Grupul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat miercuri vânzări sub aşteptări pentru primele trei luni ale anului, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la capacitatea retailerului de a continua să îşi crească vânzările într-un context economic incert, informează Agerpres.
De asemenea, Inditex a raportat un început mai lent al vânzărilor în sezonul estival, cu o creştere a veniturilor de 6% în perioada 1 mai - 9 iunie, comparativ cu un avans de 12% în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În primul trimestru al acestui an, Inditex a realizat venituri de 8,27 miliarde de euro, sub estimările analiştilor care mizau pe un rezultat de 8,36 miliarde de euro.
Teama de relansare a inflaţiei şi încetinirea economiei provocată de tarife au afectat deja entuziasmul consumatorilor pentru shopping în SUA şi alte părţi.
Vremea mai rece din Spania, care este responsabilă pentru 15% din vânzările globale ale Inditex, a avut şi ea o contribuţie la performanţele slabe ale retailerului, susţin analiştii de la Bernstein.
În prezent, gigantul Inditex operează pe 98 de pieţe fizice şi 214 ţări cu vânzări online.
Pe lângă Zara, Inditex deţine şi lanţurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho. În anul financiar 2024, Inditex a înregistrat o creştere cu 10,5% a vânzărilor, până la 38,6 miliarde de euro.