Cifra de afaceri generată de industria turismului online, la nivel mondial, ar putea ajunge la aproape 820 de miliarde de dolari în 2020, mai mult decât dublu în comparaţie cu datele din 2014, conform unuia dintre turoperatorii care activează pe acest segment de activitate.
În comparaţie cu anul anterior, în 2019 volumul vânzărilor de pachete turistice a crescut cu 292%, în timp ce preţul unui pachet turistic din mediul virtual a crescut cu doar 4% la nivel comparativ cu 2018.
În acelaşi timp, tariful plătit pentru un pachet turistic cumpărat din mediul offline, adică dintr-o agenţie de turism fizică, s-a majorat cu 22%, în acest an faţă de anul anterior.
Potrivit Eurostat, se observă o creştere accelerată a cumpărăturilor de bunuri şi servicii din mediul online, de către categoriile de vârstă 16-24 ani, o parte dintre aceştia orientându-se şi către cumpărarea de bilete de avion şi pentru rezervarea hotelurilor în străinătate folosind site-uri specializate.