Lenovo Group Limited, împreună cu subsidiarele sale, a anunţat rezultate record pentru al doilea trimestru al anului fiscal 2025-2026, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, din care urmează să relatăm. Veniturile totale au urcat la un nivel record de 20,5 miliarde de dolari, în creştere cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul net ajustat a crescut cu 25% comparativ cu anul precedent, ajungând până la 512 milioane de dolari, iar marja profitului net ajustat a înregistrat o creştere de 2,5%, impulsionată de majorarea veniturilor. Rezultatele reflectă performanţa operaţională puternică a Grupului, întrucât nu includ impactul pierderilor din valoarea justă non-cash a garanţiilor, dobânzile noţionale aferente obligaţiunilor convertibile şi alte elemente non-cash.
Grupul a înregistrat o creştere anuală de două cifre a veniturilor în toate segmentele de business şi pe toate pieţele în care activează. Ponderea veniturilor din AI a urcat cu 13 puncte procentuale faţă de anul precedent, ajungând să reprezinte 30% din veniturile totale ale Grupului în acest trimestru. Această evoluţie a fost susţinută de creşterea cu două cifre a veniturilor din segmentul de servere AI şi de creşterea cu trei cifre a veniturilor din PC-urile AI, smartphone-urile AI şi serviciile AI.
Odată cu primul val de dezvoltare a infrastructurii necesare în era AI, se observă o evoluţie către o etapă mai axată pe oameni şi pe nevoile companiilor, pe măsură ce modelele lingvistice de mari dimensiuni devin tot mai accesibile, iar utilizatorii pun accent pe personalizare şi domenii private. Această transformare deschide noi oportunităţi în zona de dispozitive, infrastructură hibridă şi soluţii personalizate, permiţând Grupului să îşi consolideze poziţia de lider în domeniul Personal AI şi să îşi dezvolte oferta în sectorul Enterprise AI.
„Prin valorificarea tendinţei de democratizare a AI şi datorită strategiei noastre transparente, excelenţei operaţionale şi inovaţiei continue, am încheiat încă un trimestru cu performanţe record, realizând în acelaşi timp progrese importante atât în zona de Personal AI, cât şi în cea de Enterprise AI. Vom continua să ne bazăm pe modelul nostru unic Global/Local pentru a naviga în perioadele de incertitudine şi pentru a identifica oportunităţile extraordinare oferite de inteligenţa artificială hibridă. Astfel, nu numai că vom genera randamente sustenabile pe termen lung pentru acţionari, ci vom transforma AI într-o experienţă cu adevărat personalizată pentru fiecare persoană şi fiecare organizaţie”, a transmis Yuanqing Yang, preşedinte şi CEO Lenovo.
Lenovo va răspunde cererii tot mai mari a consumatorilor pentru hiper-personalizare prin intermediul strategiei Personal AI, „One Personal AI, Multiple Devices”. Urmând să fie lansat la nivel mondial la Tech World, super agentul Personal AI al Lenovo va coordona perfect dispozitivele wearable şi ambientale pentru a percepe, învăţa şi acţiona ca utilizatorul, devenind în cele din urmă un adevărat Personal AI Twin.
Lenovo îşi dezvoltă strategia Enterprise AI pentru a ajuta clienţii să transforme datele şi cunoştinţele în informaţii utile şi valoroase. Grupul este bine poziţionat pentru a impulsiona transformarea Enterprise AI şi pentru a dezvolta un AI Twin pentru clienţi. Trecerea de la antrenarea modelelor AI în cloud către procesarea locală, on-premises şi edge este de aşteptat să stimuleze creşterea dispozitivelor şi aplicaţiilor AI, extinzând astfel piaţa totală pe care o poate adresa compania.



















































Opinia Cititorului