Innobyte, o companie importantă românească specializată în software development pentru e-commerce, anunţă că noua linie de business bazată pe platforma globală de comerţ digital VTEX a generat în 2022 venituri de cca 1 milion de lei, respectiv 10% din cifra de afaceri pentru întregul an, conform unui comunicat remis redacţiei. Cele două companii au încheiat un parteneriat în vara anului trecut prin care Innobyte va dezvolta aplicaţii şi va implementa soluţiile VTEX pentru clienţii din România. De asemenea, compania românească a înregistrat în Q4 2022 cel mai bun trimestru din istorie din punct de vedere al veniturilor încasate.
Conform comunicatului, noua linie de business VTEX are un rol strategic în dezvoltarea Innobyte, compania demarând în ultimele luni mai multe proiecte de amploare pentru dezvoltarea de platforme digitale utilizând soluţiile VTEX pentru clienţi din România.
"2022 a fost un an în care ne-am concentrat pe dezvoltarea unei noi linii de business şi extinderea
capabilităţilor prin demararea parteneriatului strategic cu platforma globală VTEX. Astfel, în prezent, oferim soluţii unui portofoliu mai vast de magazine online din diverse industrii şi domenii. Una dintre provocările acestei direcţii a fost atragerea specialiştilor şi pregătirea lor pentru a implementa proiecte VTEX. Efectele pozitive nu au întârziat să apară, noua linie de business a reprezentat aproximativ 10% din cifra de afaceri a anului trecut. Ne propunem să fim un partener relevant şi cu impact direct în strategia de e-commerce a clienţilor platformei VTEX", a declarat Cătălin Bordei, Managing Director Innobyte.
Pentru a putea susţine noile proiecte, compania derulează programe de specializare pentru a-și extinde, pe termen mediu și lung, echipa de specialişti și să suplinească lipsa de competențe din piața locală a forței de muncă. Innobyte a început anul 2023 cu 43 de specialişti e-commerce şi are în plan creşterea echipei cu peste 20% până la finalul anului. Firma are în prezent poziţii deschise pentru developeri mid şi seniori familiarizaţi cu tehnologiile Node.js, Typescript, React.js, Magento şi specialişti QA, conform comunicatului.
Una dintre principalele provocări cu care s-a confruntat Innobyte în 2022 a vizat menţinerea performanţei financiare a companiei în raport cu investiţiile în noua linie de business VTEX. Strategia internă a început să dea primele semne de reuşită, astfel că în 2022 Innobyte a înregistrat cel mai bun Q4 din istoria companiei, respectiv venituri cu cca 15% mai mari decât ultimul trimestru din anul precedent, aprox. 3.5 milioane de lei.
Modelul de business Innobyte presupune prestarea de servicii de dezvoltare software pentru clienţi mari şi dezvoltarea de proiecte complexe care se întind pe perioade extinse. Compania colaborează cu un număr relativ mic de clienţi activi, însă cu bugete considerabile pentru e-commerce. Numărul de clienţi noi a crescut în 2022 cu 20%, iar portofoliul urmează un trend ascendent de la an la an.
"Adăugăm 2-3 proiecte noi anual astfel încât să putem genera valoarea adăugată pentru partenerii noştri şi să creştem împreună. În 2022 am urmat acelaşi trend de creştere şi am reuşit să adăugăm inclusiv industrii noi precum retail şi bricolaj, industrii care generează creşteri interesante în această perioadă. Pentru 2023 vizăm în continuare atragerea de clienţi noi şi industrii în plină expansiune. De asemenea, suntem încrezători şi în parteneriatul şi colaborarea noastră cu unele dintre cele mai importante platforme de e-commerce din lume, VTEX şi Magento", a menţionat Cătălin Bordei în comunicat.
Rolul asumat de Innobyte este de oferi clienţilor cele mai bune practici şi tehnologii pentru a-şi optimiza şi creşte afacerile online. În acest sens, compania participă în calitate de partener la două dintre cele mai relevante evenimente din domeniul e-commerce din Europa: EDC (European Digital Commerce - Retail Summit) şi Meet Magento, care vor avea loc în luna mai a acestui an.
Innobyte este Partener Principal în cadrul EDC 2023, eveniment marcant pentru întreaga industrie de retail din regiune şi va avea doi speakeri cu experienţă, Cătălin Bordei - Managing Partner şi Alin Alexandru - CTO Innobyte, care vor prezenta ultimele noutăţi şi tendinţe în materie de securitate, performanţă, scalabilitate şi integrare a soluţiilor de e-commerce. Innobyte va împărtăşi experienţa acumulată în proiectele complexe dezvoltate pentru clienţi din diverse industrii şi ţări.
Meet Magento este un eveniment dedicat întregii comunităţi Magento din România şi locul de întâlnire pentru reprezentanţi din e-commerce, branduri şi developeri. Innobyte este Silver Sponsor la ediţia din 2023. Participarea la Meet Magento este deja o tradiţie pentru Innobyte, compania fiind printre primii susţinători ai conferinţei şi comunităţii locale de e-commerce încă de la prima ediţie din 2014.
Prin participarea la aceste evenimente, Innobyte îşi asumă un rol activ în industria românească de e-commerce şi reuşeşte să fie mereu la curent cu cele mai noi soluţii şi provocări din domeniu, precizează comunicatul.