KFC România realizează primul studiu despre miturile locale de brand

G.U.
Companii / 19 august 2021

KFC România realizează primul studiu despre miturile locale de brand

Pornind de la realitatea existenţei miturilor de brand în mediul online şi nu numai, KFC România a realizat primul studiu pe acest subiect în rândul consumatorilor, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei. Demersul a avut ca scop identificarea celor mai frecvente zvonuri, credinţe sau suspiciuni şi măsura în care acestea au un impact asupra fanilor, în funcţie de profilul socio-demografic, afinitatea de brand şi comportamentul de consum. Pentru că în ADN-ul brandului KFC există o strategie de comunicare transparentă şi #pebune, cu informaţii reale din restaurante, a apărut o nevoie reală de business în a identifica miturile şi a le combate în noua campanie - KFC Freshly Prepared, care evidenţiază adevărul despre brand.

Mituri despre KFC

Atât pe plan local, cât şi internaţional, KFC respectă o serie de standarde de înaltă calitate în ceea ce priveşte produsele şi serviciile puse la dispoziţia fanilor din întreaga lume, oferindu-le cea mai bună experienţă a gustului de pui #pebune. Cu toate acestea, KFC a devenit de multe ori subiect de discuţie în media şi social media, unde cele mai frecvente mituri sunt:

- puiul vine din Kentucky (oraşul din America în care a început povestea Colonelului Sanders, fondatorul KFC);

- tehnologia a ajuns atât de departe încât sunt folosite imprimante 3D pentru a "găti" pui, iar la KFC nu există bucătari;

- uleiul de la KFC nu se schimbă niciodată;

- puiul este congelat.

Studiu cantitativ de percepţie

Conform comunicatului, studiul a fost realizat de agenţia de cercetare Kantar Insights Romania, la cererea KFC România, pe un eşantion de 499 de respondenţi - femei şi bărbaţi, cu vârste între 18-59 ani, din mediul urban mediu şi mare, cunoscători ai brandului.

O primă concluzie este că miturile s-au dovedit a fi credibile într-o măsură mai mare în rândul consumatorilor ocazionali/non-consumatorii, comparativ cu cei care aleg KFC cel puţin o dată pe lună, şi că acestea funcţionează, cel mai probabil, ca bariere împotriva alegerii brandului:

- 8 din 10 români consideră că puiul din restaurantele KFC este congelat (80%);

- 5 din 10 români consideră că la KFC mâncarea este gătită de maşinării, nu de bucătari (50%);

- 7 din 10 români consideră că puiul de la KFC este importat din alte ţări (70%);

- 5 din 10 români consideră că uleiul folosit de KFC este vechi - în special tinerii (50%).

Campania KFC Freshly Prepared

Având în vedere aceste rezultate, precum şi alte informaţii false din mediul online, brandul lansează noua campanie - KFC Freshly Prepared - prin care îşi propune să demonteze miturile care circulă pe internet. Acest demers important de business este realizat printr-o producţie-experiment inedită, un nou conţinut de brand, de tip mockumentary, care aduce în atenţia consumatorilor adevărul #pebune despre KFC:

- Zilnic, restaurantele KFC sunt aprovizionate cu pui proaspăt, furnizat de producători locali;

- Fiecare locaţie KFC are bucătari proprii, cu atribuţii diferite pentru fiecare etapă: marinare, asezonare cu mixul de făină şi condimente, respectiv gătire;

- Peste 75% din puiul folosit la KFC provine de la producători locali. Calibrarea produselor este importantă, astfel că se lucrează cu mai mulţi furnizori pentru a asigura cantităţile necesare în permanenţă. Principalii furnizori de carne de pui sunt: Agrisol Internaţional RO SRL, Agricola International S.A., Safir S.R.L., Aaylex Prod S.A. şi Bona Avis S.R.L;

- Uleiul folosit în restaurantele KFC respectă toate standardele de calitate şi este trecut printr-un sistem de filtrare automat, în concordanţă cu procedurile reglementate la nivel de industrie;

- Puiul proaspăt este gătit zilnic de bucătarii KFC, în fiecare restaurant.

Monica Eftimie, Chief Marketing Officer, Sphera Franchise Group, a declarat: "Fake news, mituri, zvonuri - ne confruntăm de mult timp cu aceste probleme, însă, odată cu extinderea internetului şi creşterea vitezei de propagare a ştirilor, brandurile au devenit o ţintă constantă a informaţiilor false. Cu precădere în sectorul de food, vorbim de o sensibilitate aparte având în vedere impactul direct care există în relaţie cu consumatorii. Asistăm la un fenomen internaţional, cu atât mai mult cu cât KFC este un brand de tradiţie, prezent în peste 135 de ţări. Am identificat de-a lungul timpului diverse mituri pe care astăzi ne propunem să le adresăm transparent şi #pebune, aşa cum comunicăm de fiecare dată. Pentru toţi cei sceptici în legătură cu produsele noastre, cei curioşi să ştie cum se prepară puiul lor preferat sau cei care evitau KFC din diverse motive, lansăm o nouă campanie inedită prin care demontăm toate aceste mituri. O producţie-experiment, cu personaje reale şi situaţii pline de umor, un conţinut video de brand care va răspunde la toate întrebările despre KFC".

Producţia-experiment de tip mockumentary prezintă un fost intern la KFC care încearcă să deschidă un nou restaurant în Bucureşti - AltKFC. El pune în aplicare toate miturile care circulă pe internet despre brand, în totală contradicţie cu realitatea universului KFC. Acest conţinut va fi disponibil pe canalul de YouTube KFC România, începând cu 19 august, ora 18.00, iar ulterior noi episoade vor fi redate către publicul larg, în fiecare joi după-amiază, timp de o lună de zile, se menţionează în comunicat.

Pop-up store KFC România

În plus, pentru a susţine demersul transparent şi creativ al campaniei, KFC România deschide în perioada 19-22 august, în intervalul orar 11:00 - 23:00, o locaţie tip muzeu (KFC pop-up store) în care consumatorii se vor bucura de o experienţă inedită de brand şi vor avea ocazia să vadă această producţie-experiment în avanpremieră. Cei interesaţi să afle mai multe despre AltKFC şi universul #pebune KFC sunt aşteptaţi la pop-up store-ul situat pe Strada General Eremia Grigorescu 10, Bucureşti (referinţă - POINT).

KFC este unul din cele mai cunoscute şi iubite branduri din categoria QSR, din lume. Primul KFC din România a fost deschis în 1997 şi, de atunci până în prezent, se află în preferinţele de consum ale românilor care au devenit rapid fani ai produselor gătite în fiecare zi, în restaurantele KFC, de către bucătari dedicaţi, după reţeta secretă a Colonelului Sanders. Pentru mai multe detalii despre noua campanie KFC, accesaţi pagina de Facebook KFC România, pagina de Instagram KFC România şi canalul de YouTube.

Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

30 Ian. 2023
Euro (EUR)Euro4.9030
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4936
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.8925
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.5798
Gram de aur (XAU)Gram de aur278.6082

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro