sticle.

"În acest trimestru, vreau să subliniez recolta noastră excelentă din 2022, atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ. A fost un an de recoltă record pentru Grupul nostru şi împreună cu achiziţiile de struguri din surse terţe, suntem pregătiţi să beneficiem de o structură de costuri competitivă în 2023. Acesta fapt este unul important, având în vedere presiunile inflaţioniste continue, mai ales după sezonul agricol dificil din 2021. Suntem foarte optimişti cu privire la 2023", a declarat Victor Bostan, Director Executiv Purcari Wineries PLC.

Repere cheie:

-România: +11% creştere a veniturilor în 9 luni 2022 şi +17% în T3 2022. Creştere de două cifre pentru Purcari cu performanţă puternică a seriei Nocturne în HoReCa. Bardar, creştere rapidă faţă de anul trecut cu o cerere mărită în conturile cheie, deşi de la o bază mai mică.

-Moldova: +29% în 9 luni 2022, tendinţa ascendentă continuând pe toate canalele, toate brandurile având o performanţă puternică atât ca valoare cât şi volum.

-Polonia: +11% în 9 luni 2022, continuând acordarea priorităţii marjelor faţă de volum şi crescând ponderea vânzărilor Premium. Focusarea pe segmentul Premium dă roade, vânzările Purcari şi Bardar crescând cu +5pp pe an, până la 7% din vânzările totale ale Grupului în Polonia pentru 9 luni 2022.

-Asia: +56% creştere a vânzărilor, toate mărcile arătând o tracţiune bună. Mediul comercial şi logistic provocator persistă. Continuarea livrărilor prin portul Constanţa din România (vs. Odesa, anterior). Ucraina: +4% în T3 faţă de anul trecut, primul trimestru de creştere în 2022, vânzările la 9 luni fiind la nivelurile din jumătatea anului 2021. Menţinerea echipei locale, vânzări doar cu plată în avans de 100%.

Opinia Cititorului ( 7 )

  1. Foarte bine arata WINE.Ma surprinde tare ca este la 350 M capitalizare cand profit net va fi 50-55 si mai presus de asta doar brandul s-ar vinde maine cu 150 m Euro la ce multipli se fac astfel de tranzactii de catre marile grupuri de FMCG pe bauturi.

    Din multiple surse e agitatie mare pe achizitii la bauturi in RO.In afara de grupurile specializate in sectorul asta viticol baga la moft miliardarii banii.Desigur ca nu e Moldova tara in care sa faci chiar azi achizitie si vad ca Romania incepe sa fie perceputa cu oarece risc in crestere dar peste 2-3 ani o astfel de tranzactie pe WINE va tripla actuala capitalizare. 

    1. si daca raman fara gaz in Moldova?

      Baga tescovina la fermentat

      cum arata?

      mergi in comunitatea consumatorilor de vin sa auzi adevarul  

      Bostan merge la fraiereala (dublu standard de calitate) adica vin pentru concursuri si piata din vest, iar la raft in romania zeama de strugure  

      vinul de la raft este echivalent cu vinul spaniol de 1-2 euro 

      distilatele bardar - divin doar alcool si arome de te ia capu' si stomacul (invechirea la butoi este doar pe hartie)  

      in ritmul asta de fraiereala accelereaza catre .......

      comunitatea alora care trag de pe boasca sau aia care filtreaza prin paine?

    "Grupul a înregistrat o performanţă puternică, demonstrând rezilienţă la presiunile inflaţioniste" => cat umor au baietii :))

    Sa-i vad la anul, cu productia de acuma si salariile de atunci, ca asa e tare ieftin si usor sa bati toba mare-n targ cum ca ai demonstrat "rezilienta la presiunile inflationiste"! 

    Cand altii au probleme cu supermarketurile, pentru ca le cresc costurile lunar, vine niste baieti amuzanti si bat cu pumnul in piept pentru ca ei investesc si recolteaz tot o data la 12 luni. 

    Halal!

    ... si ne vedem peste un an :)) 

    1. razi degeaba si ai sa vezi peste un an o profitabilitate si mai buna pentru ca daca citesti cu atentie creste puternic vanzarea pe brandul Purcari,care e cel mai scump

      iar productia din toamna asta e foarte mare si deci costul cu vinul va fi considerabil mai mic decat in 2022 

      celelalte cheltuieli cresc in pas mult mai mic avand si pondere mai mica 

      marketing se pastreaza,publicitate scade rate cardul 

      vad ca spun si ei ca se asteapta la un 2023 excelent 

      nicinu e foarte necesar sa creasca pretul la ce scadere de cost e la materie prima productie 2022

      asta e smecheria,ca e inflatie la raft si deflatie la materia prima 

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

03 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9005
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4823
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9076
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4945
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3749

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro