ÎN PRIMUL SEMESTRU DIN ANUL 2022 MAMBricolaj a înregistrat o cifră de afaceri de peste 27 milioane de lei

F.D.
Piaţa de Capital / 25 august 2022

Cristian Găvan, fondator şi acţionar majoritar al reţelei MAMBricolaj

Cristian Găvan, fondator şi acţionar majoritar al reţelei MAMBricolaj

MAMBricolaj, lanţ românesc de magazine de materiale şi accesorii pentru mobilă, listat pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), a încheiat primul semestru al anului 2022 cu o cifră de afaceri de 27,761 milioane de lei, în creștere cu 11,2% față de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.

Potrivit sursei citate, pe o piaţă în creştere cu 10% în primele şase luni ale anului, MAMBricolaj şi-a majorat, totodată, câştigul EBITDA semestrial la 1,41 milioane lei, o creştere de peste 55% faţă de 2021. Compania îşi menţine planurile de dezvoltare şi expansiune pentru următorii ani, obiectivul principal fiind extinderea reţelei actuale de magazine la un număr de 12 unităţi, în marile oraşe ale ţării.

Din cele trei unităţi pe care retailerul le deţine în Bucureşti, magazinul Morarilor a contribuit cu o pondere de 46,2% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 12,83 milioane lei, urmat de magazinul Luică, cu o pondere de 38,2% în cifra de afaceri totală, cu vânzări nete de 10,62 milioane lei.

Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 2,8 milioane lei (10,2%) în cifra de afaceri realizată pe primul semestru. De remarcat şi creşterea diviziei de online cu o pondere în vânzările nete de 5,2%, respectiv 1,5 milioane lei, în creştere cu 66,6% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021.

EBITDA la şase luni este în valoare absolută de 1,416 milioane lei şi reprezintă 5,1% din veniturile nete, faţă de EBITDA bugetat de 1,21 milioane lei, adică 4,1% din vânzările nete.

"Chiar şi într-un context geopolitic complex, dublat de creşterea preţurilor la mărfuri şi PAL, de dificultățile din lanţul de aprovizionare şi de scăderea puterii de cumpărare din cauza inflației galopante din ultima perioadă, MAMBricolaj a depășit ţinta propusă pentru primul trimestru, plus lunile mai şi iunie, doar luna aprilie fiind în uşoară scădere faţă de aşteptările inițiale. Se observă deja că românii sunt mai prevăzători în privința cumpărăturilor, decizia de achiziție ieșind din zona de impuls. Cumpărăturile pentru casă, pentru amenajarea locuinței, a grădinii, pentru reabilitarea termică și energetică vin după o cercetare a pieţei, legată de preţuri, de specificațiile produselor şi de calitatea acestora", a declarat Cristian Găvan, fondator şi acţionar majoritar al reţelei MAMBricolaj.

Bugetul mediu al unui client în magazinele MAMBricolaj este de 424 lei. Cele mai vândute produse

În primele şase luni ale anului, MAMBricolaj a realizat aproape 131.000 de tranzacții la nivel de rețea, cu 5,2% mai mult faţă de S1 2021. Numărul clienţilor a fost mai mare cu 1,5%, iar media bonului pe client a fost de 424 de lei, cumulat în magazinele fizice şi online, valoare de asemenea în creştere cu 5,2%.

Ca urmare a dificultăţii de a găsi personal specializat în Bucureşti şi pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi unităţi în oraşele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat în magazine - cu peste 20% faţă de 2021 -, atât pentru a păstra nivelul de retenție, cât și pentru a atrage oameni noi (inclusiv lucrători din Asia).

"Estimăm că piaţa îşi va menţine trendul și în semestrul al doilea şi suntem încrezători că modelul nostru de afacere şi măsurile de eficientizare operațională la nivel de companie şi reţea de magazine ne vor ajuta să consolidăm poziţia actuală a MAMBricolaj. În prezent avem suficiente resurse financiare pentru a face faţă încercărilor din piaţă, dar şi pentru dezvoltarea pe care ne-am propus-o în următorii ani. Împreuna cu membrii CA şi cu echipa managerială, MAMBricolaj ţinteşte în acest an o creşterea a cifrei de afaceri în cadrul rețelei actuale de magazine cu 17% faţă de 2021, de la 53,1 milioane la 64,3 milioane de lei, în condițiile unei creşteri a pieţei de bricolaj şi de mobilă şi accesorii estimate la circa 10%", a mai spus Cristian Găvan.

Principalele obiective şi direcţii de acţiune pe termen scurt (2022-2023) sunt creşterea componentei online ca pondere şi valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară și eficientizarea operațională la nivelul rețelei de magazine, diversificarea gamei de produse şi servicii, creşterea productivităţii şi calităţii personalului din magazine şi continuarea planului de dezvoltare şi expansiune (12 magazine până în 2026).

Lanţul de magazine MAMBricolaj oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piaţă - aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment. Cea mai mare pondere în vânzările MAMBricolaj o au Panourile (27% din total), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (13%), precum şi de Accesoriile de mobilă şi Accesoriile pentru dressing (ambele reprezentând câte 11% din totalul vânzărilor).

SC MAMBricolaj SA a fost listată, anul trecut, pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti. Capitalul social curent este de 846.500 lei, divizat în 8.465.000 acțiuni. La data de 30.06.2022 structura acționariatului era următoarea: Cristian Găvan - 67,4584% din capitalul social şi alţi acționari - 32,5416%, se mai arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Iul. 2024
Euro (EUR)Euro4.9681
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5404
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.1141
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9215
Gram de aur (XAU)Gram de aur361.0678

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapebytourdefrance.com
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb