Hotelurile care investesc în marketing, parteneriate şi experienţe integrate înregistrează graduri ridicate de ocupare pe litoralul românesc în vara 2025, potrivit unui comunicat al touroperatorului IRI Travel.
Într-un comunicat transmis presei, compania subliniază că hotelurile care colaborează activ cu agenţiile de turism, investesc în promovare şi oferă pachete complete - în special în regim All Inclusive sau cu facilităţi de tip All Inclusive Beach - înregistrează graduri de ocupare ridicate, în timp ce unităţile care mizează exclusiv pe locaţie se confruntă cu camere goale şi plaje lipsite de turişti.
Un exemplu relevant este staţiunea Olimp, unde mai multe hoteluri au introdus conceptul All Inclusive Beach, ce presupune acces la plajă privată, şezlonguri incluse, bar şi masă completă. Acest model atrage tot mai mulţi turişti care caută vacanţe fără griji şi experienţe unitare de relaxare.
Potrivit datelor IRI Travel, din cele 917 structuri clasificate de cazare de pe litoralul românesc (inclusiv municipiul Constanţa), 55 de hoteluri oferă servicii All Inclusive. Staţiunile cu cea mai mare concentrare de astfel de oferte sunt Mamaia şi Mamaia Nord (16 hoteluri), urmate de Neptun-Olimp (10 hoteluri), Jupiter (9), Eforie (7) şi Venus şi Saturn (câte 6).
Preferinţele turiştilor se orientează în 2025 tot mai mult spre hotelurile de 4 stele, considerate echilibrul ideal între confort şi preţ. Unităţile de 3 stele rămân populare în rândul familiilor cu copii şi al celor care aleg vacanţe prin early booking. În paralel, sudul litoralului - de la Venus şi Saturn, la Neptun, Olimp şi Mangalia - înregistrează o cerere în creştere, datorită preţurilor competitive, plajelor mai puţin aglomerate şi proximităţii faţă de centre balneare.
IRI Travel estimează că peste 30% din rezervările pentru vara 2025 sunt în hoteluri cu regim All Inclusive. Turiştii preferă în medie sejururi de 5 nopţi, perioadă care oferă un echilibru între relaxare şi buget. Pachetele de weekend au scăzut în popularitate, fiind rezervate mai ales pentru extrasezon.
„Anul 2025 a confirmat încă o dată că marketingul, adaptarea la cerinţele turiştilor şi colaborarea cu agenţiile de turism fac diferenţa pe litoralul românesc. Hotelierii care investesc în promovare şi în pachete diversificate, cum sunt cele de tip All Inclusive Beach, îşi asigură un sezon de succes. Ceilalţi, din păcate, se vor confrunta cu camere goale şi încasări mici”, a declarat Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.
Compania oferă şi câteva exemple de oferte pentru vara 2025, în staţiuni precum Olimp, Eforie Sud şi Saturn, cu tarife începând de la 370 lei/noapte/persoană şi pachete All Inclusive care includ acces la plajă privată, mese tematice, muzică live, piscine şi facilităţi pentru copii.
IRI Travel are o experienţă de 19 ani pe piaţa turismului românesc, fiind unul dintre principalii touroperatori specializaţi pe destinaţiile de vară preferate de români: România, Bulgaria, Grecia, Turcia, Austria şi Italia. Compania colaborează cu peste 1.000 de agenţii de turism şi are o echipă dedicată de consultanţi disponibili 24/7.
Opinia Cititorului