ÎN PRIMUL SEMESTRU DIN 2022 Agroland raportează venituri consolidate de 184 de milioane de lei

G.D.
Piaţa de Capital / 16 septembrie

Agroland raportează venituri consolidate de 184 de milioane de lei

Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, raportează venituri consolidate de 184 de milioane de lei în primul semestru din 2022, o creştere cu 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un profit net de 6,2 milioane de lei, o scădere cu 17% comparativ cu primele şase luni din 2021, conform unui comunicat remis redacţiei.

"Rezultatele obţinute de grupul nostru în această perioadă sunt pozitive, mai ales având în vedere contextul dificil pe care îl traversăm, cu majorarea accelerată a preţurilor la energie, inflaţia în continuă creştere şi criza agroalimentară care se prelungeşte. Acest context nu are totuşi un impact negativ asupra diviziei noastre de retail, în special magazinele tradiţionale, care inclusiv în perioadele de criză experimentate anterior au înregistrat rezultate foarte bune, determinate de faptul că oamenii se îndreaptă în astfel de momente către nevoile de bază, care sunt acoperite de acest tip de magazine. De asemenea, divizia noastră de food ne oferă perspective foarte bune pentru perioada următoare. Această divizie, reprezentată de platforma Avicola Mihăileşti, produce atât pui de o zi, vânduţi în magazinele Agroland, precum şi ouă de consum, pentru care compania are încheiate contracte cu retaileri importanţi din România, precum Lidl şi Mega Image. Începând din luna ianuarie 2023, capacitatea de producţie de la Avicola Mihăileşti va creşte la 5 milioane de ouă pe lună. Acest aspect ne pune într-o poziţie favorabilă, fiind şi cel mai mare producător din apropierea Bucureştiului, care este cea mai mare piaţă din România inclusiv în zona ouălor de consum," a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

Potrivit sursei citate, în S1 2022, Grupul Agroland a operat 247 de magazine (19 MEGA şi 228 tradiţionale), cu 10 mai multe decât în S1 2021. În ceea ce priveşte performanţa tuturor magazinelor proprii (incluzând performanţa magazinelor MEGA), aceasta a crescut semnificativ în S1 2022, ajungând la 53,5 de milioane de lei, plus 24% faţă de S1 2021. Numărul de clienţi a crescut cu 17%, ajungând la peste 695.000 de clienţi care au vizitat magazinele Agroland Tradiţional şi MEGA în S1 2022 - rezultat firesc ca urmare a creşterii şi diversificării portofoliului de clienţi prin extinderea geografică realizată de companie, precum şi vizarea unor alte categorii de clienţi, în special clienţi pentru segmentul animale de companie.

Performanţa magazinelor MEGA în S1 2022 a crescut semnificativ, cu 154%, până la 16,6 milioane de lei, iar numărul de clienţi din cadrul acestor magazine a crescut cu 107%, până la peste 263.000 de clienţi. În ceea ce priveşte performanţa magazinelor comparabile (excluzând magazinele MEGA), aceasta a crescut cu 1% în S1 2022 comparativ cu S1 2021, vânzările nete au ajuns la 35,8 milioane de lei, numărul de clienţi a scăzut cu 8% (peste 405.000 de clienţi pentru magazine Agroland Tradiţional în S1 2022). Scăderea numărului total de clienţi în cadrul magazinelor tradiţionale reflectă strategia companiei din ultimii ani, de deschidere a magazinelor MEGA în zone cu potenţial, urmată de închiderea magazinelor tradiţionale din zonele respective, astfel că magazinele MEGA preiau astfel fluxul de clienţi care efectuau cumpărături în magazinele tradiţionale.

La nivel de vânzări online, a fost înregistrată o creştere de 18%, ajungând la 3,3 milioane de lei în S1 2022, numărul clienţilor a crescut, de asemenea, cu 9%, până la peste 17.700 de clienţi, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 8%, până la 183 de lei. Creşterea vânzărilor online se datorează faptului că acest departament s-a reorganizat, în prezent dispunând de tehnologie hardware şi software mult mai avansată faţă de S1 2021, ceea ce permite eficientizarea proceselor cu privire la vânzările în mediul online.

Din punctul de vedere al veniturilor pe tip de produs, în S1 2022, cea mai mare creştere în valoare absolută a fost înregistrată la nivelul inputurilor, care au crescut cu 58%, ajungând la 29,9 milioane de lei. Produsele pet-food au înregistrat o creştere de 48%, ajungând la 13,4 milioane de lei, în timp ce vânzările de produse pentru ferme au crescut cu 106%, ajungând la 6,9 milioane de lei, iar vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, au crescut cu 61%, ajungând la 7,1 milioane de lei.

