Inditex, cel mai mare retailer de modă rapidă listat la nivel global şi proprietarul brandului Zara, a anunţat miercuri o accelerare a vânzărilor la începutul sezonului de toamnă, ceea ce a impulsionat acţiunile companiei cu 6%, potrivit news.ro.
Vânzările din perioada 1 august - 8 septembrie au crescut cu 9% ajustat la curs valutar, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, un ritm mai rapid decât creşterea de 5,1% din prima jumătate a anului. În trimestrul al doilea, încheiat la 31 iulie, compania raportase venituri de 10,08 miliarde de euro, sub estimările analiştilor de 10,26 miliarde euro.
Inditex a avertizat însă că deprecierea dolarului american va afecta vânzările din 2025 cu circa 4%, peste impactul anterior estimat la 3%, în condiţiile în care SUA reprezintă a doua piaţă ca importanţă pentru grup, după Spania.
Cu toate acestea, marja brută s-a menţinut la 58,3% în prima jumătate a anului, demonstrând capacitatea companiei de a naviga un sezon dificil pe piaţa europeană.
Directorul general Óscar García Maceiras a declarat că performanţa din prima jumătate a anului a fost solidă într-un ”mediu de piaţă complex” şi că dinamica mai bună din a doua jumătate confirmă rezistenţa modelului de afaceri Inditex.
Compania spaniolă, care mai deţine mărcile Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius şi Oysho, continuă să câştige cotă de piaţă globală, în timp ce rivalul suedez H&M întâmpină dificultăţi.
Inditex investeşte 1,8 miliarde de euro în logistică pentru perioada 2024-2025 şi a anunţat o investiţie în compania Theker Robotics, specializată în automatizări logistice bazate pe inteligenţă artificială.
Opinia Cititorului