ÎN PRIMUL TRIMESTRU DIN 2022Raiffeisen Bank a înregistrat un profit net de 218 milioane lei

G.U.
Bănci-Asigurări / 4 mai

Raiffeisen Bank a înregistrat un profit net de 218 milioane lei

Raiffeisen Bank a obţinut o performanţă financiară foarte bună în primul trimestru al anului 2022, înregistrând un profit net de 218 milioane de lei, în creştere cu 10% faţă de primul trimestru 2021, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei. Creşterea profitului a fost determinată de creşterea activităţii tranzacţionale a clienţilor, atât persoane fizice, cât şi companii, în paralel cu menţinerea profilului de risc al băncii la un nivel foarte bun.

"Rezultatele noastre bune din primele trei luni ale anului 2022 reflectă procesul de relansare economică, manifestat imediat după perioada cea mai critică a pandemiei. Astfel, soldul de credite nete al băncii a crescut cu 19% fata de T1 2021, cu rezultate bune pentru toate segmentele de business. Stocul creditelor acordate corporaţiilor a înregistrat o evoluţie excelentă, cu o creştere de 30%, în timp ce activitatea de creditare pentru categoria de clienţi IMM a generat un avans al stocului de aproape 10%, iar pentru creditele acordate persoanelor fizice am obţinut o creştere similară, de 11% an la an. Depozitele atrase de bancă au înregistrat o creştere de 13% în primul trimestru al anului 2022, fata de aceeaşi perioada din 2021, în principal din sectorul corporaţiilor mari şi medii. Din 24 februarie 2022 ne confruntam însă cu o situaţie extrem de imprevizibila şi dificila, războiul din Ucraina, care determina schimbări în comportamentul clienţilor. Mai ales în momente că acestea, facem tot posibilul pentru a oferi clienţilor cele mai bune sfaturi financiare şi ne străduim să îmbunătăţim interacţiunea cu banca pentru a le face viaţă mai uşoară", a spus Zdenek Romanek, preşedinte & CEO Raiffeisen Bank

Potrivit sursei citate, venitul operaţional al băncii la 31 martie 2022 a fost de 692 de milioane de lei, cu 12% mai mult decât în trimestrul I al anului precedent. Veniturile din dobânzi au crescut cu 16%, susţinute de volume de credite mai mari, dar şi de un trend ascendent pentru ratele de dobândă din piaţă. Veniturile nete din comisioane au crescut de asemenea cu 12% în T1 2022, fata de T1 al anului trecut, pe fondul unei activităţi tranzacţionale intense a clienţilor noştri, în special în ceea ce priveşte schimburile valutare şi comisioanele din asigurările aferente creditelor.

Cheltuielile operaţionale la T1 2022 sunt în creştere cu 8% faţă de T1 2021, în special din zona costurilor salariale, a cheltuielilor IT şi, într-o măsură mai mică, din zona de utilităţi şi carburanţi. Presiunile inflaţioniste care afectează economia în ansamblu îşi fac simţite efectele şi asupra costurilor operaţionale ale băncii.

"Cu toate aceste presiuni asupra costurilor, priorităţile noastre rămân să fim o echipa valoroasa de profesionişti, mulţumită de mediul de lucru şi să continuam investiţiile în digitalizarea serviciilor băncii pentru a raspunde cât mai bine şi mai rapid nevoilor clienţilor. Luam în calcul optimizarea unor cheltuieli neesenţiale pentru strategia noastră, cum sunt cele pentru operaţiunile cu numerar sau cheltuielile cu chiriile. Costul cu provizioanele se menţine la un nivel scăzut, pe fondul unui comportament bun de plata al clienţilor noştri, care au reuşit să depăşească mai bine decât ne-am fi aşteptat provocările perioadei pandemice", a adăugat Zdenek Romanek.

Anul 2022 a adus noi provocări geopolitice şi economice, iar abordarea prudentă a băncii cu privire la riscul de credit a determinat creşterea costului cu provizioanele de la 8 milioane de lei în T1 2021 la 20 milioane de lei în T1 2022, notează sursa citată.

Experienţa clienţilor s-a îmbunătăţit datorita fluxurilor de înrolare şi creditare complet digitale

În primul trimestru din 2022, în platforma Puls de colectare a feedback-ului clienţilor s-a înregistrat cel mai bun scoring de satisfacţie de până acum pentru fluxul de înrolare digitala. Orice ersoana care doreşte să devina client al Raiffeisen Bank poate să o facă simplu, direct din aplicaţia de mobile banking Smart Mobile, fară a fi nevoie de o deplasare la bancă.

Portofoliul de clienţi digitali activi persoane fizice a continuat să crească la Raiffeisen Bank cu peste 50.000 de utilizatori activi în primele trei luni ale acestui an, ajungând la peste 1,1 milioane de clienţi digitali activi la 31 martie 2022.