Categoria furaje şi concentrate, cu cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri combinată, a înregistrat o creştere de 5% pana la 68,9 milioane de lei. Vânzarea de pui de o zi a înregistrat o creştere de 9%, până la 46,7 milioane de lei, subliniază sursa citată.

În ceea ce priveşte cea de-a doua jumătate a anului, cel mai important eveniment pentru companie va fi pornirea, la sfârşitul lunii septembrie, a Fabricii de Furaje de la Caransebeş, care va asigura 50% din necesarul de furaje şi concentrate (proteine, vitamine, minerale) pentru următoarele patru-cinci luni, atât la nivelul fermelor din grup, cât şi pentru divizia de retail. În ceea ce priveşte puii de o zi, în prezent, compania poate produce aproximativ 50% din necesar, iar la nivel de furaje, este acoperit peste 80% din necesar, începând cu primăvara acestui an. În acest fel, vânzarea producţiei va fi realizată cu uşurinţă, iar marjele la hrana de animale vor fi mărite semnificativ.

"Economiile realizate în urma operaţionalizării fabricii de furaje vor avea un impact extrem de important asupra marjelor noastre. Aceste sume nu includ şi marjele Agroland Agribusiness, care va aproviziona fabrica cu cerealele achiziţionate de la proprii clienţi, la preţul pieţei. În acest fel, Agroland Agribusiness are o poziţie puternică de negociere cu fermierii, în condiţiile în care are capacitatea de a achiziţiona aproape toată producţia lor. Acest fapt este o urmare a strategiei noastre de business, în care am investit cu prioritate în piaţa de desfacere, pentru ca abia ulterior să începem să ne construim capacităţile noastre de producţie," a adăugat Horia Cardoş.

Pentru anul 2022, conducerea companiei menţine bugetul de venituri şi cheltuieli, aşa cum a fost aprobat de către acţionari în cadrul Adunării Generale Ordinare ale Acţionarilor din aprilie 2022 - cifră de afaceri de 241,1 milioane de lei, EBITDA de 20,7 milioane de lei şi un profit net de 13 milioane de lei.

Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 143 milioane de lei, se menţionează în comunicat.

Opinia Cititorului ( 9 )

  1. -20% luni.la deschidere

    1. Vrei sa cumperi :))

    AG este un business de comerț de nișă care poate creste fie prin volume mari, fie prin produse "date naibii". Nu văd sa se încadreze la vreuna.

    E ok, e in buget.

    Nu e prea bine dar în nici un caz un dezastru!

    Poate scad un pic dar le voi păstra! Nu le-am luat la un preț rău! 

    Nu sunt investit in AG si nici nu am intentia sa o fac in urmatoarele luni. Vad ca multi prefera sa cumpere sperante, ignorand realitatea. Iar realitatea, fara sa fie dramatica, nu arata tocmai bine. Marje in scadere, dupa ce s-a investit masiv in magazine Mega. Nu prea mai merge ideea ca inca nu produc rentabilitate, multe opereaza de ceva vreme. Asta a fost "catch"-ul de la listare. Eu nu vad performanta, pe diferite canale mi-am exprimat rezerva vis-a-vis de strategia asta. Nu am spus ca nu o sa mearga, dar am zis ca prefer sa o vad inainte mergand si apoi sa iau o decizie. Nu pare sa functioneze. iar argumente gen "nu am facut nu stiu ce la timp" la mine nu merg. Am mai ascultat melodia asta. Nu au cum sa isi atinga bugetul, cine vrea sa ii creada, ii crede pe buzunarul propriu. Sa nu uitam ca in rezultatul asta la 6 luni intra si un one-off de ~3.5 mn lei dinn vanzarea unei ferme (nu stim cat a fost profitul, dar ferma era achizitionata cu multi ani in urma, deci probabil semnificativ). Nu intru in alte detalii si calcule pentru ca nu am sa le fac la AG. Este un business OK, dar cred ca piata i-a purtat mult peste putinta lor de a livra la nivelul asteptat

    Firma promovata mult peste un nivel decent de catre Tradevile si influencers wannabe pe grupuri. Nu reuseste niciodata sa livreze nu pe masura reclamei dar macar acceptabil. Agroland si-a consumat toate gloantele, nu mai are cu ce pacali prin comunicate. Povestea e incheiata. Urmeaza ca actionarii sa revina la realitate, pe rand. Ca de obicei pe burse multi se vor amagi pana la capitulare.

    1. Totusi va avea price/sales =0,5

      PER de 10 si P/Bv de 3

      La o crestere de 20% anual pare subevaluata 

      Tradeville...sint curios daca vor avea de suferit de la bomba vivre.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Noi. 2022
Euro (EUR)Euro4.9250
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0120
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7274
Gram de aur (XAU)Gram de aur266.4903

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro