Inginerii europeni lucrează la un dispozitiv ieftin de măsurare a emisiilor poluante ale maşinilor

I.M.
Internaţional / 16 martie 2019

Inginerii europeni lucrează la un dispozitiv ieftin de măsurare a emisiilor poluante ale maşinilor

Inginerii europeni care lucrează la combaterea emisiilor carcinogene ale vehiculelor au dezvoltat un dispozitiv ieftin şi simplu de testare a filtrelor de particule, care ar putea contribui la scoaterea din circulaţie a vehiculor toxice fără să fie nevoie să se recurgă la interdicţii în masă, relatează Reuters.

Fabricate de o duzină de companii europene, noile dispozitive de testare vor fi disponibile într-o primă etapă în Olanda şi Belgia, iar mai apoi ar putea ajunge în toată Europa, a declarat Andreas Mayer, director al comitetului ştiinţific al grupului de inginerie VERT, la reuniunea anuală a acestuia.

Primării din întreaga Europă încearcă să găsească soluţii pentru a respecta noile reglementări referitoare la protejarea aerului fără să fie nevoite să investează miliarde de euro în infrastructura necesară vehiculelor electrice sau să interzică în totalitate vehiculele diesel, scrie News.ro.

Autorităţile de reglementare trebuie să găsească soluţii ieftine pentru a măsura nivelul real al emisiilor fără să instaleze echipamente costisitoare.

Inginerii au creat dispozitive simple, cu baterii, care pot fi ţinute în mână, pentru a verifica în câteva minute dacă automobilele au filtre de particule care funcţionează la viteze scăzute.

Dispozitivele costă în jur de 8.000 de euro, un preţ accesibil pentru ca poliţia şi garajele să poată testa emisiile automobilelor.

Noile dispozitive de măsură vor începe să fie introduse în Europa în acest an pentru efectuarea testelor obligatorii şi ar putea contribui la îmbunătăţirea reputaţiei motoarelor diesel, după scandalurile provocate de utilizarea de către constructorii auto a unor dispozitive ilegale pentru manipularea rezultatelor testelor de poluare, conform News.ro.

Unele oraşe germane au interzis automobilele diesel, în principal pentru limitarea emisiilor de oxid de nitrogen, care sunt deosebit de nocive pentru sănătate.

Aceste particule omoară anual 5 milioane de oameni la nivel global, a spus Mayer.

"Maşinile emit o mulţime de elemente toxice, dar cele mai toxice sunt particulele", a explicat acesta.

Cele peste 100 de milioane de filtre de particule folosite pe drumuturile europene pot, dacă funcţionează corect, să facă gazele de eşapament ale vehiculelor mai puţin toxice decât aerul ambiental pe care îl ard.

"Aceste automobile diesel, dacă circulă prin oraşe, pot chiar să cureţe aerul pentru că filtrele sunt atât de eficiente, aşa că trebuie să facem tot posibilul să menţinem această calitate pe toată durata vehiculului", a mai spus Mayer.

Probleme apar când filtrele ceramice crapă sau se înfundă, uneori determinând mecanicii să le scoată sau să le modifice în mod incorect, pentru a creşte puterea motorului.

Efectul nociv al emisiilor de oxid de nitrogen şi al particulelor fine a fost ignorat ani de zile de către autorităţile de reglementare, până când grupul Volkswagen a fost prins în 2015 cu nivele excesive ale poluării la vehiculele diesel vândute în SUA.

danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0692
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3149
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4297
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8424
Gram de aur (XAU)Gram de aur466.4699

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
industrylink.eu
connecting.careers
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb