În perioada 5-11 mai, Federaţia Română de Rugby, în parteneriat cu Kaufland România, organizează Săptămâna Rugbyului, un eveniment dedicat promovării sportului în rândul copiilor şi tinerilor din întreaga ţară, conform unui comunicat transmis redacţiei.
În peste 30 de oraşe din România, parcările magazinelor Kaufland vor găzdui sesiuni demonstrative de rugby, unde elevii şi tinerii sportivi de la şcoli şi cluburi locale vor descoperi valorile jocului în echipă. Fiecare activitate, cu o durată de aproximativ o oră, va transforma parcarea într-un spaţiu dedicat mişcării, bucuriei şi fair-play-ului.
Printre oraşele participante se numără: Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Craiova, Piteşti, Sibiu, Oradea, Târgu Mureş, Brăila, alături de multe alte comunităţi locale unde sportul devine sărbătoare.
Săptămâna Rugbyului este precedată de Ziua Naţională a Rugbyului, sărbătorită pe 4 mai, şi face parte din programul Kreştem Kampioni, susţinut de Kaufland România - o iniţiativă naţională dedicată descoperirii şi susţinerii tinerelor talente, prin facilitarea accesului la resurse, antrenamente şi oportunităţi de performanţă.
"La Kaufland credem în forţa sportului de a disciplina, de a uni şi de a inspira tinerele generaţii. De aceea, investim anual peste 2 milioane de euro în susţinerea performanţei şi în proiecte care promovează mişcarea ca stil de viaţă sănătos. Parteneriatul cu Federaţia Română de Rugby a venit firesc, fiind construit pe valori comune: echipă, respect şi forţă. În 2023, am devenit sponsor oficial al Federaţiei şi am adus României un record mondial cu cel mai mare tricou din PET reciclat, pe Stadionul Naţional Arcul de Triumf. În 2024, am lansat Liga de Rugby Kaufland, susţinând elita acestui sport. Pentru noi, rugbyul nu înseamnă doar performanţă pe teren, ci şi spirit de comunitate. Suntem mândri de această poveste şi de toţi cei care aleg să crească prin sport", a declarat Katharina Scheidereiter, Manager CSR Kaufland România, potrivit comunicatului.
"Ne bucurăm să putem sărbători rugbyul românesc alături de partenerii de la Kaufland România şi împreună cu cei care reprezintă viitorul, nu doar în materie de sport - copiii. Este prima acţiune majoră din proiectul Kreştem Kampioni prin care federaţia doreşte să le deschidă noi oportunităţi copiilor din toată ţara şi să le ofere, prin intermediul sportului, posibilitatea de a-şi construi un viitor mai bun. Am pregătit un adevărat regal, care să apropie disciplina noastră de publicul larg, integrând-o ca pe o surpriză şi o ocazie de distractie şi relaxare într-una dintre activităţile uzuale ale familiilor din România, cumpărăturile. Sperăm ca săptămâna următoare să sporim prin activităţile organizate atât numărul de clienţi ai Kaufland, cât şi pe cel al iubitorilor de rugby, şi poate chiar şi pe cel al practicanţilor, dacă demonstraţiile oferite de către cei mai mici atleţi îi vor cuceri pe spectatori. Rugbyul este în primul rând un mod de a fi împreună, de a ne bucura de prezenţa celorlalţi, de a ne sprijini reciproc, iar, dincolo de valenţele competiţionale, este un mod de a petrece timp de calitate în familie şi alături de prieteni. Rugbyul non contact, pe care ne propunem să îl aducem în atenţia publicului cu ajutorul partenerilor noştri, este cea mai la îndemână varianta de a ne asigura că facem mişcare în timpul liber, laolaltă cu cei dragi. Mulţumim Kaufland România pentru şansa de a fi în mijlocul oamenilor din aproape toată ţara şi de a le vorbi, simbolic, despre sportul cu balonul oval şi valorile sale", a declarat Alin Petrache, preşedintele Federaţiei Române de Rugby.
Prin Săptămâna Rugbyului, Kaufland România şi Federaţia Română de Rugby îşi propun să aducă sportul mai aproape de oameni, să încurajeze mişcarea în comunitate şi să inspire noi generaţii să îmbrăţişeze valorile muncii în echipă, respectului şi fair-play-ului.
Opinia Cititorului