Lidl România publică cel mai recent raport de sustenabilitate, aferent anului financiar 2024, şi anunţă progrese accelerate în direcţia reducerii impactului asupra mediului, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează.
Retailerul a îndeplinit obiectivul setat pentru anul 2030 la nivel internaţional privind tranziţia la refrigeranţi naturali - aceştia fiind deja utilizaţi în 100% dintre centrele logistice şi 81,7% dintre magazine, faţă de 100% din centrele sale logistice şi 40% din magazine - şi a crescut ponderea utilizării energiei verzi la 80% din consumul total. De asemenea, compania continuă extinderea investiţiilor în infrastructură sustenabilă, prin dotarea cu panouri fotovoltaice a 108 magazine şi două centre logistice şi construirea de magazine noi exclusiv certificate EDGE. În plus, retailerul şi-a consolidat parteneriatele cu peste 540 de producători locali, ajungând la 4.366 de articole provenite de la furnizori din România în sortimentul întreg. Rezultatele confirmă că sustenabilitatea este integrată în modelul operaţional al companiei şi contribuie la eficienţă, rezilienţă şi accesibilitate pentru clienţi şi parteneri.
Unul dintre obiectivele importante atinse este cel privind utilizarea agenţilor frigorifici naturali. Stabilit iniţial la nivel internaţional pentru 2030 - 100% centre logistice şi 40% magazine - obiectivul este depăşit deja de Lidl România: în prezent, 100% din centrele logistice şi 81,7% din magazinele Lidl România folosesc echipamente care utilizează numai refrigeranţi naturali. Această tranziţie generează un impact pozitiv direct asupra reducerii emisiilor şi contribuie la modernizarea şi eficientizarea operaţiunilor din retail.
„Depăşirea înainte de termen a obiectivului privind tranziţia la refrigeranţi naturali este una dintre cele mai importante realizări ale noastre, deoarece are un efect direct şi măsurabil asupra reducerii emisiilor. Este rezultatul unor ani de investiţii consecvente în eficienţă, modernizare şi tehnologii cu impact redus asupra mediului. În tot acest parcurs, am învăţat că progresele reale vin atunci când integrezi sustenabilitatea în fiecare decizie operaţională, fie că vorbim despre energie verde, infrastructură fotovoltaică sau colaborări durabile cu furnizorii locali. Privim cu responsabilitate şi către viitor şi vom continua să accelerăm proiectele care cresc rezilienţa companiei şi aduc beneficii tangibile comunităţilor, mediului şi clienţilor noştri.”, precizează Maria Mihai, Head of Corporate Affairs, Lidl România.
Progresul se reflectă şi în investiţiile continue în energie provenită din surse regenerabile. În anul 2024, 80% din energia electrică utilizată de Lidl România a provenit din surse verzi, iar panourile fotovoltaice instalate în 108 magazine şi două centre logistice au generat intern 4,9 milioane kWh de energie electrică. Reţeaua companiei include acum 381 de puncte de încărcare pentru maşini electrice, puse la dispoziţia clienţilor în parcările magazinelor.
În ceea ce priveşte emisiile de gaze cu efect de seră, Lidl România contribuie la atingerea obiectivului comun al companiilor Grupului Schwarz, acela de a ajunge la zero emisii (Net Zero) până în 2050, conform criteriilor SBTi (Science Based Targets initiative). În linie cu eforturile Lidl la nivel internaţional, ce vizează reducerea cu 70% a emisiilor Scope 1 şi Scope 2 până în 2030 faţă de nivelul din 2019, Lidl România şi-a stabilit un obiectiv local şi mai ambiţios. Astfel, retailerul îşi propune la nivel local o reducere cu 80% a emisiilor sale Scope 1 şi 2 până în 2030.
Lidl România continuă să susţină producătorii locali şi să sprijine proiecte cu impact social şi de mediu, contribuind astfel la dezvoltarea comunităţilor. Aproximativ 50% din valoarea mărfii comercializate în tot sortimentul provine de la furnizori români, Lidl România colaborând cu 541 de furnizori locali pe întregul sortiment şi listând peste 4.360 de articole provenite de la aceştia. În perioada de referinţă (anul financiar 2024), 144.748 de tone de fructe şi legume româneşti au fost achiziţionate de la furnizorii din România.
Prin programe educaţionale şi sociale, Lidl sprijină comunităţile vulnerabile şi promovează sustenabilitatea. În 2024, compania a derulat lecţii interactive de mediu pentru peste 1.000 de elevi şi campanii de reducere a plasticului în parteneriat cu WWF („Patrula Zero Plastic”) şi MaiMultVerde („Cu apele curate”). 3.118 voluntari ai programului „Cu apele curate” au derulat, în anul 2024, 75 de activităţi de curăţare a malurilor şi a apelor, colectând 34,5 tone de deşeuri, din care 24 de tone de plastic. Alte 12 tone de deşeuri au fost oprite de către cele 10 baraje plutitoare instalate în cadrul programului. Sunt exemple de acţiuni care reflectă angajamentul Lidl de a crea valoare pe termen lung pentru societate şi mediu.
Cu fiecare pas realizat, Lidl România demonstrează că sustenabilitatea poate deveni un motor strategic de creştere, nu doar o direcţie de responsabilitate. Compania va continua să investească în soluţii care reduc impactul asupra mediului, sprijină economia locală şi creează valoare pentru comunităţi, cu obiectivul clar de a ajunge într-un viitor care merită construit zi de zi - un viitor mai echitabil, mai eficient şi mai sustenabil pentru toţi, în care fiecare progres confirmă importanţa consecvenţei şi a acţiunilor orientate spre bine.




























































Opinia Cititorului