Kaufland România a anunţat simplificarea procesului de achiziţii dedicat exclusiv producătorilor locali şi regionali, pentru a facilita accesul acestora pe rafturile magazinelor sale, potrivit unui comunicat de presă transmis de companie.
Noua strategie presupune crearea unei structuri cu achizitori dedicaţi sortimentului local şi regional, care vor lucra direct cu furnizorii şi îi vor sprijini în procesul de listare - de la cantităţi şi ambalare până la certificări şi standarde de calitate. În plus, producătorii vor putea livra direct în magazine, fără a trece prin depozitul central, ceea ce reduce birocraţia şi creşte flexibilitatea.
„Am decis să alocăm achizitori dedicaţi acestui proiect pentru că ne dorim să fim un real sprijin pentru furnizorii mai mici, care poate nu sunt încă pregătiţi să livreze în formatul de retail mare. Simplificarea procesului de contractare şi ghidarea pas cu pas le oferă şansa de a-şi face produsele cunoscute clienţilor noştri”, a declarat Oana Lungu, Director Executiv Achiziţii Kaufland România şi Republica Moldova.
Iniţiativa vizează extinderea gamei de produse locale - de la panificaţie şi prăjituri proaspete, până la lactate, mezeluri, vinuri, legume şi fructe de la mici fermieri. Furnizorii pot fi listaţi în unul sau mai multe magazine, în funcţie de notorietate şi capacitatea de producţie, cu posibilitatea de a deveni, în timp, furnizori naţionali.
În 2024, valoarea achiziţiilor Kaufland de la furnizori locali a depăşit 2,93 miliarde de euro, reprezentând peste 80% din totalul cheltuielilor cu furnizori. Compania are un portofoliu de peste 19.500 de articole, iar peste 85% dintre alimentele comercializate sunt de origine românească.
Opinia Cititorului