Abonament gratuit
Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”

ÎN PRIMUL TRIMESTRU DIN 2020:Exportul de cereale prin Portul Constanţa a crescut cu 51%

M.I.
Miscellanea /

Exportul de cereale prin Portul Constanţa a crescut cu 51%

România a exportat prin Portul Constanţa, în primele trei luni ale anului, 3,25 milioane de tone de cereale, înregistrând o creştere de 51% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, informează CN APMC, conform G4Media.

Potrivit sursei citate, anul trecut, Portul Constanţa îşi consolida poziţia de hub de cereale dar înregistra şi cel mai mare trafic de mărfuri prin porturile maritime româneşti de după 1988.

Deşi foarte multe segmente ale economiei au avut de suferit din cauza pandemiei de coronavirus, cifrele arată că traficul de mărfuri din Portul Constanţa nu a fost lovit de criză, ci, mai mult, a înregistrat o creştere de 2,79%.

Deşi traficul la multe dintre tipurile de mărfuri a scăzut (produse alimentare, combustibili minerali solizi, produse petroliere, minereuri şi deşeuri neferoase), explozia traficului de cereale a adus cifrele Portului Constanţa pe plus, în plină criză.

Dacă în primul trimestru din 2019 prin Portul Constanţa treceau 4 milioane de tone de cereale, în primele trei luni ale anului 2020 acesta a ajuns la 5,7 milioane de tone. Iar cele mai mari diferenţe se înregistrează la cantităţile de cereale exportate din România: 3,25 milioane de tone în primele trei luni din 2020, faţă de 2,15 milioane de tone în aceeaşi perioadă din 2019.

Principalele destinaţii ale cerealelor româneşti au fost Egipt (856.469 tone), Coreea de Sud (307.647 tone), Iordania (243.200 tone), Israel (201.470 tone), Filipine (167.046 tone) şi Franţa (101.767 tone).

Nu doar exportul, ci şi tranzitul de cereale a crescut în 2020: 1,81 milioane de tone, faţă de 1,25 milioane de tone.

De asemenea, şi numărul navelor operate în Portul Constanţa a crescut faţă de primul trimestru din 2019: 2.885 de nave faţă de 2.650 de nave.

"În cazul mărfurilor containerizate, sector în care traficul este grav afectat la nivel mondial, în porturile maritime româneşti scăderea, la acest moment, este nesemnificativă, de 1,19% în ceea ce priveşte cantitatea de mărfuri, la număr de TEU fiind o creştere de 1,72%", transmite G4Media.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Foarte interesant! Graul rimanesc pleaca la.arabi.. Cand noua eecolta ae va dovedi slaba, datele asa arata, o sa ramanem cu buza umflata, cumparand grau de 3 ori mai acump. Ca asa vor traderii dw cereale si ciuhapii care au dus garul in tarile lor!Felicitari guvernului, e complet pe dnafara!

    pe cine intereseaza?

    avem alte prioritati! 

    Nu facem foame acum ci pe la toamna 

    Iar daca nu facem foame vom plati!

    SI IN DEFINITIV, ALE CUI SUNT TERENURILE? 

    APC numara acelasi mar de doua ori, de aici si cifrele in crestere; contabilizeaza la export si portiunea de cabotaj intern....... ca pe timpul raposatului; TOTUL ESTE EXTRAORDINAR!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie