Lenovo anuntă venituri în creştere cu 21%, profit net majorat cu 36% in T4
Lenovo Group Limited, împreună cu filialele sale, a anunţat rezultatele pentru al patrulea trimestru şi pentru întregul an fiscal 2024/25, raportând creşteri semnificative ale veniturilor şi profitului la nivel de grup, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Pentru întregul an fiscal, veniturile au crescut cu 21% de la an la an, ajungând la 69,1 miliarde USD, marcând al doilea cel mai ridicat nivel anual din istoria Grupului. Venitul net a crescut cu 36% de la an la an, până la 1,4 miliarde USD, pe o bază non-Hong Kong Financial Reporting Standards.
Motoarele de creştere diversificate ale Grupului continuă să înregistreze o evoluţie accelerată, mixul de venituri din activităţi non-PC crescând cu aproape cinci puncte
procentuale de la an la an, până la 47%. Toate segmentele de business au înregistrat o performanţă solidă, atingându-şi obiectivele strategice şi financiare. De asemenea, toate regiunile geografice au raportat creşteri de două cifre ale veniturilor faţă de anul anterior, reflectând puterea activităţilor diversificate ale Grupului şi rezilienţa prezenţei sale la nivel global.
Rezultatele obţinute au fost susţinute atât de accentul pus de Grup pe implementarea unei strategii clare, cât şi de operaţiunile globale integrate end-to-end (design, prognoza cererii, achiziţii, producţie, marketing, vânzări şi servicii), de modelul de producţie ODM+ şi de abordarea "resurse globale / livrare locală". În cei peste 20 de ani de activitate la nivel global, Lenovo a pus bazele unei reţele care cuprinde peste 30 de unităţi de producţie (proprii sau externalizate) în 11 pieţe din întreaga lume. Împreună, acestea oferă grupului o maximă flexibilitate şi rezilienţă pentru a trece peste perioadele de incertitudini şi pentru a se adapta mai bine la condiţiile pieţei.
Lenovo continuă să investească în activităţi de cercetare şi dezvoltare, cheltuielile crescând cu 13% de la an la an, până la 2,3 miliarde USD. Anul trecut au fost făcute mai multe anunţuri, investiţii şi progrese importante de către Grup, ca parte a strategiei sale în domeniul inteligenţei artificiale hibride.
Printre acestea se numără lansarea AI PC-urilor, segment în care Lenovo ocupă în prezent prima poziţie la nivel global în categoria Windows AI PC, lansarea primului telefon pliabil cu Moto AI, o creştere accelerată a activităţii în domeniul serverelor AI, crearea de soluţii de bază şi capacităţi de servicii cu Lenovo Hybrid AI Advantage şi, cel mai recent, lansarea de către grup a primilor superagenţi personali AI la nivel enterprise în cadrul evenimentul Tech World din Shanghai.
Privind în perspectivă, Lenovo rămâne încrezător că accentul pus pe inovare şi inteligenţă artificială hibridă, combinat cu o activitate echilibrată la nivel global şi cu un lanţ de aprovizionare flexibil şi rezilient va contribui nu doar la menţinerea, ci şi la consolidarea competitivităţii sale pe piaţă.
Potrivit comunicatului, Consiliul de Administraţie al Lenovo a declarat un dividend final de 3,9 cenţi USD (sau 30,5 cenţi HK) pe acţiune pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2025.
Yuanqing Yang, preşedinte şi CEO: "Acesta a fost unul dintre cei mai buni ani ai noştri de până acum, chiar şi în contextul unei incertitudini macroeconomice semnificative. Am obţinut o creştere puternică a cifrei de afaceri, toate segmentele noastre de business şi regiunile geografice în care ne desfăşurăm activitatea de vânzări înregistrând creşteri de două cifre, iar rezultatele noastre nete au crescut şi mai rapid. Strategia noastră de a ne concentra pe inteligenţa artificială hibridă a generat progrese semnificative atât în ceea ce priveşte inteligenţa artificială la nivel personal, cât şi la nivel enterprise, creând o bază solidă pentru ocuparea poziţiei de lider în această eră a inteligenţei artificiale. Cu 20 de ani de experienţă în gestionarea unui business global şi în depăşirea provocărilor, am încredere că excelenţa operaţională şi investiţiile continue în inovare nu doar că ne vor menţine competitivi, ci ne vor consolida şi mai mult poziţia pe piaţă."
Performanţa grupului în T4 FY24/25: Creşterea veniturilor şi a venitului net non-HKFRS cu peste 20%, creştere de două cifre a veniturilor de la an la an în toate activităţile
Veniturile Grupului au crescut cu 23% de la an la an, ajungând la 17 miliarde USD, cu o creştere a veniturilor de două cifre de la an la an în toate activităţile.
Venitul net a crescut cu 25% de la an la an pe o bază non-HKFRS [1] la 278 milioane USD.
Divizia Intelligent Devices Group şi-a consolidat poziţia de lider pe piaţa PC-urilor şi a mărit diferenţa faţă de al doilea jucător cu încă un procent de la an la an. În acelaşi timp, veniturile generate de segmentul de smartphone-uri au depăşit piaţa cu 12 puncte procentuale, iar poziţia sa în clasamentul global în categoria smartphone în funcţie de venituri este acum a patra în toate pieţele din afara Chinei.
Conform sursei, grupul de soluţii de infrastructură a obţinut profit pentru al doilea trimestru consecutiv, cu o creştere accelerată a veniturilor de peste 60% de la an la an.
Grupul de soluţii şi servicii a înregistrat o creştere a veniturilor de 18% de la an la an şi o marjă operaţională record de 22,7%.
Intelligent Devices Group (IDG): Consolidarea poziţiei de lider de piaţă, avans în domeniul inteligenţei artificiale personale
Performanţa FY24/25:
-Veniturile globale ale IDG au crescut cu 13% de la an la an, ajungând la 50,5 miliarde USD, cu o marjă operaţională la un nivel istoric ridicat de peste 7%.
-Segmentul de PC-uri şi-a consolidat poziţia de lider de piaţă, mărind diferenţa faţă de al doilea jucător cu aproape 1 punct până la 3,6 puncte şi şi-a menţinut profitabilitatea.
-Segmentul AI PC şi-a depăşit obiectivul de volum pentru acest an, Lenovo fiind acum lider mondial în categoria PC-urilor cu inteligenţă artificială şi sistem de operare Windows.
-Veniturile generate de segmentul smartphone au atins cel mai înalt nivel de la achiziţia Motorola Mobility, cu o creştere accelerată de 27% de la an la an. S-a înregistrat o creştere solidă pe pieţele din Asia-Pacific şi EMEA, completând pieţele tradiţionale din America Latină şi America de Nord.
-Segmentul tabletelor a înregistrat o creştere anuală de două cifre a volumului vânzărilor.
Pe parcursul anului fiscal 24/25, au fost lansate modele inovatoare de AI PC-uri şi smartphone-uri cu inteligenţă artificială, inclusiv laptopul ThinkBook Plus Gen 6 cu ecran rulabil, consola de jocuri portabilă Legion Go S şi modelele ultra-premium ThinkPad şi Yoga Aura Editions. Motorola şi-a extins poziţia de lider în domeniul dispozitivelor pliabile cu cel mai recent telefon motorola razr, acum îmbunătăţit cu funcţiile moto AI.
Privind în perspectivă, IDG va continua să construiască un ecosistem de aplicaţii bazate pe inteligenţa artificială pentru a oferi experienţe fără întreruperi între dispozitive şi ecosisteme, dar şi pentru a dezvolta în continuare superagenţi AI care au fost lansaţi recent în cadrul evenimentului Tech World din Shanghai.
Grupul de soluţii de infrastructură (ISG): Hipercreştere, profitabilitate în a doua jumătate a anului, promovarea infrastructurii hibride
Performanţa FY24/25:
-ISG a înregistrat un an cu o hipercreştere, iar veniturile au crescut cu 63% de la an la an, ajungând la un nivel record de 14,5 miliarde USD. Marja de operare a fost semnificativ îmbunătăţită, iar ISG a atins pragul de rentabilitate în a doua jumătate a anului fiscal.
-Segmentul Cloud Services Provider (CSP) a continuat să crească pe parcursul anului, înregistrând o profitabilitate susţinută.
-Segmentul Enterprise and SMB (E/SMB) a avut o dinamică puternică, veniturile crescând cu 20% de la an la an, atingând astfel un nivel record.
-Segmentul de servere AI a înregistrat, de asemenea, o hipercreştere datorită cererii în creştere pentru
infrastructura AI, soluţiile de răcire cu lichid Neptune Lenovo, lider în industrie, fiind o componentă cheie a acestei creşteri rapide.
Potrivit Lenovo, privind în perspectivă, ISG va continua să implementeze strategia CSP şi E/SMB, să simplifice portofoliul de produse, să-şi consolideze capabilităţile de comercializare şi să-şi îmbunătăţească rezilienţa operaţională pentru a genera o creştere constantă şi echilibrată în toate regiunile geografice şi o profitabilitate sustenabilă.
Grupul de soluţii şi servicii (SSG): motor de transformare cu marjă mare şi creştere
ridicată, permiţând valorificarea Hybrid AI Advantage
Performanţa FY24/25:
-SSG şi-a consolidat rolul de motor de transformare al Grupului, cu venituri în creştere cu 13% de la an la an, la 8,5 miliarde USD, cu o marjă operaţională de 21,1%.
-Serviciile de asistenţă şi-au continuat creşterea constantă, îmbunătăţind experienţa utilizatorilor de echipamente hardware.
-Soluţiile şi activitatea "as-a-service" au crescut şi mai rapid, ajungând să reprezinte aproape 60% din veniturile SSG, ofertele AI în special fiind generatoare de creştere.
Privind în perspectivă, SSG va continua să construiască capabilităţi sub umbrela Lenovo Hybrid AI Advantage, în timp ce îşi va extinde şi dezvolta portofoliul de soluţii enterprise.
Opinia Cititorului