Conform comunicatului, în luna martie, ca urmare a evoluţiei ratelor de piaţă, a inflaţiei, dar şi a situaţiei create de războiul din Ucraina, banca a crescut dobânzile la produsele de economisire în lei, cu până la 2,5 puncte procentuale. Produsele de economisire pentru persoane fizice la Raiffeisen Bank sunt disponibile exclusiv în aplicaţiile digitale, Raiffeisen Smart Mobile şi Raiffeisen Online.

Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieţei cardurilor de credit din Romania, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Numărul tranzacţiilor e-commerce efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank a crescut cu 34%, fata de primele 3 luni ale anului trecut. Clienţii Raiffeisen Bank pot face plati cu telefonul prin RaiPay pe Android, descărcând aplicaţia din Google Play Store sau Huawei AppGallery, cu Apple Pay pe iOS şi cu Garmin Pay, pe ceasurile Garmin. În primul trimestru din 2022, a crescut cu 83% numărul plaţilor efectuate de clienţii Raiffeisen Bank cu telefonul sau cu ceasul.

În primul trimestru 2022, clienţii au revenit la comportamentul de dinaintea pandemiei, iar plăţile cu cardurile de debit Raiffeisen destinate cumpărării online de bilete de avion s-au dublat fata de primul trimestru 2021, la fel şi achiziţiile de vacante. Plăţile cu cardurile băncii la hoteluri, restaurante şi baruri au crescut cu 70% fata de primul trimestru al anului 2021.

În acelaşi timp, peste 15.000 de clienţi au luat un credit de nevoi personale (Flexicredit) de la Raiffeisen Bank pentru renovarea locuinţei, iar alti 5.000 au cumpărat o maşină în primele trei luni ale acestui an. Acoperirea cheltuielilor medicale sau finanţarea unor evenimente speciale au fost alte motive pentru care clienţii Raiffeisen Bank au solicitat un împrumut personal.

Securitatea plaţilor online e, de asemenea, o preocupare permanentă a băncii şi a clienţilor săi. Utilizatorii aplicaţiei RaiPay pot activa un card de unică folosinţă, ataşat cardului lor de cumpărături, pe care îl pot utiliza pentru site-urile noi sau cele vizitate mai rar. Pot fi generate până la 10 carduri unice pe zi, cu valabilitate de 30 de minute.

Finanţarea sustenabilă progresează pe toate segmentele de clienţi

Împreună cu grupul mamă RBI, Raiffeisen Bank îşi asuma un rol esenţial în procesul de tranziţie la o economie verde. Banca urmăreşte să genereze impact pozitiv în societate, atât prin modul în care operează, cât şi prin proiectele pe care alege să le finanţeze.

Conform comunicatului, acordul de finanţare în valoare de 325 milioane euro semnat de Raiffeisen Bank cu ROMGAZ, cel mai mare producător de gaze naturale din România, este un exemplu elocvent pentru angajamentul băncii în susţinerea procesului de tranziţie spre o economie mai verde şi un sistem energetic cu emisii zero.

În primul trimestru din 2022, Raiffeisen Bank a acordat şi primele credite verzi generate prin platforma de finanţare sustenabilă dedicată IMM-urilor. Creditele au fost acordate pentru achiziţia de panouri fotovoltaice cu scopul transformării sustenabile a afacerilor, dar şi reducerii costurilor cu energia electrică.

Vânzările de credite imobiliare din oferta standard a băncii acordate persoanelor fizice au crescut cu 40% în T1 2022 fata de T1 2021. În primele trei luni ale acestui an, creditele din categoria "Mortgage Green" au ajuns la o pondere de peste 41% din volumul de credite noi garantate cu ipotecă, acordate de bancă, iar 85% dintre clienţi au ales să achiziţioneze un apartament şi 15% dintre ei au optat pentru achiziţia unei case.

În sprijinul cetăţenilor ucrainieni, refugiaţi din calea războiului

Raiffeisen Bank a venit în sprijinul cetăţenilor ucraineni refugiaţi în Romania, prin oferirea accesului fară costuri la servicii bancare esenţiale. Pentru cardurile emise în Ucraina, plăţile la POS-urile băncii şi retragerile de numerar de la ATM/MFM-urile băncii au costuri 0. De asemenea, cetăţenii ucraineni îşi pot deschide un cont curent cu card de debit ataşat, în lei, emis pe loc, în orice agenţie a băncii, pe baza paşaportului sau a actului de identitate ucrainean. În plus, cei care fac şi dovada unui contract de munca înregistrat în Romania pot beneficia de toate produsele şi serviciile din oferta băncii. Raiffeisen Bank a pus la dispoziţia clienţilor sai şi opţiunea de donaţie în aplicaţia Smart Mobile, pentru Fondul de Urgenta lansat de United Way, care sprijină direct familiile refugiate în Romania cauza războiului din Ucraina.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Au de unde da banii furați prin dobânzi majorate nejustificat.

    Și cei datorați celor cu câștig în instanta 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
BTPay
Electromagnetica
infinitumcosmetics.ro
fabricadeceai.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Mai. 2022
Euro (EUR)Euro4.9429
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6098
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.8066
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8083
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.5597

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro