ÎN PRIMUL TRIMESTRU DIN ANUL 2022:Agroland raportează venituri consolidate de 66,8 milioane de lei

F.D.
Piaţa de Capital / 27 mai

Agroland raportează venituri consolidate de 66,8 milioane de lei

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din ţara noastră, raportează venituri consolidate de 66,8 milioane de lei în T1 2022, o creştere cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi un profit net de 1,6 milioane de lei, o apreciere cu 31% comparativ cu primul trimestru din 2021, potrivit unui comunicat de presă.

"În primele trei luni ale anului 2022 am continuat investiţiile în vederea creşterii Agroland Business System şi suntem bucuroşi că am deschis trei noi magazine MEGA, în Paşcani, Huşi şi Timişoara, în piaţa noastră de origine, crescând numărul total de magazine la 19 locaţii. Pentru 2022, obiectivul nostru este de a ajunge la un total de 25 de magazine MEGA, care estimăm că vor ajunge la maturitate până în anul 2024. De la începutul anului, am inaugurat şi 4 magazine tradiţionale - în Costeşti, Dorohoi, Valu lui Traian şi Recaş.

Ne bucurăm că am atins şi o etapă importantă cu privire la lansarea unui nou website, www.agroland.ro, care credem că va deveni un important vector de vânzări în următorii ani. Extinderea reţelei MEGA începe să aibă un impact semnificativ asupra rezultatelor noastre, şi, în acest context, doresc să evidenţiez faptul că în T1 2022, am primit peste 187.000 de clienţi în magazinele noastre, iar din toate canale de vânzare (tradiţionale, MEGA, online şi prin francizaţi), magazinele MEGA au avut cea mai mare contribuţie, de peste 93.000 de clienţi, pentru al doilea trimestru consecutiv, depăşind performanţa magazinelor tradiţionale," a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

În primul trimestru din 2022, Grupul Agroland a operat 249 de magazine (17 MEGA şi 232 tradiţionale), cu 17 mai multe decât în T1 2021. În ceea ce priveşte performanţa tuturor magazinelor proprii (incluzând performanţa magazinelor MEGA), aceasta a crescut semnificativ în T1 2022, ajungând la 12,2 milioane de lei, plus 42% faţă de T1 2021. Numărul de clienţi a crescut cu 54%, ajungând la peste 187 mii de clienţi care au vizitat magazinele Agroland Traditional şi MEGA în primul trimestru al anului - rezultat firesc ca urmare a creşterii şi diversificării portofoliului de clienţi prin extinderea geografică realizată de companie precum şi vizarea unor alte categorii de clienţi, în special clienţi pentru segmentul animale de companie.

În ceea ce priveşte performanţa magazinelor comparabile (excluzând magazinele MEGA), aceasta a scăzut cu 10% în T1 2022 comparativ cu T1 2021, vânzările nete au ajuns la 6,9 milioane de lei, numărul de clienţi a scăzut cu 6% (aproape 84.5 mii de clienţi pentru magazine Agroland Traditional în T1 2022). Deoarece în 2021 şi 2022 s-au închis magazine tradiţionale şi s-au deschis magazine MEGA în aceleaşi localităţi, performanţa totală a magazinelor tradiţionale este în scădere, iar partea de vânzări pierdute a fost recuperată prin vânzări în creştere în cadrul magazinelor MEGA.

La nivel de vânzări online, a fostînregistrată o scădere minoră de 2%, ajungând la 1,2 milioane de lei în T1 2022, numărul clienţilor a scăzut cu 11%, până la 7 mii de clienţi, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 11%, până la 179 de lei. Scăderea minoră a vânzărilor online se datorează faptului că departamentul Online s-a reorganizat şi s-a mutat într-o locaţie nouă cu un nou sistem informatic performant, reorganizarea şi mutarea desfăşurându-se pe parcursul unei perioade de trei săptămâni în care nu s-au generat venituri.

Din punctul de vedere al veniturilor pe tip de produs, în T1 2022, cea mai mare creştere în valoare absolută a fost înregistrată la nivelul inputurilor, care au crescut cu 42%, ajungând la 18,3 milioane de lei. Produsele pet-food au înregistrat o creştere de 54%, ajungând la 6,6 milioane de lei, în timp vânzările de produse pentru ferme s-au dublat, ajungând la 3,1 milioane de lei, iar vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, au crescut cu 51%, ajungând la 3,4 milioane de lei.

Categoria furaje şi concentrate, cu cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri combinată, a înregistrat o scădere de 6% până la 18,4 milioane de lei. Vânzările de pui de o zi au înregistrat o scădere de 18%, până la 12,2 milioane de lei. Furajele, puii, echipamentele şi aditivii sunt categoriile de produse cel mai afectate de decalarea sezonului din cauza vremii nefavorabile din luna martie, fiind înregistrate temperaturi mult mai scăzute decât cele obişnuite pentru această perioadă a sezonului.

"Performanţa din T1 2022, precum şi criza alimentară în care ne regăsim astăzi contribuie la creşterea afacerii în cursul anului 2022. În ceea ce priveşte Avicola Mihăileşti, aceasta este perfect poziţionată pentru a servi piaţa locală şi a-şi creşte poziţia. Conceptul nostru bazat pe economie circulară şi ouă nemodificate genetic are un potenţial uriaş de creştere în această piaţă. În acest context, ne bucurăm că ouăle produse de noi vor fi disponibile în curând şi la un al doilea lanţ internaţional important de supermarketuri, cu prezenţă în toată ţara. Credem foarte mult în viitorul producţiei interne de alimente şi în economia circulară. Prin urmare, ne aflăm într-un proces de investiţie în mărirea capacităţii de producţie, iar din calculele noastre, ne vom poziţiona în primii 3-5 producători de ouă de consum din România," a adăugat Horia Cardoş.

Compania va continua în perioada următoare programul de investiţii în dezvoltarea liniilor de business. Astfel, la începutul acestei săptămâni, Agroland Business System a convocat Adunarea Generală a Acţionarilor, pentru data de 27 iunie, unde va supune votului acţionarilor achiziţionarea Fabricii de Nutreţuri Combinate, împreună cu activele aferente. Fabrica este situată în Caransebeş, judeţul Caraş-Severin, iar preţul de achiziţie este de 950.000 de euro fără TVA.

Opinia Cititorului ( 13 )

  1. daca nu vindeau "hala din Giarmata" ieseau pe minus. asa ca sa analizam si profitul vs T1 2021. profit atunci, pierdere acum. in conditiile in care s-a mai ridicat capital din piata. parerea mea este ca modelul de crestere scartaie si, in conditiile cresterii costului capitalului, o sa o dea cu oistea-n gard in 1-3 ani

    1. Buna observatia cu ferma vanduta!Fara ea aveau pierdere si operational,exact ca la finalul anului trecut cand au vandut active de 9-10 milioane.

      Eu nu-mi dau seama ce isi propun astia.Dar fata de anii trecuti nu realizeaza decat o crestere fortata,ineficienta,cu explozie datorii si pagube actionarilor care mai si aduc bani continuu. 

      De ce se tot deschid magazine daca profitabilitate nu exista?De ce nu ati ramas la nivelul vostru mai mic unde obtineati profit bun si nu aveati datorii cat casa?Care e sensul sa cresti riscul afacerii de zeci de ori si sa obtii profit deloc?

      E ca la MAM,si-au atins nivelul de incompetenta.Au crezut ca pot sa umfle afacerile cu pompa si asa vine si rentabilitatea.Uite ca nu vine si in schimb vine foamea de capital care de acum va costa mult mai mult! 

    ...

    1. ...

    dar au mai invatat sa faca adunari si scaderi fata de ultimele raportari?

    1. 1.cu Bold scriu ca-s neconsolidate niste cifre despre impartirea CA pe tipuri

      2.alt capitol,alte tabele nu mai scriu cum sunt  

      3.iar cu bold ca indicatorii financiari sunt consolidati(nici asa nu sunt buni dar individuali probabil erau dezastru)

      Concluzia : la o firma cu asemenea bilant fix o balmajeala financiara mai lipsea 

      astia vor sa treaca pe piata principala? anu trecut au facut varza raportea aia nu iesea scaderea, au venit cu erata dar tot nu iesea. nu au si ei un cfo ca sa evite chestiile astea? sa inteleaga si actionarii ceva, actionari care apropo au asteptari ca acest business sa creasca in mod accelerat…..probabil balmajeala e cuvantul cum zici tu…

      "CFO"-ul este nevasta dlui. Cardos :)

    Pana la urma ei mai degraba scad decat cresc cu o gramada de capital atras. 21% crestere venituri e putin la ce explozie a fost la ce vand ei. E ca si cum s-ar lauda benzinariile ca le-au crescut afacerile.

    Nu stiu ce scuza e aia ca s-au inchis magazine din alea si s-au deschis de celelalte si de aia e o scadere. La inflatia uriasa pe inputuri ei aveau loc de crestere peste 50% si cu magazine noi.

    A devenit clar de la raportarile trecute ca modelul lor de crestere nu mai e viabil, consum imens de bani si marje deloc.  

    Eu apreciez trecerea pe plus si cred ca e doar inceputul la ce se realizeaza, cu multe investitii. Cu seven grup si leonard luca implicati si acumuland sigur tot mai multe actiuni, cu demararea programului de rascumparare actiuni si cu pregatirea listarii pe piata principala, f usor se va ajunge anul acesta la peste 4 lei / actiune. Sigur ii avantajeaza pretul mai mare si pt credite in conditii mai bune. Eu am o detinere semnificativa, am tot cumparat in ultimele luni si sunt f optimist acum.

    1. eu cred ca este mai probabil sa ajunga 2 decat 4 anul asta

      am mare incredere in aceasta firma, putine sunt asa transparente si au planuri bune pentru viitor

    Crestere cifra afaceri q/q 8 m ron adica 15%

    crestere profit 0,3 m ron 

    crestere datorii 40 m ron 

    capital primit de la actionari 15 m ron

    cooperativa munca in zadar 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
csalb.ro
BTPay
Electromagnetica

Curs valutar BNR

01 Iul. 2022
Euro (EUR)Euro4.9461
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7286
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9311
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7088
Gram de aur (XAU)Gram de aur273.0029

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro